BSS Nurburgring: McLaren preia conducerea în campionat

Nurburgring-ul în varianta Sprint folosită și în DTM a fost scena celei de-a treia etape a Blancpain Sprint Series care a fost scena unor lupte aprige, atât în cursa de calificare trecută în cont de Audi, cât și în cea de campionat în care s-a impus McLaren.

În urma sesiunilor de calificare a fost evident că McLaren se simte foarte bine pe Nurburgring, cele două 650S GT3 monopolizând prima linie a grilei de start pentru cursa de calificare – asta până ce una dintre cele două mașini ale Garage 59, cea cu numărul 59 ce pusese al doilea cel mai bun timp cu Come Ledogar la volan, a fost eliminată din cauza depășirii limitei de boost. În frunte a rămas însă cealaltă mașină, #58, care a plecat din frunte sâmbătă cu Alvaro Parente la volan. Următorul era Christopher Mies care a urcat o poziție după start în Audi-ul WRT #33. În urmă s-au aliniat alte Audi-uri, mereu rapide pe pistele start-stop, Mercedes-uri, BMW-urile ROWE dar și Bentley-urile și niște Ferrari, Rinaldi fiind singura echipă la Pro Cup.

Cursa de calificare

Parente a reușit să se păstreze în frunte pe perioada stint-ului său, deși nu s-a putut dezlipi de Mies care era urmat de alte două mașini, R8-urile lui Rast și Perera. Laurens Vanthoor a plecat și el bine dar a fost întors în primul viraj și a căzut până pe locul 25. Schimbările în clasament s-au făcut în urma opririlor la boxe, experiența celor de la WRT spunându-și cuvântul în cazul lui Mies, care a ieșit în frunte cu un avans de 10s în fața mașinii ISR a lui Marlon Stockinger. Belgienii au avut însă probleme la mașina lui Rast a cărei roți stânga-spate a refuzat să iasă, Will Stevens pierzând peste 15s din această cauză. Garage 59 au fost mai ceva mai lenți iar Rob Bell a revenit pe pistă al treilea în McLaren-ul pornit de Parente.

Laurens Vanthoor a avut un weekend nefast în Germania după ce a fost întors în chiar primul viraj din primul tur al cursei de calificare
Laurens Vanthoor a avut un weekend nefast în Germania după ce a fost răsucit în chiar primul tur al cursei de calificare

McLaren-ul a trecut rapid de Audi-ul lui Stockinger care a pierdut poziția a doua în Mercedes Arena, Bell îndreptându-și apoi atenția către Enzo Ide. Cu 20 de minute înainte de final, opt secunde îi despărțeau pe cei doi din frunte. Bell a fost mai rapid decât Ide însă atacul acestuia a fost întrerupt de două ori: mai întâi de un FCY cauzat de abandonul echipierului Martin Plowman care a parcat 650S-ul #59 și apoi de o mașină întârziată, cea a lui Stuart Leonard care face parte tot din W Racing Team.

Dacă adăugăm aceste întârzieri celei de la intrarea la boxe când Parente a fost încetinit de o mașină care a pătruns încet pe breteaua liniei boxelor și apoi întârzierea suplimentară din timpul opririi propriu-zise, nu e greu să ne imaginăm că, fără aceste probleme, Bell ar fi putut fi în frunte. Însă nu a fost și, deși l-a ajuns din urmă pe Ide, nu a putut să treacă până ce steagul cu pătrățele a căzut, primul care l-a văzut fiind Ide. Pe trei a terminat Audi-ul #28 WRT al lui Stevens în timp ce Stockinger a sosit al patrulea, urmat de Nico Muller într-un alt Audi. Pe șase a terminat Andy Soucek cu Bentley-ul #8, BMW și Mercedes împărțindu-și frățește locurile 7-10. Primii în Silver Cup au fost Stolz și Beretta în Lamborghini-ul #19 GRT în timp ce Kessel s-a impus din nou la Pro-Am cu 488-ul #11 împărțit de Piccini și Broniszewski. La Am Cup s-a impus Ferrari-ul #55 al AF Corse.

