DTM Lausitzring Cursa 1: Miguel Molina tranșează lupta cu Green

DTM Lausitzring Cursa 1: Miguel Molina tranșează lupta cu Green

Miguel Molina a avut puterea de a reveni după startul slab și l-a depășit pe Jamie Green, cei doi reușind o dublă facilă pentru Audi în cursa de sprint. Marco Wittmann a preluat șefia la general după prestația slabă a lui Paul di Resta.

Calificări

Tot plutonul a fost cuprins într-o secundă, iar la finele celor 20 de minute am avut același poleman ca și anul trecut în prima manșă de pe Lausitzring: Miguel Molina. Acesta l-a devansat pe Jamie Green cu câteva sutimi, iar al treilea a fost Marco Wittmann, care a reușit să lege aproape perfect cele mai rapide sectoare de care a fost capabilă mașina sa. Astfel, el a devansat un trio Mercedes format din Wickens, Auer și Vietoris. În cursa de casă pentru Mucke Motorsport, modelele roz sponsorizate de BWT au monopolizat așadar linia a treia a grilei, după ce nepotul lui Gerhard Berger fusese foarte rapid și în antrenamente.

Molina – timp ideal prin cumularea celor mai bune sectoare 1:16.468 / pole position 1:16.619 + 0.151
Auer – timp ideal prin cumularea celor mai bune sectoare 1:16.602 / P5 1:16.844 +0.242
Wittmann – timp ideal prin cumularea celor mai bune sectoare 1:16.751 / P3 1:16.771 +0.020

DTM Lausitzring preview: tot ce are mai bun Germania

În condiții oarecum vitrege, singurul pilot BMW care s-a mai clasat în top 10 a fost Maxime Martin, al optulea la egalitate perfectă cu Ekstrom. A dezamăgit Nico Muller, al zecelea, după ce fusese cel mai bun în FP2. Mortara a bifat al 11-lea timp, însă venea cu penalizarea de trei locuri după incidentul cu Felix da Costa în manșa secundă de la Spielberg. Totuși, în lupta pentru șefia la general, italianul de la Audi pornea cu o șansă mai bună decât liderul momentului, Paul di Resta, clasat abia pe 21 pe grilă.

Cursa

Startul i-a aparținut lui Jamie Green, care a preluat conducerea pe primii metri, aceeași rocadă producându-se și pe linia a doua, cu Wickens trecând de Wittmann. Însă Molina era evident mai rapid decât coechipierul său britanic și nu a stat mult pe gânduri – la începutul turului al optulea, asistat de DRS, el a revenit în fruntea întrecerii, iar Green i-a făcut loc cu sportivitate, fiind cu ochii pe cele 18 puncte atât de importante. Wickens a făcut calcule împreună cu inginerii săi cum să-și adjudece locul al doilea, însă Green a avut resurse pe final și nu s-a expus atacurilor. Canadianul spera la mai mult, însă dubla Audi nu a putut fi împiedicată în cursa de sprint, cele 32 de tururi fiind încheiate en fanfare de Molina, la al doilea succes din carieră după cel de anul trecut de pe Nurburgring.

DTM Nurburgring Cursa 2: Molina, în sfârșit victorie

DTM: Cea mai lungă așteptare până la prima victorie

Marco Wittmann a avut 40 de minute de pilotat cu ochii mai mereu în oglinzile retrovizoare, unde perechea Mucke Motorsport l-a presat fără încetare. Campionul din 2014 a rămas fără DRS în turul 20, reușind apoi o serie de manevre defensive impecabile în următoarele 4 bucle, atâta timp cât Auer a mai beneficiat de avantajul aripii spate mobile. Austriacul a devenit la rândul său vulnerabil ulterior, fiind surclasat atât de Vietoris, cât și de Ekstrom.

Edo Mortara a progresat pas cu pas, întrând în puncte. Pe final, a trecut de Maxime Martin și a încheiat astfel pe locul 8, puncte cu care a trecut de Paul di Resta la general. Martin a reușit să-și continue seria de clasări consecutive în top 10, situație cu care s-a întâlnit în toate cele 5 manșe din 2016. Ultimul punct i-a revenit lui Nico Muller, care a putut să țină în spate BMW-urile lui Spengler și Glock.

Pentru veteranii Mercedes a fost o cursă ternă – Paffett a pierdut orice șansă la puncte în primul tur, când Tambay l-a silit să iasă larg, iar Paul di Resta nu putea urca mai sus de locul 13 cu plecare de pe 21 într-o manșă lipsită de strategii. În anonimat s-au complăcut și foștii campioni Audi, Rockenfeller și Scheider. Singurul incident al manșei i-a avut ca protagoniști pe Ocon și Tomczyk, francezul fiind cel vinovat de abandonul campionului din 2011.

Marco Wittmann este noul lider la general grație punctelor aferente poziției a patra, însă ierarhia la vârf este extrem de strânsă înaintea cursei secunde de pe Lausitzring.

Wittmann 47p, Mortara 44p, di Resta 43p, Wickens 43p, Martin 39p, Glock 37p.