Raliul Iașului: Simone Tempestini respectă tradiția

În al doilea sezon consecutiv pilotul Napoca Rally Academy, Simone Tempestini, câștigă etapa, dar și titlul național la Cotnari Rally – Iași. Ca de fiecare dată de la reintrarea în calendar, etapa de la Iași aduce o poveste aparte, gustată din plin de unii, sau deosebit de amară pentru alții.

Oricine ar fi aruncat un ochi pe lista participanților și a mașinilor acestora, ar fi dedus relativ ușor primele două poziții din clasamentul general. Totuși, particularitățile probelor de la Iași ar fi putut inversa ordinea dintre piloții cu cele mai performante mașini, Simone Tempestini cu un Ford Fiesta R5, respectiv Dan Gârtofan cu un model Skoda Fabia R5 achiziționat la debutul actualei stagiuni.

Adevăratele lupte s-au dat pentru ocuparea locului 3 la general, victoria la clasa 2 roți motrice (clasa 5), respectiv gloria începătorilor la cele 2 clase monomarcă. Cupa Dacia este într-o fază de tranziție de la bătrânele Loganuri și cele 4 modele Sandero, mașină care în viitorul apropiat va forma cupa. Pe lângă Dacii a mai fost prezentă și monomarca Suzuki Swift cu 6 modele, plus un echipaj maghiar invitat.

Shakedown-ul și recunoașterile începute joi dimineață au adus probleme serioase la 2 echipaje, cel mai dur lovit de ghinion fiind Florin Tincescu/Sergiu Itu al căror Subaru Impreza din cadrul Napoca Rally Academy s-a mistuit în flăcări, fiind nevoie de intervenția pompierilor. Un alt pilot ghinionist a fost Thomas Abraham, pilot aclamat oriunde pe probele speciale, datorită stilului inconfundabil de pilotaj și a mașinii prezente până nu de mult pe probe, un Mitsubishi Lancer Combi, care și-a dat din păcate obștescul sfârșit  într-o etapă de raliu anterioară. La Iași nu înlocuitorul Evo-ului 3 Combi a fost cauza problemelor ci mașina de asistență. care s-a făcut scrum până să poate cineva da o mână de ajutor.

Seara de joi a debutat cu populara superspecială de la Râpa Galbenă, locul unde cunoscătorii etapelor de campionat intern s-au amestecat cu mulțimea curioasă să vadă ce pot face cei ce au paralizat circulația în aproape tot orașul. Timpii pe SS1 Râpa Galbenă au contat prea puțin, echipajele au venit să facă spectacol în fața fanilor poate ceva mai puțini numeroși decât în ultimii doi ani. Pentru unii nu praful aruncat în toate direcțiile și mirosul de cauciuc ars a contat ci mai degrabă concertul de după…

SS1 a fost adjudecată de Gergo Szabo/Karoly Borbely pe un Mitsubishi Lancer Evo IX din cadrul echipei BCR Rally Team, urmați de Gârtofan pe Skoda Fabia și Simone Tempestini (Ford Fiesta) venit decis să își adjudece în capitala Moldovei titlul de campion național.

14329249_1060477974000044_1804288794_o

Dintre multitudinea de mașini prezente, aproximativ 51 de echipaje, s-au remarcat prin spectaculozitate echipajele Dragoș Dinu/Sorin Vlașcu pe un Evo VIII, echipaj cu prezențe sporadice în ultimele 2 sezoane din cauza bugetului ca și inexistent, respectiv echipajul de la Rally2, Pal Alpar/Fulop Szilard pe un Evo VI, iar de la cupa Dacia au impresionat plăcut echipajele Zaharia/Itu și botășănenii Lucian Sauciuc/Marius Păunescu.

Momentul surpriză al serii, sau mai corect spus momentul de romatism a fost asigurat de echipajul Bogdan Marciuc/Octavian Bostan, care înainte de a pleca pe speciala de 1.9 kilometri și-au cerut logodnicele în căsătorie, fapt ce a stârnit aplauzele celor prezenți.

Raliul în sine a avut 2 zile de concurs, vineri și sâmbătă cu câte 2 speciale într-o anumită locație. Vineri s-a concurat la Cioca-Boca și Mădârjac, teoretic unele dintre cele mai grele locații pentru concurenți, iar sâmbătă s-a alergat la Păun și Dobrovăț, specialele repetându-se după-amiaza. Ca și în 2015, nu temutele Cioca-Boca și Mădârjac au oferit cele mai nefericite accidente ci traseul întortocheat plin de viraje și capete de podețe din pădurea de la Păun.

