MotoGP: 7 învingători diferiți în ultimele 7 curse

După trei sezoane de MotoGP în care toate victoriile au fost semnate de uzinele Honda și Yamaha, avem parte de o campanie minunată, în care din luna mai nimeni nu a mai repetat succesul.

Odată cu victoria celor de la Suzuki prin Maverick Vinales la Silverstone, ne-am adus aminte de ultimul succes al ”albaștrilor”, semnat de Chris Vermeulen la Le Mans în 2007. Din acea campanie nu am mai avut patru uzine diferite cu victorie în același an și tot aceleași erau și atunci: Ducati, Honda, Yamaha și Suzuki.

Jorge Lorenzo nu s-a mai întâlnit cu victoria din runda de la Mugello, după ce se impusese și în cursa anterioară din Franța. De atunci, am avut șapte manșe (și ploaie din plin) cu nume diferite pe prima treaptă a podiumului. Tot șapte învingători erau și în ultimul sezon comparabil ca grad de spectaculozitate – 2006 (5 consecutive). Pentru a găsi șase curse la rând cu alt câștigător mergem mai în urmă, în 1999 (ultimele 6). Șapte? Niciodată.

Două victorii semnate de piloți ai echipelor private n-am mai avut tot de un deceniu. Tot pe modele Honda se impuneau atunci Melandri și Elias, ambii sub contract cu gruparea lui Fausto Gresini. Acum, i-am avut pe Jack Miller și Cal Crutchlow pentru VDS, respectiv LCR. Iar patru piloți care să-și serbeze primul triumf în același an n-am mai văzut din 1982.

Să trecem în revistă cele șapte runde, înainte de a lansa o serie de ipoteze pentru finalul de sezon și o posibilă extindere a acestor recorduri.

22 mai – Mugello – Accelerația Yamaha

Jorge Lorenzo și Marc Marquez au purtat un duel de zile mari într-o zi în care italienii nu putut să ofere ceea ce aștepta publicul pătimaș. Rossi a avut parte de o rarisimă cedare de material, iar perechea Ducati nu s-a putut ține de ultimii doi campioni mondiali. Aceștia s-au duelat aprig, dincolo de zona de confort în care Lorenzo operează de obicei și în care Marquez și-a impus să abordeze sezonul 2016. Materialul tehnic a făcut diferența, iar în momentul în care ambii au declanșat accelerația pe ultimul sprint, Jorge a trecut cu ușurință de Marc și a semnat cea de-a treia victorie din 6 curse. Lorenzo ajungea la 115 puncte, cu 13 mai mult decât Marquez după Mugello. De atunci au mai urmat alte șase curse, în care campionul en-titre n-a mai strâns decât 31 de puncte!

MotoGP: Spanish Land Mugello și dezastru pentru Rossi

MYMm__TIN3041

5 iunie – Barcelona – Transformare de ultim moment

Weekendul a început cu anunțurile legate de viitorul lui Lorenzo la Ducati și racolarea lui Vinales de către Yamaha în locul său. Însă moartea lui Luis Salom în antrenamentele clasei intermediare a lăsat acțiunea de pe circuit în plan secund. Dorna a operat o modificare a traseului, adoptând varianta folosită în Formula 1, cu șicana strânsă de la finele turului în locul rapidului viraj ce îi fusese fatal spaniolului. Elementul stop-and-go ajuta puțin Honda pe un traseu croit pe calitățile motocicletei Yamaha, însă Marquez nu a putut să rămână aproape de Rossi, care ar fi declanșat o bucurie generală în orice alt context. Lorenzo a fost eliminat de Iannone și a pierdut șefia la general, iar Suzuki (prin Vinales) și Ducati (prin Dovizioso) au fost foarte departe pe uscat – la 24, respectiv 41 de secunde de Valentino.

MotoGP Catalunya: Rossi răzbună umilința de la Mugello

MYMm__CAM6382

26 iunie – Assen – Furtună în clasament

Jack Miller venea în Olanda după ce adunase doar 8 puncte în primele 7 etape. Mai mult, el absentase de la Austin pe fondul unei accidentări și semnele de întrebare legate de viitorul său erau tot mai dese. Ploaia a dictat întreruperea cursei după 14 tururi și, conform regulamentului, totul urma să se rezume la un sprint de 12 tururi, tot pe pistă udă. Cal Crutchlow a fost printre cei care spera la un rezultat bun, însă după câteva viraje a căzut. Alți piloți care ies la rampă în asemenea condiții au avut aceeași soartă, precum primii doi de la Silverstone de anul trecut – Rossi și Petrucci. Miller a preluat ștafeta de la Marquez, iar spaniolul a dat dovadă de maturitate și nu a forțat pentru a rămâne alături de fenomenul australian, irezistibil în acea zi. Iannone a fost departe de podium (P5), iar Vinales (P9) și Lorenzo (P10) abia așteptau să se încheie calvarul.

