WTCC Qatar: Gabriele Tarquini aduce ultima victorie Lada

27348294750_e92e830d72_k

Puțini ar fi crezut că dintre structurile de uzină Citroen și Lada, care părăsesc WTCC la final de 2016, cea rusească va reuși să învingă în Qatar și cea franceză nu. Totuși, un C-Elysee a triumfat pe nocturnă, în mâinile privatului Mehdi Bennani, care a spart grupul Honda la general.

Doar 36 de miimi au făcut ca ultimul pole al stagiunii să nu fie cucerit de Volvo prin Thed Bjork. Mehdi Bennani a fost cu o fracțiune mai rapid și abia în cel de-al optulea său sezon în WTCC a reușit primul său pole. În urma celor doi se lansau cei doi piloți de uzină Citroen la ultima prezență în campionat, atât pentru ei, cât și pentru constructorul francez. Urma tripleta Honda și al doilea Volvo în top 8, cel al lui Dahlgren. Niciun Chevrolet Cruze nu a trecut de prima secvență a calificărilor, în pofida eforturilor susținute ale lui Coronel și Thompson.

Norbi Michelisz a lovit o stivă de pneuri în Q3, iar Hugo Valente n-a fost capabil încă o dată să se ferească de probleme. Astfel, nici Honda, nici Lada nu au putut alinia trei mașini în ultimul MAC3 al anului, lăsând cele trei modele C-Elysee să defileze către o victorie fără pic de glorie. Uzina franceză a desemnat de această dată echipierii Loeb Racing, dinainte să știe că rivalii vor fi siliți să privească de pe margine. A fost un gest simbolic al predării ștafetei pentru 2017, căci beneficiul indirect va rămâne pentru Citroen și după retragerea structurii oficiale, în cazul unor mari rezultate ale piloților privați.

WTCC Preview Losail: O finală, un recviem…

Cursa 1

Grila inversată a adus trei culori diferite în frunte: Chilton (Citroen), Tarquini (Lada) și Dahlgren (Volvo). În urma acestora erau cele trei modele Honda care-și disputau poziția a treia la general între ele, apoi urmau piloții de uzină Citroen. Tom Chilton și-a păstrat primul loc la start, în pofida insistențelor lui Tarquini, în timp ce Huff a urcat în scurt timp pe 3. Dacă Yvan Muller a progresat până pe 5, Lopez a căzut în pluton și a fost angrenat într-un incident din care a avut șansa de a scăpa. Valente și Monteiro n-au avut același noroc, iar pentru a fi evacuată mașina portughezului s-a recurs la un steag roșu care să evite pierderea de tururi la pas.

La restartul din turul al patrulea, Tarquini n-a mai cedat niciun milimetru și a forțat interiorul în primul viraj, trecând de Chilton. Citroen-ul privat al echipei lui Loeb n-a putut ține pasul cu Lada, iar chestiunea învingătorului nu s-a mai pus – până în turul 8, Tarquini era deja la peste 5 secunde. Mai mic era ecartul de la locul secund al lui Chilton, până la Pechito Lopez care urcase de pe 13 până pe 10 prin depășirile succesive în fața lui Coronel și Nagy. Totodată, Bennani a fost găsit vinovat pentru un contact din turul inaugural și a primit un drive through.

Până la finele turului 14 s-a mers la limită, piloții din top 10 frizând dezastrul prin apropierea de obstacolele plasate pe exteriorul virajelor de către organizatori. Rob Huff a abuzat cel mai mult de zonele de run-off asfaltate, practic pista de la Losail devenind de două ori mai lată în viziunea celui mai bine clasat pilot Honda în prima manșă. Bjork a făcut rocada cu Dahlgren, iar Pechito a urcat până pe 9, depășindu-l pe Thompson. Modelele Cruze au suferit teribil în Qatar, iar Daniel Nagy a fost la sub o secundă de puncte, la finele unei curse excelente pentru al doilea pilot Zengo Motorsport.

Yvan Muller și-a asigurat titlul de vicecampion prin clasarea pe doi, urmând ca podiumul campionatului să fie definitivat în manșa secundă, cu cei trei piloți de uzină Honda cuprinși într-un interval infim, de doar 9 puncte. Gabriele Tarquini a fost cel mai fericit în ceea ce ar putea fi ultima sa cursă câștigată în WTCC, la 54 de ani. El a devenit abia al patrulea pilot care obține mai mult de o victorie în 2016: Lopez are 8, Monteiro și Coronel câte două, iar italianul mai triumfase la Moscova. Oare chiar nu-și va găsi un loc, dacă va dori, pentru la anul?

wtcc201611240097

Cursa 2

Turul de încălzire a fost marcat de conversația live a lui Yvan Muller, cel care-și anunțase retragerea după 37 de ani de carieră sportivă. Tristețea a fost însă alungată de freneticul debut al manșei, în care (din nou) am avut un acroșaj între doi piloți Lada, Hugo Valente fiind, ca mai mereu, vinovat de contactul cu Nicky Catsburg. Totodată, Chilton s-a atins cu Dahlgren și astfel patru piloți din primii 12 ai grilei au ieșit din joc. Ceilalți opt au evadat în fața lui Coronel, care n-a avut nicio posibilitate de a rămâne aproape de mașinile de generație mai nouă. În urma olandezului, Thompson a trecut de Ficza și l-a privat pe tânărul maghiar de puncte, fiind pentru a doua oară la rând când e mai puțin de o secundă între un pilot Zengo și locul 10.

În frunte, Lopez a trecut de Bjork pe primii metri, însă suedezul a replicat în turul al șaselea și a revenit pe 2, punând apoi presiune pe liderul Mehdi Bennani, avantajat de cele 80kg în minus. Marocanul a pilotat cu maturitate, iar în momentul în care Bjork a comis o mică greșeală în penultima buclă, victoria a fost asigurată pentru a doua oară în 2016. Totodată, pilotul SLR a urcat pe 5 la general. Pechito Lopez a terminat pe 3, în fața unui duel aprig purtat între Norbi Michelisz, Yvan Muller și Tiago Monteiro. Portughezul a trecut de veteranul francez în ultimul tur, reușind astfel să fie cel mai bine clasat pilot Honda și al treilea la general.

Rob Huff a avut cel mai mult de pierdut – abia al optulea în cursă, în urma lui Tarquini. Italianul a încheiat sezonul cu cel mai rapid tur în cursă, încă un reper de notat în bogatul său palmares. Lada și Citroen părăsesc WTCC cu câte un triumf în finala qatareză, dar modelele C-Elysee private le vom mai vedea cu siguranță anul viitor. Cât despre mașinile rusești, acestea vor reveni acasă, într-o tentativă (coafată de PR) de a crește nivelul campionatului național de turisme. Am avut retrageri deja anunțate, precum Muller și Lopez, dar alte nume încă nu au realizat că poate și-au spus la Losail ultimul cuvânt în această serie. Și nu e vorba doar de veteranul Tarquini, ci și de alții precum Valente, Demoustier sau Thompson.

Cine va prelua Citroen-urile de uzină? Câte modele va aduce Volvo? Cine va fi următorul sudamerican din campionat? Acestea și multe alte întrebări își vor găsi răspunsul în perioada următoare, înaintea unui 2017 care pare destul de sumbru. Dar, să privim totuși partea bună – măcar va fi o luptă mai deschisă decât am avut în ultimii ani, fie că domina Chevrolet sau mai apoi Citroen.

You may also like

0 comments