USCC Detroit: Corvette DP la al cincilea succes consecutiv în Motor City

Pe un circuit favorabil lor, Corvette-urile DP au dominat pentru al cincilea an la rând în inima Motor City o cursă care a fost lipsită de categoria GT-LM din pricina testelor de la Le Mans.

În fața greilor de la General Motors, Chevrolet era de departe favorita pe circuitul stradal Belle Isle din Detroit care a contat ca și etapa a 5-a din această stagiune. Un total de patru Corvette-uri DP erau aliniate, două de la Action Express Racing și câte unul de la Wayne Taylor Racing și respectiv VisitFlorida.com Racing. Taylor venea din poziția câștigătorului ultimelor două ediții astfel că speranțele erau mari, deși pole position-ul a fost acontat de Christian Fittipaldi pentru Action Express. Cum DP-urile sunt mai grele, un circuit start-stop le favorizează căci acestea aduc mai rapid pneurile în temperatură.

Este de menționat că înaintea etapei, Mazda, care a bifat primul pole din cadrul programului din IMSA la Laguna Seca, a fost obligată să meargă cu o mașină mai grea cu 15kg – greutatea totală a prototipului fiind de 805kg acum, față de 850kg cât cântărește mașina Ligier JS P2 a lui Michael Shank. Că tot l-am menționat pe Shank, acesta a adus-o pentru această etapă pe Katherine Legge pentru a face echipă cu Oswaldo Negri Jr. Echipa s-a prezentat la Detroit, deși mai mulți mecanici se aflau deja în Franța pregătind terenul înaintea testelor oficiale de la Le Mans, MSR fiind prezenți la LMP2 cu un Ligier împrumutat de Oak Racing.

AXR a terminat pe doi prin Fittipaldi și Barbosa, cealaltă mașină terminând pe șase la P
AXR a terminat pe doi prin Fittipaldi și Barbosa, cealaltă mașină terminând pe șase la P

Grație unui start perfect, Fittipaldi a condus ostilitățile până la prima sa oprire, după 26 de tururi. Aceasta a survenit în timpul celei de-a doua neutralizări a cursei, înainte de consumarea primelor 60 de minute din cele 100 programate. Prima neutralizare a venit după mai puțin de 15 minute când Marc Goossens a scăpat de sub control Corvette-ul VisitFlorida.com Racing în virajul 12 după ce a pierdut eleronul cu câteva viraje înainte. În incident a fost prins și Dane Cameron, pilotul Corvette-ului #31 fiind o victimă inocentă căci Goossens a ricoșat în mijlocul pistei după ce a lovit zidul de pneuri. Un total de patru neutralizări au marcat cursa de sâmbătă.

Corvette-ul sponsorizat de Whelen a fost în cele din urmă reparat, revenind pe pistă pentru a termina pe poziția a 23-a la general, respectiv a 6-a la clasa Prototip. Probleme au fost întâmpinate și de cele două Mazda. Cea cu numărul 70 a primit două penalizări pentru folosirea unui boost prea mare în turbo ceea ce i-a aruncat la coada plutonului. Chiar și așa, celălalt prototip cu numărul 55 a continuat fără probleme și a terminat pe poziția a treia – primul podium pentru Speedsource în acest an. Duelul între Barbosa și Jordan Taylor s-a derulat prin trafic după ultimul restart, cu 30 de minute înainte de final. Cei doi au repornit în urma unui grup de GT-uri și PC-uri întârziate printre care Jordan și-a făcut loc mai bine, preluând șefia cursei. Acesta a terminat la șapte secunde de Barbosa – cele două echipaje având acum același număr de puncte și fiind în fruntea clasamentului. Michael Shank Racing a avut și de această dată ghinion, suspensia Ligier-ului cedând pe dreapta spate din cauza suprafeței denivelate care, în opinia piloțiilor, a fost mai proastă față de anul trecut.

