Formula E Buenos Aires: A treia victorie la rând pentru Buemi

Doar șase tururi i-au trebuit lui Buemi să restabilească ordinea cu care deja ne-am obișnuit în acest sezon de Formula E, cea de-a treia victorie consecutivă fiind facilă într-o zi în care doar Vergne a putut sta relativ aproape.

Prima sesiune de antrenamente libere l-a avut ca protagonist pe eroul local Pechito Lopez, care a stabilit cel mai rapid tur, cu jumătate de secundă mai rapid ca Jean-Eric Vergne. Doar primii doi au reușit să coboare sub un minut și 10 secunde, însă Mitch Evans era și el mulțumit cu o clasare pe poziția a treia pentru Jaguar. Antonio Felix da Costa a lovit zidul, ceea ce a atras sfârșitul sesiunii cu cinci minute mai devreme decât era programat. În FP2 s-a rulat în medie cam cu o secundă mai rapid și tot un monopost DS Virgin a încheiat la conducere, de această dată fiind rândul britanicului Sam Bird. La o zecime de acesta a sosit Felix Rosenqvist, care i-a devansat pe cei doi protagoniști ai Formulei E, Buemi și di Grassi. Brazilianul a lovit însă glisierele în virajul 4, silindu-i pe mecanici să efectueze reparații contra-cronometru.

Calificările au început cu o grupă dominată de Mitch Evans, însă ”greii” erau repartizați în al doilea cvintet. Vergne, Buemi, di Grassi și Piquet Jr l-au devansat astfel pe neozeelandez, care avea să-și piardă speranțele la superpole odată cu turul lui Turvey. O sumedenie de accidente au pigmentat sesiunea: în zid au ajuns Abt, Ma, Lopez și cel mai nefericit pilot din pluton, Antonio Felix da Costa. Nici Maro Engel n-a avut șansă, mașina acestuia oprindu-se pe pistă. În superpole s-a început cu două tururi ezitante ale piloților NextEV, apoi di Grassi a stabilit un reper în 1.09:404 în condiții tot mai dificile de aderență. Buemi a greșit la început de tur, apoi Vergne s-a intercalat între cei doi și astfel Lucas di Grassi a reușit abia în al treilea an să obțină primul său pole position în Formula E.

16807344_1390430211007059_7409742045349404400_n
Două erori recunoscute de Antonio Felix da Costa i-au marcat weekendul argentinian

Cursa a început fără incidente, însă faptul că Adam Carroll nu s-a putut pune în mișcare a impus un full course yellow după doar câteva secunde. La restart, Mitch Evans a urcat rapid două poziții, însă Jaguar nu a rezolvat încă problema consumului excesiv de energie, ceea ce-l punea într-o postură delicată pe neozeelandezul ce se chinuia să aducă primele puncte pentru constructorul britanic. Buemi n-a stat mult la discuții și a trecut de Lucas di Grassi (turul 4), apoi și de Jean-Eric Vergne (turul 6), ajungând la șefia unei curse ce devenea tot mai simplă pentru liderul e.dams Renault. Coechipierul său Nico Prost a făcut și el două victime în acest răstimp (Rosenqvist și Piquet Jr.), iar depășirea lui Turvey asupra lui di Grassi ilustra disconfortul vicecampionului cu monopostul său Abt Audi.

În mod paradoxal, Pechito Lopez nu a fost printre cei trei beneficiari de FanBoost la Buenos Aires, dar asta nu l-a făcut să renunțe la luptă: de pe ultima poziție a grilei, el a ajuns până pe 15 în primul stint, profitând însă de problemele coechipierului Sam Bird. Doar monoposturile Mahindra au reușit să stea un tur în plus pe circuit, la polul opus fiind Oliver Turvey, care n-a putut să ajungă până la finele turului 19 precum adversarii săi direcți, iar asta l-a penalizat pe final de cursă. Di Grassi a fost scos chiar în fața lui Piquet, manevra fiind investigată ulterior. Brazilianul s-a folosit apoi de FanBoost pentru a-și recupera poziția de la Nico Prost, însă nu a putut face nimic pentru a deranja ordinea primilor doi.

03416009_0145
Nimeni în apropierea liderului Buemi – acesta a fost scenariul și la Buenos Aires

Buemi a controlat cursa cu ușurință, declarând la sosire că n-avea niciun sens să construiască un ecart substanțial în raport cu Vergne, dat fiind că era oricând pericolul unei neutralizări. Francezul a dat totul la primul podium pentru noua echipă Techeetah, însă nu s-a putut apropia la mai puțin de două secunde de liderul întrecerii, iar astfel seria elvețianului continuă: 3 din 3 în sezonul 3. Topul primilor 5 a fost completat așadar de Prost și Piquet, după care s-a căscat o prăpastie de peste 25 de secunde până la Loic Duval, cel care a tranșat în favoarea sa un frumos duel pe final de manșă cu coechipierul său Jerome d’Ambrosio. Între cei doi s-a intercalat în ultimul tur Daniel Abt, iar în puncte au mai încheiat Turvey și Pechito Lopez, care și-a primit astfel o micuță recompensă pentru ofensiva sa totală.

Mitch Evans n-a putut să puncteze pentru Jaguar, căci a primit o penalizare cu 5 secunde adiționale pentru viteză excesivă sub FCY. Antonio Felix da Costa a fost așadar primul sub linie, cu senzații bune la finele unei zile ce începuse foarte prost. Duelul cu Sarrazin și mai ales clasarea în fața lui Frijns completează jumătatea plină a paharului pentru portughez. În schimb, Mahindra a ratat ocazia de a puncta la Buenos Aires: mașina lui Rosenqvist a refuzat să pornească timp de câteva minute după pitstop, iar Heidfeld a depășit limita de viteză pe linia standurilor, fiind penalizat. Astfel, între Bird și Rosenqvist (piloți aflați înaintea cursei pe 4 și 5 la general) s-a dat doar lupta pentru punctul aferent celui mai rapid tur, suedezul având câștig de cauză.

Poate fi oprit Buemi? Răspunsul se profilează peste șase săptămâni, pe 1 aprilie, în Mexico City.

Clasament piloți: Buemi 75p, di Grassi 46p, Prost 36p, Vergne 22p, Rosenqvist 20p

Clasament echipe: Renault e.dams 111p, Abt Audi 60p, Mahindra 38p, NextEV 25p

You may also like