GP3 Monza: Primele succese pentru Dennis și de Vries

Autodromo Nazionale a adus doi învingători în premieră: Jake Dennis a fost în fruntea unui podium 100% britanic, apoi protejatul McLaren Nyck de Vries a obținut în sfârșit prima victorie stagională, în timp ce Leclerc nu s-a simțit în largul său în cele două curse.

Charles Leclerc a reușit să fure pole-ul în ultimul minut al calificărilor, după o întrerupere cu steag roșu. În urma acestuia se aflau doi componenți ai grupării Arden: Jake Dennis, în căutarea primului succes în această categorie și Jack Aitken, care tocmai a reușit acest lucru în urmă cu o săptămână, la Spa. Rivalii lui Leclerc la titlu se lansau de pe 4 (Albon) și 7 (Fuoco), în timp ce Hughes avea de satisfăcut o penalizare de trei poziții după accidentul provocat în Les Combes duminica trecută și astfel se lansa de pe 8.

Cursa 1

La plecarea în turul de formare, monopostul lui Giuliano Alesi a cedat. Leclerc și-a păstrat prima poziție după stingerea semafoarelor, fiind urmat de piloții Arden și de Albon. Kevin Jorg a plecat slab de pe 5 și după un tur a avut o problemă de ordin electronic ce a necesitat un reset tocmai în mijlocul pistei. Chiar dacă elvețianul a redemarat înainte să fie prins cu un tur, directorul de cursă apucase să ordone neutralizarea. Astfel, turul al treilea s-a parcurs sub Safety Car. La restart, Leclerc a dictat ritmul însă nu a mai apucat să parcurgă decât un tur în fruntea cursei, deoarece Dennis l-a atacat decis pe frânarea din prima șicană. Un tur mai târziu, a fost rândul lui Aitken să-l urmeze pe colegul său, Leclerc nefiind dispus să opună o rezistență prea mare în fața unor adversari cu care nu se bate pentru titlu.

În turul 10, a fost rândul lui Fuoco să încerce să treacă de monegasc, însă italianului i-a fost rezervat un alt tratament, iar monoposturile s-au atins pe frânare în Roggia. Pneurile lui Fuoco au început să dea semne timpurii de oboseală după acest duel, iar pilotul Trident a pierdut loc după loc în a doua jumătate a cursei. În sens invers, Jake Hughes a taxat monoposturile ART unul după celălalt și a prins podiumul, fiind la un pas de Aitken la completarea celor 22 de tururi.

Cei de la ART Grand Prix au venit în formație pe locurile 4-7, cu Leclerc urmat de japonezul Fukuzumi, revenit în puncte după 4 manșe terne. Echipa franceză a îndeplinit baremul matematic necesar revalidării titlului la echipe, pentru a șasea oară în istoria de 7 ani a seriei GP3. Charles Leclerc s-a mai distanțat de urmăritori, de vreme ce Albon (P6) și Fuoco (P8) au sosit în urma sa. Totuși, italianul a avut șansa de a nu pierde locul al optulea care-i aducea pole-ul pe grila inversată a manșei secunde. Matt Parry a fost foarte aproape, la doar 0,4s de Fuoco. Pe 10 a încheiat Tatiana Calderon, pentru a doua oară în puncte în 2016.

Cursa 2

Antonio Fuoco a rezistat doar un tur la conducere, fiind devansat pe linia de start-sosire de către Albon, apoi de Nyck de Vries în Variante della Roggia. Jake Dennis a început în forță, trecând de Leclerc, apoi și de Fukuzumi. Monegascul a încercat și el să forțeze interiorul coechipierului japonez pe reaccelerare la ieșire din Roggia, însă protejatul Honda a strâns prea mult și contactul a fost inevitabil. Cei doi au abandonat, iar victimă colaterală a fost Tatiana Calderon, ajunsă până pe 8 la acel moment.

La restart, de Vries a trecut de Albon și cei doi s-au desprins de Fuoco. Italianul ar fi avut probleme cu cei doi piloți Arden din urma sa, dacă aceștia n-ar fi fost într-o campanie de măsurare a orgoliilor pe final de manșă, care i-a încetinit pe ambii. Astfel, pozițiile în top 5 nu s-au mai schimbat, iar atenția camerelor s-a mutat ceva mai în spate, unde Arjun Maini a urcat pe șase chiar înaintea ultimului viraj al ultimului tur. Palou și Janosz au cules ultimele puncte, iar cel mai rapid tur (și două puncte suplimentare) i-a revenit tot învingătorului zilei, Nyck de Vries.

Astfel, Leclerc își păstrează prima poziție la general și chiar dacă a ieșit violent din scenă duminică, este în grafic pentru titlu. El a adunat la Monza 16 puncte, față de 14 pentru Fuoco și 20 pentru Albon. Orice interferență a lui de Vries sau a piloților Arden și DAMS îl ajută pe liderul campionatului în ultimele două etape: la Sepang la finele lunii, apoi în noiembrie la Abu Dhabi.

Clasament: Leclerc 177p, Fuoco 153p, Albon 137p, de Vries 104p.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By