MotoGP: Mizele secundare ale finalei de la Valencia

Spre deosebire de tensiunea incredibilă a ultimei curse din 2015, de această dată mergem la Valencia cu titurile decise la piloți în toate cele trei categorii ale motomondialului. Ce mai rămâne de clarificat în ierarhia finală a stagiunii?

MotoGP

Marc Marquez a îndeplinit baremul matematic la Motegi, apoi a încasat două căzături consecutive la Phillip Island și Sepang. Coroborat cu absența lui Dani Pedrosa, acest lucru nu este de bun augur pentru echipa de uzină Repsol Honda, care a pierdut șefia în ierarhia echipelor în Malaezia, după ce ambii adversari de la Yamaha Movistar au urcat pe podium. 10 puncte sunt acum între cele două structuri, iar dacă HRC va avea un singur cal de bătaie la Valencia, atunci s-ar putea ca o abordare conservatoare a rivalilor să le aducă un titlu nesperat. La constructori însă, Honda are 21 de puncte în fața Yamaha, grație punctelor aduse adesea de Miller și Crutchlow. Așadar, e nevoie ca vreuna dintre Honde să se claseze în top 11 pentru a securiza acest trofeu pe Ricardo Tormo.

Se joacă și poziția a treia la echipe, între structurile oficiale Suzuki și Ducati. În mod normal, italienii ar fi trebuit să fie în față, dacă nu erau incidentele și accidentările lui Iannone. Însă momentan, japonezii mai au 5 puncte avans. În zona locurilor 6-9 avem o dispută foarte interesantă, în care Avintia s-a implicat într-o luptă cu Pramac, Aprilia și LCR după recolta bogată de puncte din Malaezia. Totuși, cât de eroică este prestația LCR în duel cu trei echipe ce se bucură de câte două motociclete!

Oscarurile MotoGP cu jetlag – Ediția Asia-Pacific

În ierarhia piloților, Valentino Rossi s-a asigurat la Sepang de clasarea finală înaintea lui Lorenzo, lăsându-l pe acesta să mai aibă ceva emoții cu Maverick Vinales (aflat la 17 puncte de campionul en-titre). Jorge are nevoie așadar de un loc 7 la Valencia pentru a respinge atacul celui care-i va lua locul la Yamaha. Ceva mai jos în clasament mai avem un punct de interes: pentru locul 9 și neoficiala titulatură de ”al doilea pilot Ducati în 2016” se va bate excepționalul Barbera să apere punctul avans față de Iannone.

Moto2

Johann Zarco a reușit până la urmă să-și apere titlul după ce Alex Rins nu a mai ținut pasul în această toamnă pe fondul unei accidentări, iar spaniolul are mici șanse să recupereze și cele 13 puncte ce-l separă de locul secund, ocupat de Thomas Luthi în prezent. Mai mult, din urmă vine tare și Franco Morbidelli, pe podium la Sepang, care e la doar 6 unități de Rins. Sunt șanse așadar ca tocmai în Spania să fie certificat un rezultat rarisim: niciun iberic în top 3 la ambele clase inferioare. Cine ar fi crezut?

Șirul infinit de căzături înregistrate de Sam Lowes l-a scos pe britanic din calculele pentru top 4, iar revenirea de formă a lui Jonas Folger l-ar putea face să piardă și locul 5 în ultima etapă din 2016. Germanul este la egalitate cu Nakagami, care vine după o reprezentație extrem de cenușie la Sepang (P21).

MotoGP Sepang: Dovizioso, al nouălea câștigător din 2016

Moto3

Brad Binder se distrează, însă Enea Bastianini ar putea pierde locul secund dacă nu revine la Valencia. Bagnaia are nevoie de victorie sau de un loc 2 pentru a recupera deficitul de 19 puncte în raport cu italianul, iar șirul de ghinioane din ultima vreme l-a retrogradat pe Jorge Navarro pe 4 la general, la alte două puncte de pilotul Mahindra. Pe teren propriu, cel mai bine clasat spaniol ar putea să devină vicecampion doar dacă câștigă cursa. În spatele acestui grup avem o dispută pentru poziția a cincea, unde Bulega, Mir și di Giannantonio sunt despărțiți de doar 6 puncte.

Niccolo Antonelli ar putea încheia sezonul în top 10 dacă recuperează cele două puncte în raport cu Romano Fenati, care nu mai e prezent de multă vreme în campionat după scandalul cu Sky VR46. Într-o formă excelentă în ultima vreme este Bo Bendsneyder, care mai poate urca 2-3 locuri cu o ultimă clasare solidă la Valencia. La constructori, KTM are 20 de puncte avans față de Honda, titlul fiind decis în favoarea austriecilor în proporție de 99,9%, revanșa fiind tranșantă după ce anul trecut japonezii au spart monopolul KTM.

You may also like

0 comments