Formula 1: Kimi Raikkonen, încă un an la Ferrari

Formula 1: Kimi Raikkonen, încă un an la Ferrari

Scuderia Ferrari a anunțat în această dimineață că finlandezul Kimi Raikkonen va continua alături de Sebastian Vettel în cadrul echipei pentru încă un an.

Campionul din 2007 va fi pe grilă într-un monopost Ferrari la 10 ani după acea campanie victorioasă, conform anunțului făcut înaintea primei sesiuni de antrenamente de la Silverstone. Chiar dacă cea de-a doua sa epocă la Ferrari, începută în 2014, nu a adus vreun succes, stabilitatea a fost importantă pentru gruparea italiană într-un sezon în care nici Vettel nu a reușit vreun succes la bordul actualului monopost.

În momentul de față, Vettel și Raikkonen se află la egalitate de puncte în clasamentul general, chiar dacă s-a ajuns la o astfel de situație doar datorită unor ghinioane pentru pilotul german, precum abandonul din Bahrain în turul de formare, incidentul cu Kvyat din Rusia sau explozia de pneu din Austria. De notat faptul că aceste trei întâmplări nefericite au fost speculate de Raikkonen, care a obținut astfel trei podiumuri în respectivele curse. Mai mult, un al patrulea podium i-a revenit finlandezului după ce echipierii Mercedes s-au scos reciproc la Barcelona.

Cu 4 prezențe pe podium în 9 curse disputate, criteriile de performanță ce-i fuseseră setate lui Raikkonen pentru a se așeza la masa negocierilor cu Ferrari au fost categoric îndeplinite. Restul a depins de buna relație cu Vettel și de convingerea intrinsecă a finlandezului că încă-și dorește să concureze la cel mai înalt nivel. Kimi a afirmat că, în viziunea sa, pilotează mai bine ca niciodată. O asemenea afirmație pare ușor exagerată în viziunea specialiștilor, care scot în evidență mici lacune în viteză pură față de ceea ce etala Raikkonen, de exemplu, în 2003-05.

Kimi Raikkonen în Formula 1

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Perioada, Echipa, Victorii

2001, Sauber-Petronas, 0

2002-2006, McLaren-Mercedes, 9

2007-2009, Ferrari, 9

2012-2013, Lotus-Renault, 2

2014-2017, Ferrari, 0

[/table]

Fie că ne place sau nu, marile echipe par să fie reticente la schimbări și mai ales la acordarea unor șanse tinerilor. Astfel, vremea lui Bottas, Grosjean sau Hulkenberg trece, în timp ce la Mercedes, Ferrari sau McLaren avem perechi de piloți trecuți de 30 de ani. Red Bull este singura grupare cu pretenții care mizează pe tineri, dată fiind filiera lor bogată.

În discuții cu Ferrari pare să fi fost (conform lui Alain Prost) juniorul Sainz, însă angajatorul său curent l-a determinat să semneze prelungirea de contract pentru 2017, iar vestea prelungirii contractului cu Raikkonen l-a afectat cu siguranță pe Grosjean, care nutrea speranțe la un volan al Scuderiei după mutarea ”în lateral” la Haas, echipă strâns legată de uzina italiană. Romain ar putea acum să continue procesul de americanizare printr-o primă prezență într-o etapă Nascar pe circuit virajat, la bordul unei mașini a șefului său actual.

În fine, încetează speculațiile referitoare la posibile tratative între Nico Rosberg și Ferrari, pilotul german fiind acum lipsit de variante. În contextul scânteilor din parteneriatul cu Lewis Hamilton, problema pe care trebuie să o rezolve Toto Wolff nu poate avea drept soluție pentru 2017 plecarea vreunuia dintre cei doi piloți. Așadar, sunt condamnați să se înțeleagă.

Următoarea piesă de puzzle așteptată în configurația echipelor pentru 2017 este posibila mutare a lui Button la Williams, echipă cu care a debutat în 2000. Jenson este cel mai experimentat pilot din plutonul actual și are motivația necesară pentru a mai prinde în Formula 1 încă o revoluție tehnologică. Cea din 2009 fusese cu noroc…