GP3 Abu Dhabi: Titlul îi revine lui Charles Leclerc

Ambele manșe de pe Yas Marina s-au încheiat cu incidente pentru Alex Albon, în pofida ritmului fantastic etalat de challenger în calificări. Charles Leclerc nu a reușit să puncteze, însă chiar și așa a devenit al patrulea campion dat de ART Grand Prix în istoria de 7 ani a seriei GP3.

Albon, Fuoco și Leclerc veneau în finala de pe Yas Marina cu șanse la titlu și cei trei au închieat în această ordine sesiunea de antrenamente. Ulterior, în calificări, Fuoco a spus adio pretențiilor sale, de vreme ce avea nevoie de un weekend perfect, început cu cele 4 puncte aferente pole-ului. Nimeni nu s-a putut apropia de timpul stabilit de Albon (1.55:2), thailandezul reducând la 25 de puncte deficitul față de Leclerc, abia al cincilea pe grilă.

Cursa 1

Albon a rămas pe primul loc în pofida tentativelor lui Aitken după start, în timp ce Dennis a plecat slab și a căzut pe 4 în urma lui de Vries. Charles Leclerc nu s-a împotrivit atacului lansat de Santino Ferrucci, un pilot care nu se teme de contact, monegascul fiind atent să adune puncte în disputa sa cu Albon. Totul părea să meargă în direcția dorită de thailandez, care se distanțase de pluton, însă în turul al șaptelea s-a produs contactul dintre Tatiana Calderon și Alessio Lorandi, iar pentru evacuarea monoposturilor a fost necesară o scurtă neutralizare. Atât a așteptat Aitken, decis să devină indirect aliatul lui Leclerc: Albon a fost pus sub presiune și a cedat, lovind monopostul britanicului și abandonând pe loc.

Titlul era astfel acontat de Leclerc și abia după ce s-a confirmat abandonul rivalului său am asistat la tentative ofensive venite din partea pilotului proaspăt încoronat. Ferrucci a fost însă la fel de îndărătnic și a cauzat abandonul lui Leclerc, americanul fiind penalizat cu 10 secunde pentru contactul provocat. În frunte, Nyck de Vries a moștenit prima poziție și a învins, urmat de Dennis, Aitken și Jorg. Jake Hughes, exclus din calificări și implicit lansat ultimul în cursă, a încheiat pe un excelent loc 7 ce-i oferea mari șanse pentru a completa o revenire în manșa a doua. De pe 22 de 1 în două sprinturi?

Cursa 2

Era de așteptat ca Jake Hughes să plece mai bine de pe 2 decât polemanul de conjunctură Konstantin Tereschchenko, însă nici britanicul nu a avut o lansare grozavă. Norocul său a fost că Nirei Fukuzumi a demarat excelent și a forțat interiorul în primul viraj, ieșind larg după ce a silit și două monoposturi Campos să degajeze. Astfel, Hughes și Aitken au primit cadou primele două poziții. Imediat după ce s-a trecut pentru prima oară prin acul de păr (virajul 7), Alex Albon a strâns către stânga și s-a atins cu Tatiana Calderon, thailandezul fiind trimis violent în parapet. Locul al doilea în ierarhia generală nu-l putea pierde, în pofida celor două mari zerouri înregistrate în Abu Dhabi.

Restartul s-a dat în turul al patrulea, iar învingătorul de anul trecut Alex Palou a urcat rapid pe 6 în dauna lui Kevin Jorg (DAMS). Leclerc, de Vries și Fuoco reveneau prin pluton, monegascul reușind o frumoasă triplare în primul viraj. Alessio Lorandi a fost invitat să treacă pe la boxe pentru a remedia defecțiuni minore, iar asta i-a răpit orice șansă la puncte. În turul al șaselea, Leclerc l-a devansat pe Giuliano Alesi și a urcat pe 9, însă de Jorg nu a putut trece în pofida unor atacuri creative și astfel campionul nu a punctat în ultima manșă a stagiunii. În urma sa, Fuoco și-a arătat temperamentul tipic italian (și contrar marii performanțe) prin gesturi nervoase la adresa inteligentului Nyck de Vries, duelul celor doi fiind în contrapartidă cu acalmia din zona punctelor.

Hughes s-a desprins, iar Aitken a completat dubla britanică – în cea de-a doua jumătate a sezonului, pilotul Arden a fost de 7 ori pe podium din 9 manșe. Putea fi un podium integral pentru piloții din Albion, însă Fukuzumi a rezistat atacului lansat de Jake Dennis în ultima buclă. Pe 5, 6 și 7 au încheiat în grup compact piloții Campos, iar ultimul punct i-a revenit lui Jorg. Această manșă nu a produs rocade în zona de frunte a clasamentului, însă ne-a arătat încă o dată că Arden și DAMS ar fi putut pune probleme celor de la ART Grand Prix dacă ar fi avut constanță.

Săptămâna viitoare vor avea loc teste pentru anul viitor, iar Petru Florescu va rula în primele două zile alături de Campos, cu inginerul lui Steijn Schothorst.

Clasament final: Leclerc 202p, Albon 177p, Fuoco 157p, Dennis 149p, Aitken 148p, de Vries 133p

Clasament echipe: ART Grand Prix 595p, Arden 295p, Trident 170p, DAMS 152p


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By