CNIR: Ploaia, actorul principal al etapei de pe Motor Park

CNIR: Ploaia, actorul principal al etapei de pe Motor Park

Cea de-a treia etapă a CN de motociclism viteză a început cu pistă uscată la clasa 125cc, ca mai apoi condițiile să se schimbe dramatic. Au fost necesare măsuri speciale, dat fiind faptul că nu toți participanții și-au asumat riscul de a concura în condiții de ploaie. Vremea însă nu a adus mari surprize, caștigătorii la clasele mari fiind cei așteptați de toată lumea.

Spre deosebire de etapa precedentă, care s-a vrut internațională, însă în fapt a fost mai degrabă un weekend comun de curse între piloții români și cei bulgari, etapa a treia a renunțat la clasa oldtimere și a readus în prim plan debutanții. Lipsa străinilor s-a văzut din plin, ba mai mult odată cu schimbarea condițiilor meteo, unii rideri au făcut economie la pneurile de ploaie sau au menajat materialul de concurs, alegând să nu ia startul în curse. Ploaia a împins concurenții la prudență, ceea ce a diminuat în mare parte spectacolul la clasele prezente în campionat, înregistrându-se ecarturi enorme între puținii piloți ce s-au aventurat pe circuit.

Clasa 85cmc

La această categorie au participat doar 4 piloți reprezentând două echipe: Steaua București cu trei piloți și Taifun Racing cu un singur reprezentant, Răzvan Mateș, care s-a și impus cu un ecart de peste 4 secunde în fața lui Răzvan Stănescu. Locul 3 a revenit Dariei Gănescu, ce a terminat la un ecart de aproximativ 9 secunde de cel dinaintea sa. Margit Kakasia a încheiat cursa la două tururi de ultima poziție a podiumului.

Clasa 125cmc/Moto3

Categoria practic a avut doi câștigători, datorită faptului că pe grilă a fost și o motocicletă de Moto3, care nu a avut nici un alt rival. Balasz Istvan a concurat de unul singur, stabilind un timp pe tur cu aproximativ 0.6 secunde mai bun decât motocicletele de 125cmc, oferindu-ne astfel prilejul unei comparații pe care nu am apucat să o facem în motomondial, unde clasa mezină a trecut subit de la o specificație la alta.

La 125cmc au concurat doar 4 piloți, trei de la echipa Steaua București și Cristina Udrescu, de la Century Team. Răzvan Mateș a mai bifat un succes în aceeași zi, urmat de Cristina Udrescu și Alexandru Sîngeorzan. În afara podiumului s-a clasat Răzvan Stănescu, unicul rival cu care Mateș se intersectase și la 85cmc.

Debutanți 600

Deja de la clasa debutanților pe motoare de 600cc lucrurile s-au complicat, odată cu apariția ploii. Inițial, piloții au pornit în cursă echipați cu pneuri slick, însă au fost nevoiți să treacă pe la boxe pentru a monta pneurile de ploaie.

Din 10 concurenți, doar 4 s-au aventurat pe circuit, iar disputa s-a produs în perechi. Pentru victorie s-au duelat Bogdan Buleandră de la Pro Bike și Cătălin Manea de la CSM București, cei doi fiind despărțiți de doar 0,052 secunde, după opt tururi în care au rulat în aceeași zecime! Cătălin Marin de la echipa Top Cross a tranșat duelul cu Alexandru Exergian tot la nivel de zecime de secundă și astfel a urcat pe podium. Echipa Century Team, ce a venit la etapă cu 5 piloți nu a mai participat la cursă, cel mai afectat fiind pilotul Giorgio Versaci, care în etapa a doua internațională a avut o prestație bună.

Supersport 600

La această clasă s-a impus fără probleme Ionel Pascotă, ce concurează în cadrul propriei echipe, cu un avans de peste 7 secunde în fața lui Mitică Calaigiu de la echipa AmcKart. Ocupantul locului secund a trebuit să reziste în fața lui Emil Drăghici, de la aceeași echipă, cei doi oferind cam singurele momente cu adevărat spectaculoase ale cursei. Ecartul dintre cei doi a fost la finalul întrecerii de aproximativ 0.300 secunde, restul clasaților terminând la distanțe foarte mari unul de altul. Surprinde faptul că cel mai rapid tur în cursă nu i-a revenit lui Pascotă, ci lui Adrian Teodorescu, autor al unor timpi foarte buni în cea de-a doua jumătate a manșei.

SBK1000+Debutanți 1000

Ultimele două curse, dealtfel și cele mai așteptate s-au ținut împreună, după ce clasa debutanților a fost privată de participarea a patru concurenți, mare parte de la echipa Century Team. Practic la categoria debutanților pe motoare de 1000cc s-au prezentat la start doar 3 concurenți, ordinea lor finală fiind Guy Harel (Taifun Racing), Adrian Rus (Century Team) și Victor Chiriță (Pro Bike). Diferențele dintre cei trei concurenți au fost din păcate abisale, locul secund clasându-se la un tur de lider, în timp ce al treilea clasat a primit 2 tururi de la Guy Harel. Totuși, cinste lor că au ieșit pe circuit!

La clasa Superbike, s-a impus campionul în exercițiu, Robert Mureșan (VIK Power Arad) ce a încheiat cursa cu un avans de 23 de secunde față de Cătălin Cazacu de la echipa Taifun Racing. Pe locul trei, dar la peste un minut de Mureșan, a încheiat Bogdan Vrăjitoru de la CSM București. Cazacu a emis pretenții în primul viraj după start, însă în turul al patrulea s-a produs schimbarea de lider și Mureșan a evadat ulterior, fiind în medie cu 2 secunde pe tur mai rapid decât rivalul său.

Totuși, am avut un duel incitant pentru poziția a patra: Daniel Vârgolici a pus 15 secunde avans față de Andrei Novăceanu în primele 4 tururi, însă adversarul său a revenit treptat și l-a ajuns până în turul 11. Vârgolici și-a păstrat locul în final pentru doar câteva zecimi.

Următoarea etapă din CNIR va avea loc în perioada 27-28 august, tot pe circuitul Motor Park de la Adâncata, etapă care sperăm să se desfășoare în condiții de pistă uscată, ceea ce va permite mai multor piloți și echipe să concureze, fapt care va duce la grile mai animate la toate clasele campionatului național.

Mulțumim pentru materiale, Motorsport Race Management, FRM, Andrei și Luminița Gemeș (fotografii), OnRace.ro