Mădârjacul nu s-a dezmințit nici în 2016, oferind ceva emoții celor prezenți pe marginea probei de după amiază, la trecerile efectuate de Dan Gârtofan, care a controlat cu succes o trecere printr-un șanț imediat după un podeț de lemn, la aproximativ un kilometru de la startul de probă. Tot în același loc Thomas Abraham a fost la un pas de a scăpa mașina în decor, însă pilotul a controlat traiectoria Mitsubishi-ului exemplar. Ghinionul pentru echipaj avea să vină însă a doua zi.

Ca și anul trecut, speciala de la Păun i-a avut ca victime pe Bogdan Marișca și Carmen Poenaru pe un Ford Fiesta R5 din cadrul echipei Napoca Rally Academy, cei doi având încă de vineri un parcurs anevoios. Ieșirile largi cauzate de un setup neadecvat pe virajele din prima specială de la Păun de sâmbătă dimineață au pus capăt evoluției emblematicului echipaj al echipei clujene.

Tot victime ale traseului mai sus amintit a fost și echipajul maghiar Bereczi/Geczy, cei doi răsturnându-se. Echipajul BCR Rally Team Edwin Keleti/Anton Avram au avut și ei probleme cu mașina după ce au rupt roata stânga spate pe ultima porțiune a probei de la Păun.

După parcurgerea distanței de aproximativ 15 kilometri dintre Păun și Dobrovăț cu roata ruptă, echipajul a concurat pe prima specială de la Dobrovăț, fiind tot timpul la limita unei ieșiri în decor. Aplauzele puținilor spectatori și încurajările au fost răsplătite din plin după amiază la a doua trecere pe PS Frâncușă de Cotnari, când echipajul 99 a realizat unul dintre cele mai spectaculoase salturi peste săritoarea amenajată special.

Un show pregătit dinainte a efectuat și echiapajul Manuel Mihalache/Janos Soos pe un Evo IX, după trecerea peste prima săritoare de la Dobrovăț, locul 4 din clasament fiind ca și adjudecat după problemele anunțate ale lui Sorin Badea pe un Fiesta R5 pregătit de Sibiu Racing Team.

14317534_1052420831532086_8848176666805322093_n

După parcurgerea a 9 probe speciale, soldate cu 13 abandonuri, în cele 2 zile de concurs, Simone Tempestini și Marc Banca s-au impus în etapa de raliu favorită, succesul de la Iași aducându-le și cel de-al doilea trofeu din CNR.

Locul secund i-a revenit pilotului Dan Gârtofan și copilotului Tudor Mârza, pe o mașină Skoda Fabia R5, la un ecart considerabil – de aproximativ 2 minute față de campionul național. Jumătate de minut mai în spate a terminat Gergo Szabo și Karoly Borbely pentru echipa BCR Rally Team.

La 2 roți motrice s-a impus Raul Badiu alături de copilotul Gabriel Lazăr, cei doi reveniți la Iași pe un Renault Clio R3T nou, o îmbunătățire a modelului cu care anul trecut cei doi au răsturnat ierarhii în rândul integralelor. Sperăm ca acest echipaj să fi găsit bugetul necesar pentru a continua cu un material de asemenea calitate, în primele 6 etape cei doi trebuind să concureze pe un model Dacia Logan. Podiumul clasei a fost completat de două modele Citroen DS3 R3T pilotate de Adrian Răspopa/Cosmin Diacu și Adrian Teslovan/Vajk Imre Cseh.

14315446_1061004123947429_1387297931_o

Cupa Dacia a fost câștigată de Norbet Maior/Alina Bianca Pop pe un Sandero, urmați de localnicul Dan Zaharia și experimentatul său coechipier Sebastian Itu, pe un Logan.

La debutanți locul întâi i-a revenit lui Dan Zaharia/Sebastian Itu, urmați de Dragoș Popa/Marcus Andreoiu, echipaj care a atras privirile tuturor datorită sponsorului inedit în peisajul CNR, clubul Fratelli. Podiumul a fost completat de fiul fostului campion național Dan Gârtofan, Andrei, ce a terminat raliul la peste 5 minute de Dan Zaharia.

Pe locul 5 s-a remarcat și ieșeanul Dacian Dicu și copilotul său Robert Radu, echipajul fiind sprijinit de unele dintre cele mai puternice firme din Iași. O evoluție apreciată de toată lumea a avut și echipajul retro Gabriel Stanciu/Georgios Ladopoulos pe un Ford Escort MK1, cei doi terminând raliul de la Iași în fața multor Loganuri și Suzuki Swift, pe un binemeritat loc 28 din 39 de concurenți care au terminat raliul.

14303695_1061905427190632_1881108091_o

Ultima etapă de raliu din CNR va avea loc la Harghita în data de 7-8 octombrie.

Fotograf partener PitStops:  Stefan Vrănescu (Stefan Q)

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By