Top 10 piloți Mercedes: Nico Rosberg

Classy guy”… Poate prea cumsecade uneori pentru a reuşi, cu toate că a deţinut toate calităţile de suport esenţiale în cantităţi impresionante.

Adăugaţi la ele o viteză pe un tur rivalizând cu cei mai buni din epoca sa şi veţi fi mai aproape de imaginea reală a celui mai proaspăt campion al Stelei în trei colţuri.  Numai doi piloţi din toată istoria companiei au câştigat mai multe curse decât el şi numai fostul coechipier Lewis Hamilton a pus de mai multe ori un Mercedes în pole. Astfel că, la prima vedere, statistica seacă îi dă dreptul de a revendica un loc mai sus. Dar a fost vreodată statistica un barometru viabil în motorsport?

Sosit în 2010 în cadrul echipei, reputaţia sa se va dezvolta gradual, ca de altfel întreaga sa carieră, dovedindu-se invariabil mai rapid decât faimosul său coechipier Michael Schumacher, oarecum suprinzând lumea F1 prin modul mai eficient în care s-a adaptat la comportamentul subvirator al monoposturilor W01 şi W02. Iar ética muncii a urmat un trend ascendent datorită etalonului în acest domeniu din cealaltă jumătate a garajului.

Apoi în China 2012 a adus prima victorie într-un GP pentru Mercedes după o pauză de 57 de ani după o performanţă judicios gândită. Aşa cum se va dovedi ulterior, fundaţia pentru acest prim succes va fi evoluţia sa din calificări,  pole-ul său de la Shanghai 2012 fiind unul dintre cele mai reuşite tururi de calificare ale sezonului. Retragerea lui Schumacher, înlocuit cu Hamilton va da o nouă dimensiune pilotajului său, fiind de data asta nevoit să înfrunte pe cel mai rapid om al grilei în maşini identice.Din nou, statistic, nu s-a descurcat deloc rău. Dar dincolo de cifre a răzbătut impresia clară că în departamentele esenţiale a fost în cele mai multe cazuri pus în umbră de noul coechipier, deşi pe pe parcursul celor 4 ani a revelat noi faţete ale manierei sale de abordare ce au culminat cu titlul mundial de la fínele lui 2016. Apoi şi-a anunţat abrupt retragerea.

Ce rămâne în urma sa? Aşa cum am mai spus-o, germanul nu are în general puncte slabe clare, iar atuurile sale acoperă cele câteva carenţe ce oricum apar numai în anumite situaţii imprevizibile. Fiind un tip stilat, politicos, vorbitor fluent al mai multor limbi şi posedând un bagaj de cunoştinţe generale probabil superior oricărui alt pilot contemporan, ar fi fost aproape un nonsens ca pilotajul său să fie unul instinctiv, brutal sau oscilant. Acesta este o oglindă fidelă a omului din spatele volanului. Nico încearcă să exploateze fiecare avantaj al caracterului monopostului, nu flatează potenţialul acestuia, dar nici nu coboară sub potenţialul său.Un driver foarte rapid, inteligent şi extraordinar de muncitor, nu posedă acea viclenie instinctuală evidentă la Hamilton şi nici nu are panaşul arătat de Von Brauchitsch sau Fagioli, dar  e un tip cu picioarele pe pământ, pragmatic şi care îşi cunoaşte foarte bine atuurile. Fără niciun fel de discuţie, Nico Rosberg nu a fost un foarte mare pilot, dar a fost întotdeauna unul de care să se ţină seama, etalându-şi talentul pe circuite în stilul mai puţin frapant pentru ochi văzut la oameni precum Stewart, Lauda sau Prost, rareori asumându-şi riscuri inutile, întotdeauna vâzând în ansamblu şi nu în amănunt.

Nico-Rosberg-2015-FP3


Cât de bun a fost cu adevărat Nico Rosberg?


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By