BSS Barcelona: Audi ia titlul de sprint iar Mercedes pe cel global

Ultima etapă a Blancpain Sprint Series s-a disputat weekend-ul trecut în Spania iar în urma curselor de sâmbătă și duminică am aflat destinațiile tuturor titlurilor care-și mai căutau, încă, o vitrină.

Franck Perera și-a arătat din nou capacitatea de a scoate din buzunar un tur fulgerător și a fost cel mai rapid în calificări cu Audi-ul R8 LMS al ISR. Francezul a avut însă un start prost și era abia al șaselea la intrarea în al doilea viraj. Robin Frijns a pornit însă perfect și a urcat pe prima poziție, urmat de Jules Szymkowiak și Mirko Bortolotti, Alvaro Parente fiind al patrulea în McLaren-ul #58 care conducea clasamentul Blancpain GT global. Dezastrul a lovit însă imediat pe portughez, acesta alături de Szymkowiak fiind penalizat printr-un drive-through pentru depășirea limitelor pistei.

Ide este la primul titlu important din cariera sa profesionistă
Ide este la primul titlu important din cariera sa profesionistă

Asta a ajutat în special echipajul #84 al HTP Motorsport, Buhk și Baumann nefiind cei mai rapizi în Mercedes-ul cu care se luptau pentru titlul global. Între timp, în față. Frijns și-a făcut treaba perfect, aducându-i mașina #33 lui Enzo Ide în stare perfectă și cu un avans de opt secunde în fața ocupantului poziției secunde, Bortolotti. Belgianul care a venit la Barcelona din poziția de lider al clasamentului a fost apoi capabil să controleze cu ușurință situația și s-a impus, mărindu-și avansul în clasamentul piloților dîn Sprint Series. În spatele său ar fi trebuit să termine cuplul Vanthoor/Vervisch care a plecat de pe poziția a 18-a a grilei!

Totul s-a năruit însă după ce Vanthoor l-a lovit pe Marlon Stockinger în ultimul tur în lupta pentru poziția a treia. Belgianul a trecut de pilotul Audi-ului ISR #74 (care a rămas înfipt în nisipul de la ieșirea din virajul trei) însă, după cursă, a primit o penalizare de 30 de secunde care i s-a adăugat timpului mașinii #1, aceasta fiind în cele din urmă clasificată pe poziția a 13-a. Astfel, pe doi a terminat echipierul lui Bortolotti, Nicholas Pohler, care fusese depășit de Vanthoor în ultimele viraje, în timp ce pe trei a terminat Mercedes-ul #88 AKKA ASP. Bell și Parente au terminat pe locul 16 astfel că, înaintea cursei de campionat, Buhk și Baumann aveau un avans de șase puncte în fața cuplului de la Garage 59 care, în plus, aveau și dezavantajul pornirii de la coadă.

Broniszewski a încheiat în Spania un sezon ideal alături de Kessel Racing
Broniszewski a încheiat în Spania un sezon ideal alături de Kessel Racing

Tristan Vautier și Felix Rosenqvist au mai urcat două poziții în cursa de campionat, AMG GT-ul cu numărul 88 ajungând în frunte încă din prima buclă. Acolo a și rămas pe parcursul întregii curse, Rosenqvist trecând primul linia de sosire în fața Bentley-ului #8 pilotat de Maxime Soulet și Andy Soucek. Aceasta a fost prima victorie pentru AKKA ASP în BSS în acest sezon, în timp ce Team Bentley au trebuit să muncească pentru poziția secundă. Asta după ce Soulet a trecut cu ușurință de poleman-ul Enzo Ide care a decis să nu forțeze de frica unui accident dezastruos. Robin Frijns, venit ca simplu înlocuitor, nu a condus atât de grijuliu, atacându-l de multiple ori pe Soucek pe finalul celor 50 de minute de cursă, dar fără succes. Poziția a treia i-a adus lui Ide titlul de campion al Blancpain Sprint Series în timp ce Buhk și Baumann, prin clasarea pe poziția a opta la general (a șasea la clasa Pro), și-au adjudecat titlul global Blancpain GT, HTP Motorsport fiind echipa victorioasă în clasamentul cumulat.

Nikolaj Moller-Madsen și Alessio Picariello s-au impus în Silver Cup, Picariello apărându-se exemplar pe final de cursă pentru a păstra Audi-ul R8 LMS Team Phoenix cu numărul cinci pe poziția a șasea la general. Astfel, Beretta și Stolz au trebuit să se mulțumească cu poziția a șaptea, adică locul doi în Silver Cup. Această clasare a fost însă suficientă pentru ca cei doi piloți ai Huracan-ului Grasser #19 să iși adjudece titlul categoriei în BSS. Michal Broniszewski și Giacomo Piccini au terminat pe poziția secundă la Pro-Am însă rezultatul a fost îndeajuns pentru ca membrii echipajului cu numărul 11 să ia titlul și în BSS în această clasă și, totodată, și cel global Blancpain GT după ce au devenit campioni în Endurance Cup la Nurburgring. Broniszewski a luat titlul și în GT Sports Club în timp ce Kessel Racing a devansat AKKA ASP la echipe.

AF Corse mai adaugă niște trofee într-o vitrină deja neîncăpătoare
AF Corse mai adaugă niște trofee într-o vitrină deja neîncăpătoare

Echipajul #55 al AF Corse s-a impus pentru a patra oară în 2016 la Am Cup, Claudio Sdanewitsch fiind deja campionul acestei clase în BSS înainte de ultima etapă.

Rezultate la cursa de calificare aici

Rezultate la cursa de campionat aici

Sursă foto: Blancpain GT

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By