MotoGP Assen: Prima victorie pentru Jack Miller și Marc VDS

_gh24985

17 iulie – Sachsenring – O schimbare inspirată

Parcă n-ar fi trecut trei săptămâni de la Assen, ci ar fi fost lipite cele două runde: ploaie și în Germania, un nou prilej pentru răsturnarea ierarhiilor și modificarea unui raport de forțe relativ previzibil pe uscat. Lorenzo a văzut că se poate și mai rău decât în Olanda, căzând în antrenamente, apoi reușind o clasare anonimă pe locul 15. Marquez a fost cel mai inspirat și a trecut pe slickuri înaintea celor de la Ducati, care monopolizau podiumul provizoriu. La polul opus, Rossi a fost la fel de lent în reacții ca la Misano anul trecut, schimbarea târzie de motocicletă aruncându-l pe 8 la final. Crutchlow a fost un rain man veritabil și a tranșat disputa pentru locul secund, anunțând parcă ceva…

MotoGP Sachsenring: Strategie impecabilă pentru Marquez

578baac1e8d623.23726539

14 august – Spielberg – Care-i culoarea taurului?

Noua destinație din calendar părea croită pentru specificul motocicletei Ducati și chiar dacă în Germania italienii performaseră pe ploaie, de această dată și-au dorit să fie uscat. Așa a și fost, iar în scurt timp rivalii și-au dat seama că nu pot rivaliza cu cei doi Andrea, care și-au purtat lupta internă la o distanță confortabilă. Iannone a cules roadele unei alegeri curajoase a pneului spate și a învins. Era primul succes al glonțului din Bologna din 2010 încoace, adus tocmai de cel invitat să părăsească echipa la finele anului. Marquez a terminat în spatele lui Lorenzo și Rossi, limitând astfel pierderea de puncte. Soarele nu i-a priit lui Crutchlow (P15), însă tot era mai bine decât Miller, încă o dată accidentat și silit să privească de pe margine cursa din Austria.

MotoGP Spielberg: Renegatul Iannone aduce victoria Ducati

resized_00052822.mediagallery_output_image_[1920x1080]

21 august – Brno – Durii mizează pe gume dure

Cu Miller în continuare în fața televizorului, cursa din Cehia a readus ploaia ca actor principal. Astfel, era un nou moment prielnic pentru Crutchlow, care a optat pentru pneuri de compoziție hard pe ambele roți. S-a dovedit alegerea corectă pe final, când Iannone sau Lorenzo au asistat neputincioși la dezintegrarea gumelor. Cal s-a impus cu facilitate, acesta fiind primul succes pentru gruparea privată a lui Lucio Cecchinello, care avea drept reper anterior clasările lui Stoner din 2006. Rossi a montat și el hardul pe spate și asta i-a adus locul al doilea, iar Marquez a fost încă o dată chiar în spatele italianului. Nici Vinales (P9), nici Dovizioso (abandon) nu au contat la Brno.

MotoGP Brno: Crutchlow aduce prima victorie pentru echipa LCR

16345_BA1X2388

4 septembrie – Silverstone – Davide și Goliat

Maverick Vinales nu pare să fie prieten cu ploaia, iar asta putea fi o problemă înaintea deplasării în Marea Britanie. Deja, după trei runde ploioase cu rezultate-surpriză, n-ar fi mirat pe nimeni ca la Silverstone să avem din nou parte de umezeală din belșug. A fost însă doar în ziua de sâmbătă, dar asta nu a împiedicat concretizarea unui scenariu puțin probabil: Vinales a sprintat fără opoziție către un prim succes al carierei și a pus capăt secetei de aproape 10 ani pentru Suzuki, iar Cal Crutchlow a ghidat nărăvașa Honda către un eroic loc secund, după ce Iannone a cedat această poziție printr-o eroare de pilotaj. Marquez a fost în mijlocul acțiunii cu Rossi și Crutchlow, iar insistența sa de a trece de britanic l-a scos din ritm și astfel Rossi l-a devansat pe final. Lorenzo (P8) tot nu s-a regăsit nici pe uscat, vibrațiile pneului spate ținându-l departe de superbul duel pentru poziția secundă.

MotoGP Silverstone: Suzuki marchează după 10 ani

mgp12maverick-vinalesr1

Așadar, am avut succese la rând pentru Lorenzo, Rossi, Miller, Marquez, Iannone, Crutchlow și Vinales. Cine ar mai putea să câștige? Cele mai mari șanse teoretice le-ar avea Andrea Dovizioso, iar dintre cele șase curse rămase, Motegi ar părea traseul potrivit pentru Ducati. Dani Pedrosa, cu doar două podiumuri conjuncturale, nu pare în măsură să atace victoria. Prognoza pentru Misano indică vreme însorită, așa că șansele ca seria să continue sunt foarte mici. Însă cât de mult ar însemna pentru Dovi și Ducati un triumf acasă!


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

0 comments