MotoGP Valencia: Jorge Lorenzo termină sezonul en fanfare

Cel mai spectaculos sezon al motomondialului din 2006 încoace s-a încheiat la Valencia în condiții ideale: pistă uscată  si temperatură optimă. Titlurile la piloți erau deja decernate, mizele la cele trei clase fiind doar definitivarea pozițiilor de la locul 2 sau 3 în jos. La MotoGP s-au jucat și titlurile la constructori, respectiv echipe, împărțite între Honda și Movistar Yamaha.

Cursele Moto3 și Moto2 au adus în prim plan pe campionii deja desemnați, Brad Binder și Johann Zarco, eroii unor evoluții fantastice, însă ceea ce putea deveni o statistică interesantă, a fost întreruptă de Jorge Lorenzo la MotoGP care s-a impus fără drept de apel în fața lui Marc Marquez, campionul clasei.

Moto3

Cursa a avut o linie de start inedită cu Aron Canet în pole position, urmat de Brad Binder și Hiroki Ono, japonezul părând a încerca o reeditare a cursei din 2015 când și-a șicanat coechipierul de atunci (Danny Kent). Etapa a avut însă un alt deznodământ, polemanul Canet și italianul Bulega fiind perdanții startului, apoi Binder ratând o treaptă a cutiei de viteze, fapt care l-a trimis în pluton până pe locul 22.

La vârf am avut un duel pentru prima poziție purtat între Joan Mir de la Leopard Racing și Andrea Migno de la SKY VR46, cei doi fiind urmăriți  de Fabio di Giannantonio și Enea Bastianini sau Juanfran Guevara, de la RBA Racing, aflat într-o zi fastă.

Nu despre evoluții bune putem vorbi în cazul lui Jorge Navarro sau Francesco Bagnaia, italianul de la Aspar Mahindra părăsind cursa în chiar primul tur. Atenția regizorului de transmisie s-a mutat încă de la începutul cursei spre mijlocul clasamentului, acolo de unde Brad Binder își începea ascensiunea fulminantă, în mai puțin de jumătate de cursă ajungând pe locul 4, de unde a inițiat lupta pentru victorie.

Pentru sud-african a fost a șaptea victorie din sezon, una obținută în maniera celei de pe circuitul de la Jerez, unde a plecat ultimul și a câștigat într-o manieră zdrobitoare. Următoarele locuri pe podium au fost ocupate de Joan Mir, rookie of the year în acest sezon și Andrea Migno.

În clasamentul general locul secund i-a revenit lui Enea Bastianini, urmat de Jorge Navarro și Francesco Bagnaia, în timp ce locul 10 la general a fost ratat în extremis de Niccolo Antonelli, în detrimentul absentului finalului de sezon, Romano Fenati.

Brad Binder, Jorge Navarro, Francesco Bagnaia, Fabio Quartararo și Andrea Locatelli vor face anul viitor trecerea spre clasa Moto2 și e posibil ca și alții să primească oferte în perioada următoare.

2016-moto3-champion-brad-binder-ktm-1

Moto2

Am putea spune că ultima cursă Moto2 de la Valencia a fost o ultimă răbufnire de orgoliu a campionului Johann Zarco, înaintea trecerii la MotoGP alături de Tech3 Yamaha, unde e greu de crezut că va mai prinde adesea podiumul.

Cursa i-a avut protagoniști pe cei care s-au bătut pentru titlu de-a lungul sezonului, între care s-a intercalat si Franco Morbidelli. Julian Simon a fost în grupul fruntaș în primele tururi, dar a clacat ulterior. Anul viitor nu-l vom mai vedea nici pe fostul campion de la 125cmc, nici echipa sa actuală (QMMF). În cursă a luat startul și constructorul francez de șasiuri Transfiormers, însă acesta nu a mai beneficiat de serviciile pilotului Lucas Mahias, rezultatatul fiind dezamăgitor pentru debutantul Hugo Clere.

