Euro GT4: Nicolae și Anton, ritm foarte bun în FP1 la Zandvoort

Eduard Anton și Sergiu Nicolae au cules roadele testului de ieri, fiind pe locul secund la clasă în prima sesiune de antrenamente libere a finalei Euro GT4 din Olanda. La general, perechea românească s-a clasat pe un excelent loc 7.

Vinerea de la Zandvoort a programat o singură ședință de antrenamente, cu o durată de 60 de minute. Eduard Anton a ieșit primul pe circuit și a parcurs trei tururi de acomodare, după care a trecut rapid pe la boxe și a revenit pe pista aglomerată, unde 27 de mașini încercau să-și facă loc pentru a nu fi incomodate de rivali. Eduard a coborât de mai multe ori sub bariera de 1’52, iar în bucla a 12-a a stabilit un excelent 1’50″3, cu care se plasa pe locul secund la clasa Am și pe 7 la general. La vârf se rula în 1’48″0, timp realizat de BMW-ul Ekris Motorsport #9 de clasă Pro.

Imediat după cel mai rapid tur al său, era timpul ca Eduard să-i predea mașina colegului său, când mai erau 30 de minute rămase din sesiune. Sergiu a ieșit pe pistă foarte determinat și, după două tururi de încălzire în 1’51 a coborât la 1’49″7, egalându-și astfel performanța din ziua de joi. În acel moment se relua duelul de la Hungaroring cu Aston-ul Street Art #7, care era lider la clasă cu doar 0.063s în fața perechii românești.

Echipaj 100% românesc în finala Euro GT4 de la Zandvoort

După câteva minute a venit însă lovitura ”musafirilor” de la Academy Motorsport, pe un alt model Aston Martin: deși sunt înscriși tot la clasa Am, aceștia au reușit să preia conducerea în clasament printr-un tur în 1’47″833, care i-a lăsat cu gura căscată pe fruntașii clasei Pro. Sergiu s-a intercalat în turul 24 între cele două modele britanice la clasă, reușind cel mai bun tur al său în 1’49″576. Adversarii de la Hungaroring au fost învinși pentru 0.088s, iar lupta în această categorie pare să capete contur: în spatele invitaților care au siderat audiența astăzi, Sergiu și Edi sunt în ritm cu alte două echipaje în lupta pentru podiumul la Am. Următorii șase din totalul de 10 la clasă nu au coborât sub 1’50″4, timp de care ambii piloți români au fost capabili astăzi.

Dacă facem o comparație între cel mai rapid tur din FP1, stabilit de Will Moore, și cel mai bun tur înregistrat de Sergiu Nicolae, putem observa cum pe primul sector se pierd șapte zecimi, pe al doilea șase, iar pe ultimul se merge cot la cot, reperele clasei Am reușind cele mai rapide parcurgeri ale treimii finale din întregul pluton de 27: 31.706 pentru britanic și 31.779 pentru român.

Și atunci cum se ajunge la 1,7 secunde diferență totală și nu 1,3? Simplu, așa cum am explicat și în cursele lui Petru Florescu din F4 britanică. Esențial este să legi cele mai bune sectoare de care ești capabil în același tur, diferența dintre turul ideal socotit prin adunarea sectoarelor și cel mai rapid parcurs efectiv fiind indicatorul-cheie. Pentru Moore, acest delta a fost de 0,113s între turul ideal și cel real, în timp ce Sergiu Nicolae are o marjă mai mare de progres în următoarele sesiuni, cu un delta de 0,547s.

Mâine vom putea asista la timpi și mai buni așadar în FP2, apoi în sesiunile de calificări aferente curselor de duminică. Cu clasarea actuală pe 2 la clasă și pe 7 la general, sunt toate premisele unui weekend reușit al românilor la Zandvoort.

You may also like

0 comments