IndyCar Mid-Ohio: Pagenaud tranșează duelul direct

În ultimele două luni și jumătate, aura de invincibilitate a lui Simon Pagenaud se cam năruise, iar francezul îl devansase pe Will Power doar o singură dată. Acum a fost momentul revanșei, printr-un duel direct din care a ieșit victorios, ceea ce îi va face foarte bine în plan psihologic liderului campionatului.

La completarea celui de-al treilea sfert al stagiunii (12/16), titlul pare să rămână o chestiune în doi, între Pagenaud și Power, după ce la Mid-Ohio cei doi echipieri Penske au semnat dubla, iar următorii 4 din clasamentul general au avut diverse probleme și au pierdut puncte prețioase. Însă cursa n-a fost deloc o defilare pentru francezul din fruntea ierarhiei.

Ziua de vineri i-a adus grave dureri de spate și a fost nevoie de injecții cu calmante pentru ca Pagenaud să poată continua. Și cât de important s-a dovedit că a putut lua startul, dat fiind că a fost unul dintre principalii animatori ai unei manșe destul de haotice. Momentul-cheie a fost la restartul din turul 66, când Power conducea și i-a deschis o portiță rivalului său. Pagenaud a atacat ferm, monoposturile s-au atins, iar australianul a avut grijă ca dezondământul manevrei să nu fie dublul abandon.

Se poate discuta mult despre modificarea complexității unei astfel de situații atunci când te bați cu un coechipier, însă acesta îți este principalul rival la titlu. Spre deosebire de cazurile ambigue și discutabile din Formula 1, în Statele Unite am asistat la consumarea unui ”moment de înaltă tensiune” fără implicarea ulterioară a comisarilor. Dur, dar corect. Iar Pagenaud a fost mai bun și a învins.

Cel mai bine clasat pilot din tabăra Honda a fost de această dată Carlos Munoz, care a devansat alți trei piloți cu motorizare japoneză: Rahal, Hinchcliffe și Daly. Pentru Spencer Pigot, locul al 7-lea reprezintă cea mai bună performanță din carieră, în timp ce rivalul său din Indy Lights, RC Enerson, a reușit să termine prima sa cursă din IndyCar.

La polul opus, Scott Dixon a fost scos din joc în urma unui contact cu Helio Castroneves și nici celălalt veteran al lui Chip Ganassi nu a reușit mare lucru, Kanaan fiind clasat abia pe 12. O mare șansă de a face surpriza a avut-o rusul Mikhail Aleshin, care a condus cursa timp de 33 tururi din totalul de 90, însă graba de pe linia standurilor la intrarea în grup sub Safety Car l-a costat, monopostul său suferind un contact cu Newgarden, după ce a lovit un mecanic al lui Montoya. Iar dacă tot am amintit de columbian, acesta a sosit pe 11.

A fost însă a opta victorie Penske din 12 starturi și a patra pentru francez, care va merge la Pocono cu un avans de 58 de puncte. Ulterior, se va consuma restanța din Texas, apoi spunem adio ovalelor și încheiem sezonul la Watkins Glen și Sonoma. Honda mai are așadar patru ocazii de a nu rămâne doar cu victoria de la Indy 500 într-un sezon în care contorul Chevrolet a ajuns la cota 11.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By