MotoGP Sepang: Dovizioso, al nouălea câștigător din 2016

Vremea ploioasă de la Sepang a întors clasamentele de la toate clasele motomondialului cu susul în jos, Moto3-ul plătind cel mai dur tribut, unde aproape jumătate din piloții de pe grilă au abandonat. O cursă aproape normală am avut la Moto2, categorie care și-a revalidat campionul, iar Dovizioso a învins după 7 ani de secetă. Mergem la Valencia fără mize capitale de această dată.

Moto3

Dacă Navarro, Bulega sau Mir și-au făcut socoteli înaintea cursei în ce privește poziția secundă din clasament, acestea nu au ajutat la nimic pe pista inundată de la Sepang.  Dintre cei 3 piloți, câștig de cauză a avut un al patrulea, Francesco Bagnaia, cel care în urmă cu vreo 2 sezoane era ca și dispărut din raza de interes ale marilor echipe. Pecco și-a regăsit motivația de a concura alături de Gresini și Mahindra, arătând celor care l-au tras pe linie moartă că este făcut din același material cu granzii clasei, în special acei piloți italieni căutați cu ardoare de media și fani, Bestia Bastianini, Bulega, Antonelli care suferă la o echipă mult sub talentul său, sau marele Fenati care și-a îngropat singur cariera pentru moment.

Cursa a fost presărată cu nenumărate accidente care au scos din joc piloți importanți, în frunte cu proaspătul campion al clasei, Brad Binder. De altfel cei care și-au atins deja obiectivele la categoriile lor par să se fi deconectat deja de la tensiunea competiției … aviz Marc Marquez!

Spre finalul cursei au rămas în joc piloți din eșaloanele doi și trei din punct de vedere valoric, astfel că nume precum Bendsneyder, Ramirez, Rodrigo sau Azmi au profitat de șansa invită și au marcat puncte prețioase.

Victoria i-a revenit lui Francesco Bagnaia, urmat la ecarturi mari de Jakub Kornfeil, pilot al echipei locale Drive M7 SIC, acronimul SIC venind de la Sepang International Circuit și nu face referire la pilotul omagiat înaintea curselor, Marco Simoncelli. Acest nume va fi purtat de o echipă abia din sezonul viitor. După Kornfeil care din sezonul viitor va trece în tabăra Peugeot, a încheiat campionul en titre din Red Bull Rookies, Bo Bendsneyder, care a fost urmat de Fabio Quartararo, francezul având o evoluție în motomondial mult sub așteptările celor care l-au urmărit în seria spaniolă CEV.

Accidentele, unele dintre ele deosebit de dure, au lăsat și urmări nedorite, Jorge Martin părăsind circuitul cu ajutorul elicopterului medical, iar Maria Herrera fiind suspectată de o posibilă fractură la claviculă.

În clasamentul general, Enea Bastianini, absentul etapei malaeziene are încă un avans însemnat de 19 puncte față de Francesco Bagnaia, dacă va reuși să revină la Valencia nu va avea mari emoții în ce privește locul secund din clasamentul general.

Miza clasei se mută în ultima etapă cu un loc mai jos, pentru ultimul loc pe podiumul de final de sezon luptându-se Bagnaia și primul spaniol, Jorge Navarro.

21-bagnaia-francescoindex-php_-big_

Moto2

La categoria intermediară, minunea așteptată de la Thomas Luthi nu s-a produs, iar Alex Rins i-a facilitat atingerea obiectivului lui Johann Zarco, printr-o clasare modestă la limita punctelor. Zarco s-a achitat de sarcină într-un stil mare, dominând cursa autoritar, protejat de evoluțiile foarte bune avute de Franco Morbidelli, eternul loc 2 al curselor recente, respectiv Jonas Folger, revenit și el pe podium după o perioadă mai puțin fastă.

Localnicii însă nu au fost impersionați de prestația lui Zarco decât la finalul cursei când francezul a izbucnit în lacrimi de bucurie, ci au stat cu ochii pe eroul local Hafizh Syahrin care a purtat dueluri spectaculoase cu Lorenzo Baldassarri și Tom Luthi, malaezianul reușind să îl devanseze pe cel care a tot sperat la o minune. Întrecerea nu a a fost presărată de abandonuri nenumărate precum s-a întâmplat la Moto3, singurul nume sonor din zona celor care nu au încheiat fiind din nou Sam Lowes.

