Formula E: Jaguar debutează cu Evans și Carroll

La finele testelor de la Donington a avut loc lansarea monopostului cu care Jaguar revine în competițiile FIA de circuit după o pauză de 12 ani. Mitch Evans și Adam Carroll vor conduce asaltul britanic asupra seriei electrice.

Dat fiind că E-type e o denumire sacră în istoria Jaguar, noul monopost electric se va numi I-Type 1 și va debuta peste o lună, în prima etapă a sezonului al treilea, pe străzile din Hong Kong. Campionatul este într-o puternică expansiune: mai multe curse ca oricând, diversitate tehnologică și, implicit, un interes sporit din partea constructorilor. După ce Audi a anunțat că va sprijini puternic echipa Abt, concernul Jaguar-Land Rover a intrat în horă cu pretenții mari. Nu pare însă de bun augur sponsorul principal: Panasonic a fost alături de Toyota în Formula 1 (2002-2009), programul japonezilor fiind un eșec răsunător în pofida investiției. Cam la fel ca trecutul Jaguar în F1, unde cincinalul 2000-2004 a adus prea puține rezultate pentru pretențiile concernului Ford, pe fondul instabilității manageriale.

Formula E 2016-17: Calendar cu 14 etape, inclusiv New York

cr0qrqixgaapngz

Era evident că Jaguar va alege un pilot britanic, iar opțiunea Adam Carroll s-a concretizat după ce Sam Bird și Oliver Turvey nu s-au arătat interesați de schimbarea echipelor actuale. Ajuns deja la 33 de ani, Carroll nu a avut parte de stabilitate în carieră, pe fondul lipsei fondurilor. Și-a făcut un nume în Formula 3, unde l-a învins pe Nico Rosberg pe final de 2003, apoi s-a bătut la titlu cu Nelsinho Piquet în stagiunea următoare. A primit șansa unui volan în primul sezon de GP2 (2005) cu echipa ce domina în fosta Formulă 3000, SuperNova, semnând trei victorii. Totodată, a devenit tester BAR-Honda în F1. Ulterior, a rămas în GP2 până în 2009 și a încercat marea cu degetul în DTM (2007, Audi). Seria A1 GP i-a adus un titlu cu echipa Irlandei. În 2010, noile echipe de F1 Campos și Manor l-au ofertat, însă Carroll nu avea susținerea financiară necesară. După alte câteva curse sporadice în IndyCar și Renault 3.5 s-a refugiat în British GT, iar anul acesta a debutat în WEC la GTE-Am cu Gulf Racing Porsche.

Formula E: Jaguar se pregătește să adere (11 dec 2015)

Mitch Evans este într-o situație similară: lipsit de fondurile necesare Formulei 1, stagnează de prea multă vreme în anticameră. Și chiar dacă Formula E este pentru mulți un program paralel, tot îi oferă un grad de siguranță. După doi ani de GP3 (2011-2012) încheiați cu titlul categoriei, a urcat în GP2, unde a obținut până acum 5 succese și 18 podiumuri. Ocupă momentan poziția a zecea în stagiunea actuală, pe care o dispută în cadrul echipei Campos. Și el a cochetat deja cu anduranța: a fost al doilea la Le Mans anul trecut la LMP2, iar anul acesta a testat alături de campionii de la LMP1, Porsche. El este susținut de Mark Webber și Colin Giltrap, cel care a plătit și pentru ”școlirea” conaționalului Brendon Hartley, pe urmele căruia Evans și-ar dori să calce.

GP2 Germania R1: miracolul lui Evans în etapa festivă (iulie 2014)

Pilotul de teste al grupării britanice de Formula E va fi chinezul Ho Pin-Tung. Acesta e singurul care a luat startul până acum în seria electrică, fiind prezent pe grilă în trei dintre primele patru curse.

Toate locurile din Formula E au fost ocupate. Vom avea așadar cinci piloți debutanți în noul sezon, fiecare dintre aceștia având un CV puternic în spate. Pe lângă cei doi piloți Jaguar, au mai fost confirmați:

  • triplul campion mondial de turisme Jose Maria Lopez la DS Virgin;
  • campionul en-titre de Formula 3 Felix Rosenqvist la Mahindra;
  • câștigătorul cursei de 24h de pe Nordschleife și campionul FIA GT World Cup Maro Engel la Venturi.

cr0rod6xyaabvey


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By