GP2 Abu Dhabi Cursa 1: Gasly se impune și devine favorit la titlu

Pierre Gasly a venit extrem de motivat în Abu Dhabi și a răsturnat ierarhia printr-o cursă dominată cap-coadă. Antonio Giovinazzi nu a putut face vreun progres după ce s-a calificat pe 6, doar penalizarea lui Nato urcându-l în final pe 5.

Irezistibil în antrenamente și calificări, Pierre Gasly a venit în Emirate decis să-i arate doctorului Marko ce poate, și mai ales să se răzbune pentru faptul că nu a primit titularizarea la Toro Rosso în 2017. Giovinazzi era pe val înaintea finalei, dar nu a putut să-și exprime potențialul pe un tur de pistă și s-a clasat abia al șaselea, vâzând cum pole-ul lui Gasly i-a adus acestuia alte 4 puncte. Astfel, se pleca în prima manșă cu patru piloți intercalați între favoriți (Sirotkin, Markelov, Matsushita și Rowland) și un ecart de doar 3 puncte între cei doi.

Primul tur a adus un progres pentru Matsushita, cel mai bine clasat pilot plecat pe strategia alternativă (cu gume medii). Japonezul a urcat pe 3 în urma lui Gasly și Sirotkin, însă duelul fratricid de la ART Grand Prix a facilitat evadarea liderului întrecerii. Cei plecați pe pneuri supersoft au avut mari dificultăți în a rezista până la finele turului al șaselea, când s-a deschis fereastra de opriri la boxe. Gasly a intrat să schimbe cu prima ocazie, ceea ce l-a silit pe Giovinazzi să mai stea un tur pe anvelopele terminate, pierzând extrem de mult timp. Tocmai din acest motiv majoritatea echipelor au ales strategii diferite pentru cei doi piloți, însă Prema nu-și permitea să varieze atunci când ambii se bat pentru titlu.

Matsushita a preluat astfel conducerea la finele turului al șaselea, în timp ce în pluton se încheiau evoluțiile lui Gelael, Malja (contact între cei doi), Deletraz (roată prinsă prost) și Rowland (pană). Norman Nato a fost penalizat cu 5 secunde pentru depășirea vitezei pe linia standurilor, ceea ce avea să-l ajute pe Giovinazzi să mai urce un loc, de vreme ce a petrecut tot restul după-amiezii chiar în spatele francezului de la Racing Engineering. Gasly controla perfect avansul în fața celor plecați pe aceeași strategie, făcând schimb de tururi rapide cu cel mai apropiat urmăritor, Markelov.

Pe gume medii uzate, Johnny Cecotto Jr. a profitat de bogata sa experiență și, chiar dacă abia a revenit în campionat, a reușit să treacă de Ghiotto și de Marciello. Echipele s-au temut să-i lase pe piloți pe supersofturi mai mult de 6 tururi pe final de manșă, chiar dacă teoretic această compoziție Pirelli ar fi trebuit să reziste mai bine pe mașini cu rezervorul aproape gol. Astfel, abia în turul 26 au intrat italienii depășiți de Cecotto, iar un tur mai târziu au schimbat Matsushita, Cecotto și Lynn, britanicul fiind încetinit și pierzând astfel poziția în fața pilotului din Venezuela.

Matsushita a revenit pe 3 și a trecut rapid de Markelov, însă mai avea doar trei tururi pentru a topi un avans de aproape 9 secunde până la Gasly. Era prea mult, chiar dacă japonezul a semnat cel mai rapid tur. Gasly a forțat în ultima buclă și a stabilit cel mai rapid prim sector (19,9s), dar nu a putut ține ritmul pe pneuri vechi de 25 de tururi pentru a mai obține și cele două puncte adiționale. Chiar și așa, el are șanse foarte mari să devină campion, după ce Giovinazzi a încheiat abia al cincilea, la o distanță foarte mare (20 secunde).

Așadar, mâine se vor acorda maximum 17 puncte, iar Gasly are un avantaj de 12 unități față de coechipierul său. Giovinazzi va pleca de pe 4, iar francezul de pe 8 în ultima cursă a anului și este abia a doua oară în istoria de 12 ani a seriei GP2 când ajungem la acest start final fără a ști deja numele campionului.

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By