Formula E Hong Kong: Buemi și di Grassi continuă să domine

Sezonul al treilea al seriei electrice a adus o sumedenie de noutăți, însă cei doi piloți care și-au disputat titlul în stagiunile precedente au fost iarăși deasupra tuturor. Campionul Buemi a reușit un succes tactic, în timp ce Lucas di Grassi a impresionat, revenind de pe ultimul loc.

Prima sesiune de antrenamente a avut un trio fruntaș format din perechea Abt Audi și Sebastien Buemi, al patrulea clasat (Maro Engel) fiind la mai bine de o secundă de timpul-reper. Debutantul german a fost totuși autorul unei prestații solide, fiind clasat înaintea lui Vergne, component al noii echipe Techeetah. Al doilea antrenament a avut în fruntea listei tot un timp de 1.02:3, cinci piloți de la echipe diferite fiind în top: Vergne, Prost, Bird, Rosenqvist și Felix da Costa.

Formula E Preview: Interesul constructorilor crește în sezonul 3

Nici urmă de monoposturile NextEV ale lui Piquet Jr. și Turvey în primii 10, însă aceștia au dat lovitura în calificări, monopolizând prima linie a grilei. Campionul stagiunii inaugurale a reușit abia acum să obțină un prim pole-position în Formula E. De pe linia a doua urmau să plece echipierii DS Virgin, cu debutantul Pechito Lopez mai rapid de la prima sesiune de calificări în raport cu Sam Bird, care poate fi considerat un veteran al seriei, de vreme ce nu a lipsit niciodată de pe grilă. Abia de pe 5 se lansa campionul Buemi, flancat de alt debutant – Rosenqvist. La polul opus au dezamăgit Lucas di Grassi (P19) și perechea Andretti.

Formula E: Hong Kong confirmat în sezonul al treilea

Startul agitat a dus la daune pentru monoposturile Techeetah și Abt Audi, în cazul echipei germane fiind necesară schimbarea aripii față pentru ambii piloți, care pierdeau astfel contactul cu zona punctelor. Pechito Lopez a plecat slab, iar în frunte Piquet Jr. s-a bucurat de spatele asigurat de Turvey, care i-a frustrat timp de 6-7 tururi pe Bird și Buemi. Cei doi au găsit apoi breșa în defensiva lui Oliver și au început să topească ecartul de 4 secunde pus de Nelsinho.

Totul s-a dat peste cap în turul 14: după ce Rosenqvist a atins zidul, Pechito Lopez a făcut-o mult mai violent și Piquet a fost primul care a ajuns la locul accidentului, fiind nevoit să iasă larg. Astfel, brazilianul a pierdut șefia cursei în favoarea lui Sam Bird, care a fost ajutat indirect de ghinionul coechipierului. Bariera din șicană trebuia reparată, așa că neutralizarea s-a prelungit până când unii au socotit că pot deja să intre la boxe pentru schimbarea mașinii.

Buemi și urmăritorii au intrat, însă Bird a rămas pe circuit și la restart a forțat crearea unui ecart de-a lungul a cinci tururi. Soarta sa era compromisă de această strategie deficitară, iar o eroare care l-a încetinit la boxe n-a fost decât confirmarea că ”ceea ce începe prost se termină și mai prost”. Neutralizarea îl adusese însă în joc iarăși pe di Grassi, care a urcat până pe locul secund, ca o umbră eternă a rivalului Buemi. Duelul celor doi nu s-a concretizat, iar pe următoarele locuri au sosit cei care au intrat la boxe în același tur cu elvețianul. A fost astfel podium pentru Mahindra prin Nick Heidfeld, înaintea lui Prost și Felix da Costa.

cujsqhixgaabgfu

S-a remarcat Robin Frijns, căruia echipa i-a reparat monopostul avariat în calificări pe ultima sută de metri: olandezul a venit de la coada plutonului până pe 6, iar perechea grupării americane susținute de BMW este cu siguranță una dintre cele mai solide din campionat. Pentru NextEV au fost doar câteva puncticele, aduse de Turvey printr-un loc 8 – mult prea puțin pentru echipa de pe prima linie a grilei. Cel mai bun debutant s-a dovedit Maro Engel (P9), care a rezistat în fața mai experimentatului coechipier Stephane Sarrazin. Pentru Jaguar Racing a fost un debut tern, fără puncte.

Urmează prima cursă africană din istoria Formulei E, în Maroc, pe străzile din Marrakech.

You may also like

0 comments