Top 10 piloți Mercedes: Michael Schumacher

Să ne facem înţeleşi. Michael Schumacher este unul dintre cei mai mari piloţi de GP din toate timpurile. Doar că a doua parte a careierei sale în F1, chiar dacă nu s-a dovedit un eşec, a fost departe de aşteptări.

Calităţile de suport au rămas aproape intacte, însă în departamentele cele mai vizibile, ce fac diferenţa între un pilot cu adevărat mare şi unul doar foarte bun, lacunele au fost evidente. Astfel, legenda pilotului fără astâmpăr ce putea explora teritorii inaccesibile pentru oricine altcineva în anii săi de maximă glorie, a fost ştirbită serios. Oportunistul feroce relevat la Montreal 2011 sau la Monaco 2010  fost de cel mai multe ori înlocuit de un driver blazat şi uneori reţinut în exprimare, ce nu mai părea dispus să întindă atât de tare coarda performanţei pure ca în trecut, sau care pur şi simplu nu o mai putea face.

Abia de curând s-a descoperit că urmările accidentului de motocicletă din 2009 au fost mult mai severe decât s-a raportat, impactul lor prevalând chiar în faţa vârstei. Dacă între 1994 şi 2006 Schumi putea coborî facil cu 2-3 zecimi de secundă sub baremul stabilit de un pilot excepţional – în speţă Hakkinen sau Raikkonen, acum balanţa s-a răsturnat, în sensul că germanul rareori putea atinge aceeastă bornă, fiind de regulă cu 2 zecimi deasupra sa. Sunt acele zecimi vitale despre care se vorbește de o eternitate în motorsport şi care arată prin extensie că Nico Rosberg nu a fost o glumă de pilot. Bineînţeles, “rugina” de care vorbea el însuşi, a fost în parte înlăturată în 2012 – anul unui tur memorabil la Monaco şi a unor prestaţii peste nivelul coechipierului său în prima jumătate a sezonului. Dar apoi alunecarea în pluton a maşinii – upgrade-uri puţine şi ratate,  nu l-a putut convinge să continue, iar cheful de a pilota s-a diminuat şi el.

Raportat la prima parte a carierei, avem prea puţine mostre remarcabile de ales – Coreea 2010, Canada 2011, poate Spa 2011 şi calificările de la Monaco 2012, toate situaţii în care arta improvizaţiei a funcţionat din nou în parametrii aproape normali. Dar rămâne în urmă doar imaginea unui bătrân cal de curse ce nu cu mult în urmă era mândria paddock-ului. Ȋntocmai ca Achille Varzi după război, Ilse şi morfină. Ceea ce nu e puţin dacă ne raportăm la standardele unui pilot foarte bun. Dar aici vorbim de omul al cărui nume merită spus în aceaşi suflare cu Rosemeyer, Nuvolari, Clark şi Senna pentru minunile realizate cu Benetton şi Ferrari.

De aceea nu poate urca mai sus în topul nostru.

MERCEDES-GP-PETRONAS-791255_1450818_3780_2372_F1GPBelgium2010_3481


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

By