CORE Autosport a pierdut victoria în ultimele minute în favoarea Starworks Motorsport
CORE Autosport a pierdut victoria în ultimele minute în favoarea Starworks Motorsport

La Prototype Challenge, cursa a fost decisă pe final între Starworks Motorsport și CORE Autosport. Renger van der Zande a ieșit al treilea după ce a preluat mașina de la Alex Popow, fiind în urma lui Tom Kimber-Smith. Van der Zande a trecut de Kimber-Smith cu 30 de minute înainte de final în trafic, ajungându-l apoi și pe Braun care, în încercarea de a depăși o mașină întârziată, a intrat pe zona murdară a pistei, pierzând spatele. Greșeala aceasta, venită cu cinci minute înainte de final, a fost tot ce i-a trebuit pilotului Starworks pentru a prelua conducerea și a se impune, răzbunând oarecum victoria pierdută tot în ultimele clipe la Nurburgring, în clasica de 24 de ore.

Rezultatul îi promovează pe copiloții din ORECA-ul #8 în poziția de lideri ai clasamentului. O poveste interesantă s-a derulat în tabăra echipei JDC-Miller Motorsport care s-a impus la Daytona. Mașina #85 a fost lovită de Goikhberg în warm-up-ul de sâmbătă, șasiul fiind avariat. Din această cauză, echipa a trebuit să caute un alt șasiu, echipa BAR1 Motorsport împrumutându-le mașina lor de rezervă pentru a concura. Cursa a fost însă una dficilă pentru ei, mașina având mai multe probleme la sistemul de alimentare, motiv pentru care au trebuit să oprească la fiecare 20 de minute. În plus, pe final, mașina a fost lovită.

Viper Exchange a marcat prima victorie din 2016 chiar la Dodge acasă, în Detroit. Mașina #33 sponsorizată de Gas Monkey Garage a plecat de pe poziția a șasea cu Ben Keating, acesta urcând până în frunte înainte de a opri, după 37 de minute. Conform regulamentului, pilotul amator trebuie să stea la volan minim 35 de minute – multe echipe alegând să pornească cu acesta pentru ca, mai apoi, cel profesionist să preia pentru terminat treaba. Alte echipe, din contră, au introdus la start pilotul profesionist care a intrat mai târziu pentru a-l lăsa la volan pe cel amator cu cel puțin 35 de minute înainte de final.

Viper s-a impus în premieră în această stagiune
Viper s-a impus în premieră în această stagiune

Viper-ul #33 a revenit pe pistă pe poziția secundă, Jeroen Bleekemolen avându-l în fața sa pe Jens Klingmann, pilotul BMW intrând însă la boxe după alte două bucle. Aflat în frunte, Bleekemolen a controlat avansul avut în fața lui Jorg Bergmeister, care a preluat modelul Porsche de la Patrick Lindsey, și a lui Alessandro Balzan în Ferrari-ul Scuderia Corsa. Olandezul a trecut linia de sosire la 2,5s în fața lui Bergmeister, Balzan terminând pe trei, acesta fiind al treilea podium al stagiunii pentru el și Christina Nielsen. Astfel, echipierii Scuderia Corsa și-au mărit avansul în clasamentul categoriei GT-D la opt puncte în fața duetului Riberas/Farnbacher.

După ce cursa s-a încheiat, mai mulți piloți și-au făcut bagajele pentru Le Mans unde iau parte la testele de dinainte de cursa de 24h din 18-19 iunie. Printre ei se numără Keating, Bleekemolen (pe ORECA-ul Murphy Prototypes sponsorizat de Gas Monkey), Nielsen, Balzan (pe Ferrari-ul Scuderia Corsa de la GTE-Am) dar și Leh Keen și Cooper MacNeil care vor concura tot la GTE-Am pe un 991 GTE pregătit de Proton sub culorile Weathertech.

Lindsey și Bergmeister au terminat pe doi cu mașina Park Place Motorsport. Bergmeister a plecat apoi la Le Mans
Lindsey și Bergmeister au terminat pe doi cu mașina Park Place Motorsport. Bergmeister a plecat apoi la Le Mans

Următoarea etapă din IMSA Weathertech Sportscar Championship va avea loc la începutul lui iulie pe circuitul Watkins Glen. Etapa va conta și în cadrul Patron Endurance Cup, având o durată de șase ore.

Rezultate complete aici

Sursă foto: IMSA


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

0 comments

By