Astfel ,după obținerea unei victorii autoritare și probleme în rândul adversarilor direcți, Rins și Luthi, Johann Zarco a acumulat rezerva de puncte care îl va trimite la ultima etapă de la Valencia din postura de campion mondial. Pentru francez a fost o cursă care a șters cu buretele criticile din ultimele două runde, arătând că dintre toți piloții care vor trece anul viitor la clasa mare, el este cel mai îndreptățit la un loc pe grila categoriei mari, unde va avea mult de muncă la ghidonul unei motociclete Yamaha pregătită de Tech3.

În ultima rundă de peste 2 săptămâni, punctul de interes al clasei va fi lupta pentru locul secund dintre Luthi și Rins între care avem 11 puncte avantaj pentru elvețian, în timp ce Franco Morbidelli ar putea profita de o eventuală problemă a spaniolului de la echipa Pons, putând termina sezonul pe locul 3.

14639893_10211401075890898_1068946398270794691_n

MotoGP

Clasa mare ne-a oferit din nou o cursă memorabilă, la finalul căreria fantezia multor jurnaliști și fani s-a produs într-un final. Așteptam cu toții o victorie de etapă pentru Andrea Dovizioso, singurul pilot al unei echipe de uzină care trebuia să bifeze un succes în acest sezon. Odată cu această victorie, Dovi i-a aruncat mănușa provocării lui Aleix Espargaro de la Suzuki, care dacă ar câștiga la Valencia ar stabili un record de sezon interesant, anume victorii de etapă pentru ambii titulari ai celor mai bune 4 echipe de uzină. Iată astfel un pilot de urmărit peste două săptămâni, în contextul în care aici la Sepang s-a stabilit și ocupantul locului secund în clasamentul general, acesta revenindu-i lui Valentino Rossi, care termină cel de-al cincilea sezon ca vicecampion din 2000 încoace.

Perdantul acestei lupte a fost Jorge Lorenzo, care nu a arătat mare lucru pe durata cursei, fiind lăsat în urmă de plutonul fruntaș, dar reușind să-i devanseze pe eroii zilei, Hector Barbera și Loris Baz de la Avintia, care au încheiat întrecerea pe locurile 4 și 5.

Norocul a fost de partea lui Lorenzo, care deși nu a strălucit pe pistă, a moștenit ultima treaptă a podiumului după căzăturile lui Cal Crutchlow și Andrea Iannone. Maniac Joe, revenit după accidentarea care l-a ținut departe de motocicletă în ultimele 2 etape a avut o prestație excelentă, luptând pentru prima poziție cu coechipierul Andrea Dovizioso și cu Valentino Rossi.

Duelul cu Valentino cu siguranță a ținut în tensiune garajele Yamaha și Ducati, însă din păcate Maniac Joe s-a pierdut iar și a făcut cunoștiință cu pista. Ceea ce părea ireal la un moment dat a început să se concretizeze: viteza de top superioară l-a ajutat pe Dovi în duelul direct cu Rossi și i-a oferit un respiro în ultimele tururi când ecartul dintre cei doi italieni a ajuns la peste 3 secunde.

Dacă lupta pentru primele 3 locuri s-a mai potolit în finalul întrecerii, punctul fierbinte s-a mutat spre locurile 4-7, acolo unde piloții Avintia s-au impus în fața lui Maverick Vinales și a unui extraordinar Alvaro Bautista, care a adus noua motocicletă Aprilia pe locul 7, poziție pentru care a luptat și atunci când în cursă mai erau și Crutchlow, Iannone dar și campionul clasei, Marc Marquez.

Spaniolul de la Repsol Honda a greșit pentru a doua cursă consecutivă, însă a putut reveni în cursă și chiar s-a jucat cu cei din coada grilei, reușind în final o clasare pe locul 11.

Scăparea lui Marquez și incapacitatea lui Hiroshi Aoyama de obține rezultate notabile vor avea repercursiuni în clasamentul echipelor unde chiar și cu problemele din ultima vreme Yamaha Movistar a trecut pe prima poziție, diferența față de Repsol Honda fiind de 10 puncte.

La constructori Honda stă încă bine cu un avans de 21 de puncte în fața Yamaha, înaintea finalei de la Valencia. La piloți, în ultima rundă se va mai juca locul 3, la care mai poate visa și Maverick Vinales, în detrimentul lui Jorge Lorenzo, între cei doi fiind 17 puncte.

În data de 13 noiembrie ne vom reîntâlni cu motomondialul pentru ultima dată în acest sezon și vom urmări cu interes debutul KTM la clasa mare alături de pilotul de teste Mika Kallio.

 

 

You may also like

0 comments