Formula 1 Japonia: FP2 aparține tot Mercedes-urilor

Mercedes a continuat să fie echipa cu cele mai rapide mașini pe circuitul de la Suzuka în a doua sesiune de antrenamente libere, iar ordinea de la vârf a rămas aceeași ca în prima parte a zilei de vineri.

Nico Rosberg a stabilit cel mai bun tur, un 1:32.250 realizat pe pneurile soft cu aproape o oră rămasă din sesiune. Scurt timp mai apoi, Lewis Hamilton a făcut la rândul său simularea unui tur rapid de calificări, însă timpul său final a fost mai lent cu 0.072s. Ceva mai devreme însă, britanicul a fost mai rapid decât coechipierul său pe pneurile hard. Diferența dintre cele două compoziții pentru majoritatea piloților s-a dovedit a fi de puțin mai mult de o secundă.

Kimi Raikkonen s-a clasat al 3-lea la capătul celor 90 de minute sub un cer japonez întunecat, dar care nu a adus ploaie. Timpul său a fost cu doar 0.3s mai lent decât cel al liderului, în timp ce Sebastian Vettel nu a reușit să se apropie de ritmul coechipierului său. Germanul a terminat la 0.8s în urmă, într-un timp similar lui Max Verstappen, clasat marginal în fața sa.

Daniel Ricciardo nu a reușit să stabilească un timp relevant pe gumele soft, dat fiind că Virtual Safety Car-ul a fost introdus pe circuit tocmai când australianul se pregătea pentru turul său rapid. Esteban Gutierrez a întâmpinat o problemă mecanică a mașinii sale Haas și a fost nevoit să oprească pe marginea circuitului înainte de Degner 1, astfel încât VSC-ul a fost implementat pentru aproape 5 minute.

Piloții au continuat să aibă unele probleme în a păstra mașinile pe circuit în anumite viraje, mai mulți ieșind larg în Degner 2, dar și în Spoon. Partea secundă a sesiunii a fost folosită de toate echipele ca o oportunitate de a rula simulări de cursă pe diferite compoziții de pneuri, cele mai folosite fiind cele soft și hard.

Ritmul celor de la Red Bull a fost din nou apropiat de cel al piloților Mercedes pe pneurile hard, în timp ce Ferrari a fost a treia cea mai rapidă mașină cu rezervorul umplut. Totul se poate însă schimba în cazul sosirii ploii duminică, la ora cursei.

Duo-ul de la Force India a încheiat pe locurile 6-7 în clasament, cu Nico Hulkenberg ceva mai lent decât Sergio Perez. Ultimele trei poziții din top 10 au fost completate de piloți de la trei echipe diferite – Fernando Alonso de la McLaren, Valtteri Bottas de la Williams și Carlos Sainz de la Toro Rosso.

Timpii au fost foarte similari de la locul 7 în jos chiar și-n afara primilor 10 – o jumătate de secundă a acoperit 10 poziții. Felipe Massa a ocupat locul 11 înaintea lui Ricciardo, în timp ce Romain Grosjean s-a clasat al 13-lea într-o sesiune în care nu s-a simțit bine în cea de-a doua mașină Haas, criticând în repetate rânduri prin radio comportamentul mașinii.

Daniil Kvyat a fost primul pilot care s-a clasat la mai bine de două secunde de lider. Rusul a fost urmat îndeaproape de Kevin Magnussen și Jenson Button, cu Gutierrez al 17-lea. Mexicanul a reușit să iasă înapoi pe circuit după problemele avute în prima parte a sesiunii.

Jolyon Palmer și Felipe Nasr au fost mai rapizi decât cuplul de la Manor, Pascal Wehrlein și Esteban Ocon, însă Marcus Ericsson a fost ultimul clasat în FP2.

cujsumhukaabeoi

You may also like

0 comments