USCC Mosport: Triplare și victorie pentru Dane Cameron

În doar șapte zile, caravana din IMSA Weathertech Sportscar Championship a schimbat complet registrul, trecând de la generosul Watkins Glen la mult mai îngustul Mosport Park, însă unele constante au rămas: victorie Action Express la general, respectiv Ford Chip Ganassi Racing la GT-LM.

Deși continuând cu o dedicare aproape religioasă cu același șasiu cu o vechime respectabilă de patru ani, Mazda nu mai este de ceva timp acea echipă care se prezintă acolo doar pentru a apărea în pozele oficiale ci vine pentru a învinge. Asta au vrut să reamintească și prin livery-ul (superb, ce-i drept) lansat la Watkins Glen acum o săptămână și ceva pentru a celebra 25 de ani de la unica victorie niponă în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Iar dacă la Watkins Glen, Mazda aceasta a ținut cinci ore și ceva, timp în care s-a menținut printre primele trei mașini din categoria Prototip, se credea că două ore și 40 de minute vor fi un fleac. În calificări, lucrurile chiar au părut a sta astfel, mașina #55 zburând către un pole position, performanță de care 787B-ul nu s-a apropiat vreodată – un punct pentru Multimatic, niciunul pentru Advanced.

Wayne Taylor Racing a terminat doar pe trei la Mosport (CTMP)
Wayne Taylor Racing a terminat doar pe trei la Mosport (CTMP)

1:10:126, acesta a fost timpul de referință reușit de Tristan Nunez, cu care l-a împins pe Ricky Taylor pe poziția a doua. Răzbunarea fiului cel mic al lui Wayne? O lansare ce poate fi asemuită cu cea a unei rachete Tomahawk către primul viraj al circuitului canadian după ce luminile verzi s-au aprins, Nunez pierzând instant prima poziție. Acesta a revenit însă printr-o manevră decisă după tururi bune de presiune, Mazda #55 conducând cu un avans de peste 10 secunde la finele primului stint. Cum toate cele patru clasele au fost prezente, gestiunea traficului a fost una dintre cheile cursei pe această pistă cu un set de viraje foarte rapide combinate cu altele lente (secțiunea 5a-5b, cunoscută și ca Moss Corner) și înguste. Tot avansul pilotului Speedsource a dispărut la boxe unde ghinionul a lovit iarăși echipa: cricul pneumatic de pe puntea față a cedat iar mecanicii au trebuit să ridice mașina folosind un cric normal, pierzând timp prețios. Asta a readus în prim-plan piloții Chevrolet, cele patru Corvette DP dominând până la final.

Ziua nefastă a Mazda a luat o întorsătură și mai nefericită când Jonathan Bommarito a tras pe dreapta la bordul mașinii #55, cu aproape 90 de minute rămase pe ceas din cauza unor probleme la suspensia de pe partea dreapta spate. Precum a fost cazul și la Watkins Glen, prototipul #70 nu a dat de probleme însă, lipsit de un ritm bun, a trebuit să se mulțumească cu o clasare pe poziția a cincea.

Renger van der Zande nu s-a putut impune și în Canada, terminând pe doi
Renger van der Zande nu s-a putut impune și în Canada, terminând pe doi

Michael Shank Racing nu au avut nici ei o cursă prea fericită în cel de-al treilea prototip de LMP2 de pe grilă, John Pew fiind percutat de o mașină de PC pe care încerca să o depășească la trecerea prin ultimul viraj în ultima oră de cursă.

Wayne Taylor Racing s-au luptat pentru victorie în prima parte a cursei însă, în cele din urmă, au terminat pe poziția a treia, în urma ambelor mașini Action Express care au fost mai rapide. Învingătorii din mașina #31 a AXR au trecut în frunte cu puțin sub două ore rămase după ce au depășit și Mazda #55, dar și Corvette-ul din aceeași echipă pilotat de Fittipaldi la ieșirea de la boxe după a doua oprire, cele trei mașini mergând în paralel prin virajul al doilea. Dane Cameron a pierdut prima poziție după ultima oprire, însă coechipierul Eric Curran a revenit în frunte după ce a trecut cu 56 de minute înainte de final de Corvette-ul VisitFlorida.com Racing. Această mașină a și condus cursa în mâinile lui Dalziel grație unei strategii diferite care nu a reușit, în cele din urmă Goossens terminând al patrulea.

CORE Autosport s-a impus la LMPC pentru prima oară din martie când au câștigat în cursa de 12h de la Sebring. Colin Braun și Jon Bennett au terminat la peste 10 secunde de echipajul #8 al Starworks. Mașina #54 a preluat conducerea cu 20 de minute înainte de final de la prototipul #85 JDC-Miller Motorsport în care a strălucit Stephen Simpson, acesta bifând un stint-gigant de două ore și 20 minute. Mașina a terminat însă pe cinci, neutralizarea venită în ultimele două minute de cursă făcând imposibilă vreo recuperare a lui Goikhberg.

Corvette a terminat pe 2 și 3 la GTLM
Corvette a terminat pe 2 și 3 la GTLM

Echipajul Tom Kimber-Smith/Robert Alon al PR1/Mathiasen a ocupat ultima treaptă a podiumului la PC, Kyle Marcelli terminând pe patru pentru Performance Tech. Victoria CORE Autosport a fost reușită după ce, din nou, echipa a pornit de la coada plutonului căci a decis să-l folosească la start pe Bennett, nu pe Colin Braun care postase timpul de pole în calificările de sâmbătă.

