Macau GP: Antonio Felix da Costa se impune după 4 ani

Trevor Carlin a avut toți așii în acest an, în care Sette Camara și Felix da Costa au alternat la conducerea celui de-al 63-lea Macau Grand Prix. Portughezul a avut câștig de cauză, completând un triumf magnific în fața marelui său rival, Felix Rosenqvist.

Callum Ilott s-a pus mai bine în mișcare decât polemanul Felix da Costa, însă cea mai vulnerabilă postură din care să abordezi sectorul flat out de după start e tocmai prima. Britanicul a fost înghițit de urmăritori și scos pe exterior pe prima frânare. Sette Camara a forțat interiorul și a preluat conducerea, în fața coechipierului Felix da Costa. Kenta Yamashita a urcat pe 3, fiind o baricadă în calea lui Rosenqvist timp de două tururi. În mod surprinzător, startul a fost de această dată curat și abia în turul al patrulea au ieșit plăcuțele cu SC după accidentul lui Mazepin, tocmai când presiunea creștea pe lider. A fost un mare ajutor pentru Rosenqvist, aflat la 3 secunde de primii doi.

Suedezul a fost în cea mai bună postură să vadă schimbarea de lider imediat după restartul din turul 7: Sette Camara nu a putut face nimic în fața efectului aspirației de care a beneficiat Antonio Felix da Costa, apoi s-a aruncat într-o șarjă nebună pe urcare, în tentativa sa de a ajunge la finele turului respectiv încă în siajul liderului. Pneurile brazilianului erau însă abuzate dincolo de limită și Rosenqvist devenea tot mai insistent în spatele său. Undeva la finele primilor 10, Pedro Piquet trecea de Ticktum, Beckmann și Sims, în timp ce Jake Hughes urca pe 6 în detrimentul lui Dani Juncadella, complet fără gânduri ofensive și departe de colegii săi din DTM în această cursă.

Rosenqvist a plătit prețul unui setup optimizat pentru o evadare din pole, nu de luptă în pluton
Rosenqvist a plătit prețul unui setup optimizat pentru o evadare din pole, nu de luptă în pluton

Nick Cassidy a fost aruncat de pe 7 la coada grilei din cauza nevoii de a schimba motorul, însă de pe 28 el a progresat până pe 11 în doar 10 tururi. Aventura neozeelandezului s-a încheiat subit și a atras a doua neutralizare (tururile 11-12), lăsând loc pentru un sprint final de trei bucle. A fost suficient pentru ca Rosenqvist să treacă de Sette Camara pentru locul al doilea, în timp ce Yamashita l-a prins cu garda jos pe Ilott și i-a subtilizat poziția a patra. În turul 14 suedezul de la Prema/Theodore n-a mai fost blocat în spatele vreunui pilot mai lent și a semnat cel mai rapid tur în 2.11:080 cu setarea sa optimizată pentru sectorul virajat, însă Felix da Costa a avut mereu răspuns și a învins cu o secundă avans. Hughes a trecut de Russell și a adus a treia mașină Carlin în top 6.

Promoția actuală din Formula 3 europeană nu poate fi mulțumită cu modul în care a fost contrată de veterani, cei mai buni trei piloți pe care i-am urmărit de-a lungul campionatului fiind pe 3, 5 și 7. Între timp, trei piloți din DTM s-au clasat pe 1, 2 și 8. Cel mai bun ”intrus” într-o lume a piloților ce rulează pe bătrânul continent a fost campionul japonez de F3, Yamashita. Sperăm să-l vedem cât mai curând la bătaie în Europa.

Cât despre învingătorul zilei, Antonio Felix da Costa, acesta le-a arătat încă o dată tuturor că și-ar fi meritat oricând locul în Formula 1, el fiind unul dintre numeroasele victime ale programului Red Bull. După ce în primele trei prezențe la Macau, pe când rula în mod constant în Formula 3, a adunat un loc 6, un abandon și o victorie (2012), portughezul a recidivat la câteva ore după ce prietenul său Tiago Monteiro a învins pe străzile din Macau în cursa TCR. Patru ani au trecut precum o zi, iar pilotajul în F3 pare să fie precum mersul pe bicicletă pentru Antonio. Obrigado!

You may also like

0 comments