DTM Lausitzring: un weekend problematic pentru BMW

După ce în 2015 niciun pilot BMW nu a avut onoarea de a conduce în clasament, la finele manșei de sâmbătă de pe Lausitzring Marco Wittmann a atins această bornă, timp de o zi. A fost printre puținele motive de bucurie pentru bavarezi în etapa a treia.

Jens Marquardt marcase traseul de la Lausitzring ca un punct critic în campionat, fiind mai degrabă o misiune de supraviețuire decât o luptă pentru pozițiile fruntașe. Anul trecut, cei de la BMW au plecat de pe Eurospeedway cu doar 10 puncte în cele două manșe. Doar noile reguli de compensare a greutății puteau crește această cotă în 2016, dar minunile erau excluse.

Marco Wittmann, P4 + P6

În mod paradoxal, la finele manșei de sâmbătă, Marco Wittmann a devenit lider la general, chiar dacă nu a urcat pe podium. Jocul rezultatelor a făcut ca Mortara și di Resta să fie departe de BMW-ul Red Bull, care s-a apărat foarte bine pe final, după ce-și epuizase cota de folosiri a sistemului DRS. Campionul din 2014 l-a frustrat pe Vietoris și la finele unei manșe eroice, a recunoscut: ”nu ne așteptam la un rezultat atât de bun aici.” A doua zi, startul a fost problematic pentru Wittmann, care nu s-a putut ține aproape de Wickens și i-a cedat acestuia șefia la general după doar o zi: ”Startul meu a fost un dezastru, apoi am luptat și am revenit, fiind cel mai rapid BMW în cursă”. Categoric, Marco a fost cel mai rapid din grup – bavarezii au adunat 25 de puncte pe Lausitzring, dintre care 20 au fost trecute în contul celui mai recent campion al taberei.

Bruno Spengler, P9 + P11

La fel ca anul trecut, Spengler a fost mult peste posibilitățile mașinii în calificări. Chiar dacă în ambele curse a fost nevoit să contenească asalturile unor rivali mai rapizi, el nu a putut fi scos din zona punctelor în manșa secundă, ba chiar a avut un racecraft net superior față de un Glock plecat foarte din față. Bruno vedea jumătatea plină a paharului: ”am avut un ritm de cursă comparabil cu liderii și echipa mea a făcut un pitstop grozav”.

DTM Lausitzring C1: Miguel Molina tranșează lupta cu Green

Maxime Martin, P9 + P13

Sâmbătă, belgianul a rămas singurul pilot cu puncte în toate manșele, fiind al doilea pilot BMW în ierarhia cursei. Devine o obișnuință ca Maxime să-și etaleze calitățile de improvizator, deprinse în competițiile GT, atunci când M4 suferă. Din păcate, seria sa a luat sfârșit în cursa relativ cuminte de duminică: fără vreun safety car și ghinioane pentru adversari, n-a fost posibil ca mașina #36 să se mai claseze în top 10. Și declarațiile sale au fost în opoziție cu Spengler: ”am avut un balans bun pe un singur tur, dar ne-am chinuit pe durata cursei”. Așadar, greu de găsit soluții cu un feedback atât de divers.

Timo Glock, P10 + P12

Puține satisfacții pentru fostul pilot de F1 în prima alergare, când a petrecut zeci de minute în spatele lui Nico Muller. Duminică, însă, Timo a ieșit la rampă cu un tur fantastic în calificări (P3), iar penalizarea lui Vietoris l-a promovat în prima linie. Până la oprirea obligatorie a mers bine, însă al doilea set de pneuri a fost problematic și Glock a privit neputincios cum rivalii trec de el. Ora de cursă s-a consumat înainte ca germanul să iasă din top 10, un mic punct fiind o palidă consolare după ambițiile pe care le nutrea pe grilă. ”A trebuit să las unul câte unul adversarii să treacă de mine”. Agonizant.

DTM Lausitzring C2: Prima victorie a carierei lui Auer

Tom Blomqvist, Augusto Farfus, Martin Tomczyk, Antonio Felix da Costa – fără puncte

Felix da Costa a spus-o pe șleau: ”N-am fost destul de rapizi, în ansamblu, în acest weekend. Am dat totul, dar n-a fost de ajuns.” Blomqvist a acuzat și el probleme cu anumite seturi de gume, Tomcyzk vrea să uite cursele acestea cât mai repede, în pofida unei lupte frumoase, dar fără miză, cu Mike Rockenfeller. Brazilianul Farfus a avut chiar și un contact cu zidul, dar am putea spune că Molina doar i-a scurtat chinul. Augusto abia așteaptă să ajungă pe Norisring, chiar dacă niciodată nu a urcat mai sus de locul 8 pe străzile din Nuremberg.

Cei de la BMW au profitat totuși de împărțirea destul de echitabilă a punctelor între Audi și Mercedes pe Lausitzring, fapt ce i-a păstrat în fruntea ierarhiei constructorilor. Mai mult, echipa RMG s-a menținut pe primul loc în clasamentul aferent ”perechilor”.

Clasament piloți: 1. Wickens 58p, 2. Wittmann 55p, 7. Martin 39p, 8. Glock 38p, 9. Blomqvist 34p, 10. Farfus 34p, 16. Tomcyzk 12p, 17. Spengler 12p, 18. Felix da Costa 6p.

Clasament echipe: 1. BMW Team RMG 93p, 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 90p, 3. BMW Team RBM 73p.

Clasament constructori: 1. BMW 228p, 2. Audi 198p, 3. Mercedes 180p.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By