România se prezintă în 24H SERIES din 2017

După ani în care am urmărit 24H SERIES ca simpli spectatori, de la anul totul va căpăta și o miză reală căci Willi Motorsport, sub banner-ul Endurance Team Romania, va debuta în acest campionat, cel mai important din ramura anduranței dintre cele care nu sunt sub umbrela FIA.

Se spune că atunci când cineva de-al tău devine brusc implicat în joc, totul devine mult mai personal. Asta putem spune și despre 24H SERIES despre care am scris multe rânduri și în trecut însă din 2017 lucrurile iau o altă întorsătură: debutul primei echipe românești care va face pasul către cursele internaționale va avea loc chiar în această serie începând cu etapa secundă a stagiunii, la Mugello. Vor urma ulterior participări pe Red Bull Ring și Imola, toate aceste curse având o lungime de 12 ore și o desfășurare 100% diurnă.

Din 2017, vom vedea această Toyota în 24H SERIES
Din 2017, vom vedea această Toyota în 24H SERIES, cu mecanici români în jurul unor piloți români

Toate aceste informații care arată linia ascendentă pe care se află motorsportul românesc în prezent au fost dezvăluite luni, 12 decembrie, în cadrul unui eveniment la Toyota București Nord care a reunit mulți jurnaliști de top din branșă, oamenii implicați în proiect dar și alți pasionați care stau mereu aproape de fenomen. Cum nu îți poți construi un viitor solid fără să-ți cunoști trecutul, lansarea a debutat printr-o privire spre vremurile de altă dată când România își trimitea piloții cei mai abili în Cupa Păcii și Prieteniei, o competiție pe națiuni din blocul estic foarte populară despre care a vorbit fostul pilot Victor Nicoară.

S-au succedat apoi pe scenă oamenii în lipsa cărora acest program internațional fără precedent nu ar fi fost posibil, toți vorbind de lângă mașina Toyota GT86 CS-V3, care a îmbrăcat deja culorile naționale de o manieră mult mai elegantă față de alte tentative recente. Cătălin Manea a evidențiat atingerea unui obiectiv al complexului Motor Park odată cu aceste participări europene, circuitul de la Adâncata fiind laboratorul în care s-au școlit componenții acestei noi generații de piloți de circuit. Ulterior, am asistat la discursurile pragmatice, dar vădit emoționate, ale team managerului Viorel Nicolae și ale piloților Ștefan Unchiașu și Sergiu Nicolae. Au lipsit ceilalți doi piloți titulari, Fabrizio Broggi fiind în recuperare după un accident, iar Mihai Costin pregătind deja în Florida programul de pregătire de iarnă.

O parte din echipa din spatele acestui proiect temerar
O parte din echipa din spatele acestui proiect temerar

Pitstops.ro va fi aproape de efortul Endurance Team Romania în 2017 prin prezențe la fața locului la fiecare etapă pe care ai noștri o vor bifa. Din start trebuie însă să ne setăm obiective realiste, ținând cont că aceste prime curse sunt mai mult pentru acomodare. În aceste condiții, trecerea liniei de sosire la finalul fiecărei etape ar fi un rezultat mai mult decât bun. Însă, așa cum s-a văzut și pe final de 2016 în seria europeană GT4, așteptările pot fi depășite prin bravura piloților români, care au adus acasă trofee importante.

Mult succes!

You may also like

0 comments