Macau GP: Antonio Felix da Costa va pleca primul

Portughezul Felix da Costa a rezolvat exemplar ecuația cursei de calificare la Macau, reușind să devanseze cei doi britanici care plecau din prima linie. Ceilalți foști învingători ai clasicei de final de an s-au ținut departe de incidente într-un sprint animat, în care debutanții au plătit scump.

Calificări

Promoția 2016 de la Macau numără în acest an 33 de piloți, iar printre cei care luau pentru prima oară contact cu traseul din fosta colonie portugheză se află nume deosebit de interesante, de la debutantul anului din F3 europeană Joel Eriksson și până la cel care nici măcar nu are vreo cursă în respectiva serie, însă a testat mii de kilometri deja: protejatul McLaren Lando Norris. Tocmai Lando a lansat primul apel în ședința de calificări, printr-un tur de 2.11:0. T-Sport merge bine mereu la Macau, iar japonezul Kenta Yamashita a venit cu trei zecimi mai rapid decât britanicul, fiind parcă decis să calce pe urmele lui Cassidy și Sims, piloți de podium în anii precedenți pentru această grupare.

Cu 26 de minute rămase, Antonio Felix da Costa a coborât la 2.10:501, un timp ce anunța pericol pentru recordul din 2015 al lui Felix Rosenqvist. După doar două minute s-a și concretizat amenințarea, Callum Ilott fiind parcă alt om față de cel ce termina calificările de anul trecut doar pe 18. Pilotul van Amersfoort a reușit să bată cu 4 miimi recordul suedezului și o serie de accidente și implicit întreruperi cu steag roșu a făcut ca Ilott să fie tot mai încrezător că nu va mai fi bătut. N-a fost însă de acord conaționalul George Russell, în ultimele două minute, iar astfel doi britanici se aliniau pe prima linie a cursei de calificare, urmați de doi vorbitori de portugheză (Felix da Costa și Sette Camara).

Yamashita era pe un excelent loc 5, înaintea lui Jake Hughes, care a ratat un ultim asalt la pole din cauza accidentului lui Chang, apoi primii componenți Prema/Theodore – Gunther și Rosenqvist, cu Norris și Cassidy la finele top 10 și veterani precum Juncadella și Sims ceva mai în spate.

Cursa de calificare

După o amânare de o oră din cauza apei ce curgea de pe copertina tribunelor atât pe linia de start-sosire, cât și pe critica zonă de frânare din virajul Lisboa, piloții s-au lansat în cursa de calificare. Ilott a plecat slab, spre deosebire de Sette Camara, iar Russell a văzut cum degeaba ai pole-ul pe lunga zonă de accelerare de după start, căci ești foarte vulnerabil la atacurile venite la aspirație. După nici 20 de secunde, manșa era deja neutralizată: ploaia de peste noapte a scăzut dramatic nivelul aderenței, iar virajul flat out Mandarin nu le-a dat nicio șansă celor ce nu s-au încadrat în șir indian: pe exterior îi aștepta zidul necruțător pe debutanții Gunther, Hubert și Norris, care au lovit unul după celălalt, provocând o reacție în lanț și debris-uri pe toată pista.

Patru tururi s-a rulat sub Safety Car, până când pista a fost curățată. În spatele unui elegant Maserati, Ilott conducea un pluton în care era urmat de Felix da Costa, Sette Camara, Russell, Yamashita, Rosenqvist și Cassidy. La restart, liderul a văzut cum este pus sub presiune de un portughez foarte determinat, Felix da Costa preluând conducerea după o manevră pe exterior înainte de Lisboa. Ilott a încercat să țină pasul și cei doi au schimbat tururi rapide până la finele manșei, iar Sette Camara a rulat liniștit către locul al treilea, fără să poată emite pretenții la mai mult, dar totodată lipsit de griji din spate.

George Russell n-a putut să traducă ritmul din calificări într-o viteză acceptabilă în cursă, fiind o baricadă în calea lui Yamashita către top 3. Până la urmă, japonezul a trecut de britanic, iar Rosenqvist a preferat să nu își asume riscuri prea mari și a rămas pe 6. Juncadella a trecut pe final de cursă de un Cassidy cam placid, iar în top 10 au mai încheiat Ticktum și Sims. Jake Hughes a plătit prețul unui start slab, într-o zi în care speranțele britanicilor nu s-au concretizat. Pedro Piquet a reușit o manevră senzațională de triplare a lui Beckmann și MacLeod, însă e greu de crezut că și în cursa principală vor fi atât de grijulii adversarii să se ferească de contact.

Ziua i-a aparținut totuși lui Antonio Felix da Costa, care a urcat de pe 3 pe 1 printr-un start bun și o depășire fermă. El este așadar în cea mai bună postură să-și adjudece un nou succes pe străzile din Macau, după cel din 2012. De atunci n-a mai rulat portughezul într-o mașină de Formula 3, însă cât de naturală a fost reîntâlnirea sa cu Dallara F312!

Startul de duminică va fi la ora 9:30

You may also like

0 comments