Cursa de campionat

Cum grila cursei de campionat, cea care pune la bătaie cel mai mare număr de puncte, este decisă de ordinea de la finele celei de calificare, Ide s-a aflat în pole cu Rob Bell lângă el. Tânărul belgian a venit în Germania din postura de lider al Blancpain Sprint Cup, poziție pe care el și Mies și-au consolidat-o după cursa de calificare. Startul lansat din această a doua cursă a weekend-ului l-a prins dormind pe Ide care a fost depășit cu ușurință de Bell. Startul a fost ulterior analizat de stewarzi însă, în cele din urmă, Bell nu a fost penalizat, suspiciunea că l-ar fi furat rămânând doar în mintea taberei W Racing Team. În spatele lui Bell au avut însă loc incidente, Stockinger făcând contact cu Bentley-ul lui Soucek la ieșirea din primul viraj, acesta din urmă târându-se apoi până la boxe cu o pană.

Cum Ide nu putea să se apropie de ritmul lui Bell, acesta l-a lăsat pe Will Stevens să treacă, britanicul fiind mai rapid decât coechipierul său belgian. Jules Szymkowiak a trecut apoi și el de Ide, pilotul HTP urcând pe trei după ce îl depășise pe Alex Sims pentru poziția a patra în turul precedent. Mai în spate, Ferrari-ul Rinaldi pilotat de Norbert Siedler mergea fantastic, germanul urcând de pe 11 pe 5 fără mare dificultate, în acest proces îmbunătățind constant cel mai rapid tur al cursei. Acesta a trecut, pe rând, de Baumann, Sims și Muller. Siedler a predat apoi mașina lui Seefried care s-a luptat pe întreaga durată a stint-ului cu Audi-ul lui Mies de care nu a putut trece în ciuda vitezei superioare a Ferrari-ului, asta în timp ce din spate a venit o presiune constantă din partea lui Max Buhk. În frunte, distanța dintre Parente și Rast era de doar două secunde însă fostul învingător din cursa de 24h de la Spa Francorchamps (printre altele) nu s-a putut apropia de pilotul de uzină McLaren.

Parente și Bell s-au impus relaxat în cursa de campionat
Parente și Bell s-au impus relaxat în cursa de campionat

Astfel, Alvaro Parente a trecut primul linia de sosire la 2s în fața lui Rast care a fost urmat de Bernd Schneider, pit-ul rapid al HTP Motorsport fiind cel ce l-a păstrat pe german pe poziția pe care ajunsese Szymkowiak în stint-ul său. Pe patru a terminat Mies, urmat de Seefried, Buhk, Laurens Vanthoor, Maxime Martin, Philip Eng și Felix Rosenqvist. Beretta și Stolz s-au impus din nou în Silver Cup printr-o clasare pe poziția a 13-a în timp ce pe 26 a terminat Ferrari-ul 488  #11 al Kessel Racing care a câștigat la Pro-Am. Lista abandonurilor a fost completată de McLaren-ul #59 a cărui ghinion a continuat după dezastrul din cursa de calificare, Bentley-ul #7 care a încetinit pe linia de start/sosire după doar cinci bucle completând un weekend de coșmar pentru M-Sport și Lamborghini-ul Grasser #63 al lui Bortolotti care a completat doar două tururi.

Următoarea etapă din Blancpain Sprint Series va avea loc la finele lui august la Hungaroring unde Bell și Parente vor veni din postura de lideri ai campionatului, Bell fiind în frunte și în clasamentul BES și, deci, și în cel combinat. Până atunci însă, la sfârșitul acestei luni, va avea loc cursa de 24 de ore de la Spa care face parte din calendarul BES.

Rezultatele cursei de calificare aici

Rezultatele cursei de campionat aici

Surse foto: Blancpain GT, WRT


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By