O mișcare în premieră a IMSA a micșorat vizibil ecarturile la GT-LM însă rezultatul a fost același: victorie pentru Ford, anume același echipaj #67 care s-a impus și la Watkins Glen și la Laguna Seca. Mai precis, IMSA a decis că rezultatul de la Watkins Glen (și diferența de ritm dintre Ford și rivalii lor în cursa de șase ore) sunt o situație de forță majoră care trebuie remediată astfel că au modificat BoP-ul pentru Mosport, deși această etapă a fost la doar o săptămână distanță. Ford-ului i s-a mărit greutatea cu 15kg, pe lângă limitări a boost-ului. Pe de-altă parte, Porsche și Chevrolet au beneficiat de niște modificări menite să ajute cele două mașini. Ambele au fost ușurate cu 10kg iar Corvette-ului i-a fost mărit restrictorul cu 0,4 mm. Porsche nu a primit un restrictor mai mare iar asta s-a văzut în calificări. Corvette a obținut pole-ul prin mașina #3 a lui Antonio Garcia în timp ce Porsche a fost la coada grilei (locurile 8-9), la 1,2 și, respectiv, 1,4 secunde în urma Corvette-urilor pe un tur atât de scurt. Asta în timp ce restul plutonului era cuprins în mai puțin de 0,6 secunde.

Echipajul Turner Motorsport #96 a învins, dar cel #97 a avut o evoluție dezamăgitoare
Echipajul Turner Motorsport #96 a învins, dar cel #97 a avut o evoluție dezamăgitoare

Echipajul #67 a pornit de pe trei dar a căzut rapid pe patru după ce a fost depășit la start de BMW-ul #25 RLL, Corvette păstrându-și prima poziție. Apoi mașina pilotată de Ryan Briscoe și Richard Westbrook a ajuns pe șase după prima trecere pe la boxe. Diferența s-a făcut la strategie, CGR alegând o strategie cu trei opriri care i-a favorizat, mașina fiind cea mai rapidă din întreg plutonul în stint-ul secund dintre cele două neutralizări ale cursei (prima venită după ce Alex Riberas a pierdut o roată la 991 GT3-R-ul său cu numărul 23 iar a doua, în ultimele minute, după accidentul lui Andy Lally).

Cum la ultima oprire nu s-au schimbat și pneurile, Briscoe a revenit pe traseu în frunte, la 11 secunde în fața echipajului #4 al Corvette Racing. Milner, pe pneuri mai noi, nu a putut să desființeze avansul Ford-ului, fiind la final la aproximativ șase secunde de Briscoe când a venit ultima neutralizare. Echipajul #4 i-a luat fața celui cu numărul trei după ce a intrat cu un tur înainte pentru a doua și ultima oprire din cursă. Deși BMW-ul M6 a pus cel mai rapid tur în cursă, mașina #25 a terminat abia pe patru în timp ce #100 s-a chinuit după ce a cedat servo-direcția. O strategie similară cu a Ford-ului #67 a fost încercată și de Porsche pentru mașina #912. Aceasta a urcat până pe trei însă nu s-a putut menține acolo din cauza lipsei de ritm și a terminat pe șase în timp ce Ferrari-ul Risi a fost abia pe șapte. În urma acestei etape, diferența dintre liderii clasamentului piloților, Gavin și Milner, și cei de pe locul doi, Westbrook și Briscoe, este de doar cinci puncte.

BMW nu a putut fructifica ritmul pozitiv la GT-LM însă la GT-D, Turner Motorsport s-a impus pentru prima dată cu BMW-ul M6 GT3, mai precis mașina #96. Aceasta a urcat pe primul loc cu o jumătate de oră înainte de final, luptându-se cu Lamborghini-ul Dream Racing al lui Fabio Babini și Viper-ul lui Jeroen Bleekemolen. În cele din urmă, Jens Klingmann a scăpat de ambii, Babini fiind obligat să bifeze ultima oprire în timp ce Bleekemolen a trebuit să mai oprească o dată la boxe în mod neprevăzut pentru a repara pagubele la partea frontală obținute din duelul cu Babini.

Porsche #23 Team Seattle/AJR a obținut pole-ul și a condu în prima parte înainte de a pierde două poziții după a doua oprire și apoi și o roată
Porsche #23 Team Seattle/AJR a obținut pole-ul și a condu în prima parte înainte de a pierde două poziții după a doua oprire și apoi și o roată

Astfel, pe doi a terminat Audi-ul #6 Stevenson Motorsport, cu Paul Miller Racing pe trei. Pe patru a venit Ferrari-ul Scuderia Corsa grație unei strategii inteligente care a adus mașina în top 5 în ciuda unor calificări dezastruoase. În lipsa mașinii #23 Team Seattle/AJR (care a pierdut o roată pe când era pe poziția a treia), Porsche nu a avut niciun echipaj în top 5. Magnus Racing a trecut de la podiumul de pe circuitul Watkins Glen la un abandon în Canada. După ce Andy Lally a făcut contact cu 991-le GT3-R al Park Place Motorsport, acesta a suferit un accident în bucla următoare cu doar 2 minute înainte de final în primul viraj.

Următoarea etapă din IMSA Weathertech Sportscar Championship va avea loc în weekend-ul 22-23 iulie pe Lime Rock Park din Connecticut, acolo unde doar trei dintre cele patru clase vor evolua. Vor lipsi tocmai cei ce se bat pentru victoriile la general (dacă nu e Nick Tandy prin preajmă), adică prototipurile.

Rezultate complete aici

Sursă foto: IMSA


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By