BTCC Snetterton: Collard trece în fruntea clasamentului

BTCC Snetterton: Collard trece în fruntea clasamentului

Sam Tordoff nu s-a putut desprinde în fruntea clasamentului și a fost întrecut de Collard, iar Honda și Subaru au câștigat câte o manșă, ceea ce-i aduce mai aproape de liderii de la BMW în urma rundei a șasea din BTCC.

Cursa 1

Dacă era nevoie de o confirmare că Subaru Levorg nu va ieși la rampă doar pe circuitele predilecte pentru tracțiunea spate, aceasta a venit încă de la primul start al zilei. Victoria s-a jucat între Turkington și polemanul Shedden, campionul de acum doi ani găsind breșa în defensiva scoțianului în turul 12, după ce a aplicat o presiune uriașă încă de la plecare. Astfel, Turkington a devenit primul pilot care reușește trei succese în 2016, iar asta l-a adus în top 10 la general. Indirect, înseamnă că de acum modelul Subaru #4 nu va mai începe weekendul fără balast. Totuși, nu la asta se gândea învingătorul în momentul sosirii, ci la faptul că pentru prima oară reușea să câștige pe acest traseu cu tracțiune spate.

Mat Jackson a cules roadele unui start excelent și apoi s-a apărat în fața lui Morgan și Ash Sutton, acesta din urmă fiind apoi scos din joc de o pană. Astfel, Jason Plato a intrat în top 5, nu înainte să-i mai dea lui Tom Ingram o lecție despre cum să-ți pregătești o depășire. Tordoff și Neal au purtat bine balastul masiv și au punctat, pe 7 și 8. În urma lor, Warren Scott și James Cole au completat un monopol Subaru în top 10, fiind pentru prima oară când toate cele 4 mașini au terminat atât de sus.

Cursa 2

Mat Jackson a avut nevoie de două plecări remarcabile pentru a-și securiza succesul din manșa secundă. De fiecare dată a trecut și de Shedden, și de Turkington, însă prima ocazie a fost risipită de un steag roșu imperios necesar după un accident colectiv. Turkington și Shedden au rămas să-și dispute locul secund, însă scoțianul a fost scos de pe pistă de Adam Morgan și a pierdut vreo 10 locuri. Nici Morgan nu a putut rezista în fața perechii Neal-Collard, care l-a devansat și apoi și-a continuat duelul aprig, turul al optulea din totalul de 10 fiind marcat de un duel prelung al celor doi. În final, Neal a avut câștig de cauză, însă Collard și-a atras toate laudele după ce plecase de pe 16!

Sam Tordoff a venit pe 8, continuând așadar să se țină departe de incidente și să puncteze constant. Andrew Jordan a fost doar al 14-lea pe al doilea Ford înscris de Motorbase, echipă care a celebrat în cel mai frumos mod trecerea bornei de 300 de curse în BTCC. Weekendul dificil al tinerilor a continuat, Goff și Sutton abandonând.

Cursa 3

Norocul părea să-i surând lui Tordoff, tragerea la sorți aduncându-i pole-ul pe grila inversată a ultimei manșe. Însă modelul BMW a cedat înaintea startului, ceea ce deschidea porțile unei noi schimbări de lider la general. Echilibrul din BTCC face ca un abandon să atârne foarte greu, iar tânărul pilot West Surrey Racing se vedea astfel prins de veterani.

SheddenCollard2-copyGordon Shedden a fost încă o dată în avanposturi, într-o manșă remarcabilă din trei puncte de vedere. În primă fază, toată lumea a stat cu sufletul la gură în urma unui grav accident la start, când Hunter Abbott a fost aruncat peste glisiere, doborând schela pe care se afla cameramanul ITV. Din fericire, nimeni nu a fost rănit, iar la reluarea cursei Rob Collard s-a desprins de urmăritori, dornic să-și creeze un ecart liniștitor înainte ca uzura pronunțată a gumelor pe modelul BMW să-și intre în rol. Shedden a venit tare din urmă și în ultimul tur s-au încrucișat săbiile (sau mai degrabă trasele), Honda reușind să reziste contactelor provocate de un Collard disperat de pierderea acestui succes, însă consolat de ideea preluării șefiei la general.

În fine, o mare surpriză a fost reprezentată de Rob Austin, trecut la tracțiune față în acest an, care a adus un prim podium pentru Handy Motorsport. El a rezistat atacurilor venite din partea lui Plato, Jordan și Turkington, reușind să aducă Toyota pe primul loc în ierarhia independenților, care până acum fusese dominată de perechea Ingram-Jackson.

La capătul celei de-a șasea runde din totalul de 10 programate în BTCC 2016, piloții BMW sunt pe primele două locuri la general, urmați de cei de la Honda Team Dynamics. Colin Turkington a urcat până pe locul al cincilea și este tot mai aproape de vârf. Chiar dacă e cu 29 de puncte în fața lui Plato, e puțin probabil să beneficieze în următoarele două etape de vreun ajutor din partea acestuia, cea mai bună dovadă în acest sens fiind incidentul de la Croft.

Clasament: Collard 188p, Tordoff 185p, Neal 182p, Shedden 163p, Turkington 154p.