IndyCar 2017: Opțiuni pentru Montoya, Sato și Bourdais

Din Statele Unite vin vești pe bandă rulantă cu privire la stagiunea viitoare din IndyCar. Montoya și-a pierdut locul full-time la Penske, dar poate veni la Indy 500, Honda îi oferă încă un mare cadou lui Sato la 39 de ani, iar Bourdais joacă o carte mare cu o echipă care nu se mai mulțumește cu mărunțișuri.

Compromisul lui Juan Pablo

Juan Pablo Montoya, of Colombia, hugs the Borg-Warner Trophy during the traditional winners photo session at Indianapolis Motor Speedway in Indianapolis, Monday, May 25, 2015. Montoya won the 99th running of the Indianapolis 500 auto race on Sunday. (AP Photo/Michael Conroy)

Columbianul a fost lăsat pe dinafară din cvartetul titularilor Penske odată cu sosirea lui Newgarden și s-a speculat că interesul său ar fi de a veni în WEC (cu Porsche) pentru a completa istorica triplă Monaco-Indy500-Le Mans. Însă anunțul Audi și multitudinea de tineri piloți care se bat pentru locul lăsat liber de Mark Webber îi complică misiunea lui Montoya, care se gândește deja la un plan B în Statele Unite. Problema e că Penske nu-i oferă decât un al cincilea monopost pentru clasica din mai, cu condiția să nu ruleze cu vreo altă echipă de-a lungul sezonului. De interes pentru Juan Pablo ar fi și viitorul program în IMSA pe care îl pregătesc cei de la Penske, însă e clar că timpul e prea scurt pentru a mai pune pe picioare echipa în 2017. Iar timpul nu e cel mai mare aliat al columbianului…

Naționalismul Honda îl propulsează pe Sato

Honda a redus șansele unei umilințe similare cu cea din 2016, când rivalii de la Chevrolet au câștigat 14 curse din 16, prin ademenirea lui Chip Ganassi. În sens opus se pare că va face tranziția A.J. Foyt, așa că Takuma Sato trebuia ”recuperat” de către o echipă propulsată de japonezi. Cum la Ganassi a fost reconfirmat Tony Kanaan, cel mai bun volan disponibil a rămas #26 de la Andretti, Carlos Munoz fiind invitat să părăsească gruparea. La 37 de ani, Sato nu a mai avut rezultate notabile de ceva vreme: din mai 2013 s-au disputat 65 de curse și a urcat o singură dată pe podium, iar victoria sa de la Long Beach pare o amintire foarte îndepărtată. Presa e tranșantă, de vreme ce sunt destui tineri care ar fi meritat o șansă în ”Big Three”.

2470103395_1d4e40f89a_o
Honda punea bazele unei echipe în F1 pentru Sato. În IndyCar a fost mai simplu să-i găsească un loc.

Bourdais își reconstruiește colectivul de succes

Colaborarea dintre cvadruplul campion Champ Car și Jimmy Vasser a luat sfârșit, francezul fiind atras de oferta dale Coyne, grupare care s-a umplut de ridicol în ultimii ani acceptând plătitori de valoare foarte scăzută. Obiectivele au fost recalibrate pentru 2017, cu un pilot capabil de victorii și doi ingineri importanți. Craig Hampson a colaborat cu Bourdais în acei ani de glorie de la Newman-Haas, iar în ultima perioadă a pregătit monoposturile Andretti, cu precădere a cincea mașină – cea pe care a rulat regretatul Justin Wilson și cu care Alexander Rossi a învins la Indy 500. Olivier Boisson vine cu conaționalul Bourdais de la KVSH, fiind strategul unor lovituri de teatru memorabile.

Următoarea piesă de puzzle ar trebui să vină din partea echipei lui Foyt, care încearcă să-l atragă pe Juan Pablo Montoya, dar discută în paralel și cu Munoz, Daly sau Karam.

_dsc0176-1
Bourdais visează la vremurile bune și încearcă să aplice aceeași rețetă în 2017

You may also like

0 comments