Cursa a fost una dintre cele mai spectaculoase din întreg sezonul, având loc în pluton dueluri la limită între Johann Zarco și Thomas Luthi, repsectiv Franco Morbidelli. Pe final de cursă, alături de Zarco, Luthi și Morbidelli au mai avansat și Sam Lowes, respectiv Alex Rins, sau Nakagami, protagonistul unui accident în calificări ce putea avea urmări urâte.

În clasamentul general, după Johann Zarco au terminat Thomas Luthi și Alex Rins, în timp ce Franco Morbidelli a avansat în fața lui Sam Lowes. O luptă interesantă s-a dat și pentru titlul neoficial de rookie of the year, unde s-a impus Xavi Vierge de la echipa Tech3, în detrimentul lui Miguel Oliveira și Luca Marini.

În 2017 la clasa MotoGP vor avansa Zarco, Rins, Lowes și Folger.

hondamoto2zarcowinapr4

MotoGP

Cursa clasei MotoGP a fost cântecul de lebădă al lui Jorge Lorenzo, care după 9 sezoane petrecute la Yamaha, va părăsi echipa celor mai mari succese și va încerca să scrie noi pagini de istorie pentru Ducati începând din 2017.

După timpul record obținut în calificări, Jorge a luat un start perfect și a fost imposibil de ajuns de către urmăritorii săi. Pentru locurile rămase pe podium s-a dat o bătălie aprigă între Marc Marquez, încununat deja campion și Andrea Iannone, la mare luptă cu Valentino Rossi.

Dacă ar fi să alegem un pilot al cursei, altul decât magnificul Jorge Lorenzo, acela ar fi Iannone. A pilotat riscant, de multe ori peste limită, însă într-un final a rămas în șa și a încheiat cursa pe locul 3, aducând un ultim podium emoționant pentru Ducati.

Pentru mai bine de jumătate din cursă în lupta pentru locul 3 s-a aflat și Maverick Vinales, însă viitorul pilot Yamaha din 2017 nu a putut decât să spere la un eventual ghinion al lui Lorenzo, care să îi aducă locul 3 din clasamentul general.

Victoria lui Jorge Lorenzo și locul 5 pentru Vinales a tranșat lupta pentru ultima treaptă a podiumului în favoarea viitorului pilot Ducati, care va începe noua stagiune cu moralul ridicat și cu speranțe după multitudinea de podiumuri și cele 2 victorii alb-roșii obținute de Iannone și Dovizioso.

Cel mai bun pilot independent a fost de această dată Pol Espargaro care a terminat pe locul 6 în fața lui Dovizioso și Aleix Espargaro, în timp ce topul primilor 10 piloți a fost încheiat de Bradley Smith și Alvaro Bautista.

Cursa de la Valencia a marcat și debutul în curse al mult așteptatului șasiu KTM RC16, însă semnele din primele antrenamente s-au adeverit și în cursă, unde Mika Kallio a rulat în spatele lui Tito Rabat și Yonny Hernandez. Într-un final motocicleta a devenit imposibil de pilotat și finlandezul, proaspăt tătic, a trebuit să intre la boxe.

În cele mai bine de 3 luni de pauză până la prima cursă a sezonului 2017, austriecii de la KTM vor trebui să recupereze un deficit de 3 secunde față de timpii reper ai clasei, sarcină ce va fi mult mai dificilă decât recuperarea a 2 secunde cât înregistra Suzuki în intersezonul 2014/2015.

Deși abandonat, Cal Crutchlow s-a impus în clasamentul piloților independenți, în fața lui Pol Espargaro, în timp ce Tito Rabat a obținut într-un mod care nu prea îi face cinste titlul de rookie of the year, clasament în care a și fost o prezență solo.

Sezonul 2017 va aduce unele noutăți pentru fanii români ai MotoGP-ului: aceștia vor urmări în următorii 3 ani cursele pe canalul Eurosport România, după cei 7 ani și ceva în care Digisport și-a făcut treaba cât s-a putut de bine.

Fanii motomondialului nu se vor despărți de competiție încă, marți debutând primul test oficial al intersezonului, tot la Valencia, acesta fiind transmis live de postul american BEIN Sports.

You may also like

0 comments