Formula 1 Marea Britanie: Calmul de după furtună?

Formula 1 Marea Britanie: Calmul de după furtună?

Formula 1 nu ne oferă timp să ne tragem sufletul. După controversa care a înconjurat cursa din Austria, sezonul continuă cu vizitarea unui circuit de tradiție.

Toate discuțiile din jurul Formulei 1 au în prim plan în acest moment ce se întâmplă la Mercedes. Marele Premiu al Marii Britanii vine la doar câteva zile după ce apele s-au tulburat în cadrul echipei campioane mondiale în Austria după acroșajul din ultimul tur dintre piloții săi. Lewis Hamilton și Nico Rosberg vor avea încă proaspăt în minte momentele incidentului de pe Red Bull Ring, iar echipa este așteptată să ia o decizie în ceea ce-i privește pe cei doi: îi va lăsa să se lupte în continuare pe circuit, însă cu o atenție delicată, sau va impune ordine de echipă?

Hamilton și Rosberg au fost victorioși în ultimele trei curse desfășurate la Silverstone cu ajutorul mașinilor Mercedes, britanicul câștigând cele mai recente două ediții pe teren propriu și având încă un succes în palmares datând din 2008, obținut de o manieră remarcabilă pe ploaie cu McLaren. După succese reușite în trei din ultimele patru curse ale acestui an – inclusiv cea din Austria din urmă cu câteva zile – Hamilton trebuie să fie considerat favorit în a se impune și în cursa „de casă” din Marea Britanie. Rămâne de văzut care va fi reacția echipei și a coechipierului său după incidentul din Austria.

Circuitul de la Silverstone este unul de mare tradiție în motorsport. Mult modificat de la cel care a găzduit prima cursă oficială a Campionatului Mondial de Formula 1 în 1950, acesta este în ziua de azi unul care combină cerințe aerodinamice complexe și putere pură a mașinilor. Cu linii drepte lungi, viraje de mare viteză și puține curbe lente, Silverstone oferă piloților o provocare unică, fiind unul dintre cele mai îndrăgite circuite ale sezonului.

Curse clasice – Silverstone 1951: Primul succes Ferrari

8033_British-Preview-EN

Pirelli a adus pentru această etapă cele mai dure trei compoziții de pneuri din seria P Zero: hard, medium și soft. Dacă primele două au fost prezente în Marea Britanie și sezonul trecut, guma soft va oferi o oarecare necunoscută echipelor. Cu toate acestea, ea a fost aleasă în proporție covârșitoare de către acestea între cele 12 seturi de pneuri pentru weekend.

Suprafața circuitului de la Silverstone este una cu o aderență ridicată, iar forțele laterale la care vor fi supuse monoposturile în secțiunile virajate de viteză ridicată vor accentua degradarea pneurilor. În ciuda faptului că un pitstop în MP al Marii Britanii mănâncă timp considerabil în comparație cu alte curse, ne putem aștepta ca echipele să prefere strategii cu două opriri la boxe duminică – poate chiar mai multe.

Silverstone este un circuit lung, dar rapid. Un tur al celor 5.891 km va fi parcurs în puțin peste un minut și jumătate, iar cursa va oferi piloților 52 de astfel de ocazii. Faptul că piloții vor avea piciorul la podea timp de 65% dintr-un tur face ca pista să fie similară celei de săptămâna trecută de la Red Bull Ring. Ca diferență față de acesta însă, perioadele de frânare vor fi reduse.pr_2Ca și anul trecut, vor exista două secțiuni DRS ale circuitului. În mod atipic, linia de start-sosire nu va oferi această oportunitate artificială de depășire piloților. Prima dintre ele va apărea la ieșirea din virajul 5, punctul de detecție a zonei DRS fiind plasată înainte de virajul 3. A doua secțiune va urma după rapida și celebra combinație de viraje Maggotts-Becketts-Chapel, punctul său de detecție fiind înainte de cele trei.

Vremea poate influența mult weekendul de cursă de asemenea. Ploile își pot face apariția extrem de rapid, iar temperaturile atât în aer cât și pe pistă sunt așteptate a fi mai mici decât cele cu care au fost obișnuiți piloții până acum în sezon.

Circuitul de la Silverstone nu a suferit nicio modificare notabilă în ultimul an, astfel încât vă invităm să recitiți și preview-ul de anul trecut pentru mai multe detalii tehnice.

În ceea ce privește cursa din acest an însă, elementul principal de observat va fi reacția celor doi piloți și a întregii echipe Mercedes. MP de Formula 1 al Marii Britanii ar putea să ia foc din nou, dar ar putea în același timp să fie calmul de după furtună.