Top 10 piloți Mercedes: Luigi Fagioli

Cel mai original carácter dintre toate câte s-au perindat prin garajul Mercedes: exista metodă în nebunia sa aparentă, iar furia ce uneori îl ghida din spatele volanului a scos la iveală câteva mostre de virtuozitate pentru care nici măcar Rudolf Caracciola nu a avut răspuns.

Șase GP-uri câştigate pe merit în mai puțin de 3 sezoane în care a pilotat un W25 plus alte câteva şanse irosite din cauza temperamentului său dar şi a duplicităţii lui Alfred Neubauer nu spun decât prea sumar povestea aventurilor primului italian ce a condus pentru Sageţile Argintii. Cel mai temperamental pilot ce fost dat vreodată de peninsulă era privit în 1934 drept unul dintre “cei trei magnifici” ai Italiei, alături de Nuvolari şi Varzi, iar viteza pură etalată în Maserati-uri a căror putere brută o lua înaintea şasiului rudimentar îl recomanda pentru fapte şi mai măreţe. Acesta a fost probabil şi cel mai bun sezon al lui Fagioli, 3 din cele 4 victorii stagionale ale Mercedes fiind aduse de “Banditul din Abruzzo”.

La Coppa Acerbo, într-un GP rămas în anale pentru moartea lui Guy Moll, a pilotat versiunea mai puţin puternică a W25-ului (302CP faţă de 348 ). Cu toate astea a surclasat pe toată lumea în antrenamente, iar în cursă, o dată uscată pista s-a desprins în învingător clar, abilitatea sa de a aborda zona întortocheată neutralizând viteza de vârf superioară a coechipierilor. La Monza, Fagioli a preluat maşina lui Caracciola (încă nerefăcut), marcând un nou succes la pas pe  versiunea scurtă împănată cu şicane a circuitului italian, iar în Spania a refuzat să se conformeze ordinelor de echipă, l-a prins şi depăşit pe cel care va deveni noul său rival – Caracciola, devenind cel mai de succes om al sezonului. Dacă titlul de campion european s-ar fi decernat în 1934, atunci ar fi fost al lui Luigi Fagioli.

Anul următor Mercedes a produs un monopost dominant, dezvoltând iniţial 398CP, dar Rudi Caracciola se refăcuse complet după accidentul de la Monaco 1933 şi în plus avea alături doi aliaţi – Alfred Neubaer şi Manfred von Brauchitsch. Etalând aceaşi manieră de abordare rebelă, Fagioli a refuzat să se supună inevitabilului, înregistrând încă 3 succese majore. Victoria de la Penya Rhin avea să fie şi ultima din carieră într-un GP, dacă excludem succesul din Franţa 1951 ce se datorează în cea mai mare măsură pilotajului lui Fangio. Ȋnainte de asta, condusese cap-coadă la Monaco fără să forţeze decât în prima parte a întrecerii, iar la Avus ieşise cel mai bine din războiul pneurilor ce îi scosese din luptă pe Varzi, Stuck şi Nuvolari. Dar la Spa conflictul mocnit a răbufnit. Oprind la standuri când era în poziţia secundă, la 4 secunde de Caracciola, o ceartă violentă cu Neubauer l-a făcut să-şi abandoneze maşina şi să meargă în garajul Auto Union pentru a urmări restul cursei.

Imaginaţia inginerilor Stelei în trei colţuri va intra în impas în 1936 şi versiunea cu ampatament scurt a lui W25 va genera un conflict presărat cu injurii intre Fagioli şi conducerea acesteia, italianul parcând maşina în semn de protest pe marginea pistei sau abandonând-o pur şi simplu la standuri (precum în MP al Germaniei). Ruptura era inevitabilă , iar colericul Luigi, acum afectat de un reumatism acut , va trece în ograda Auto Union. Nu va uita însă de vechile poliţe şi după un duel la Tripoli 1937 cu acelaşi Caracciola îl va ataca pe acesta cu un ciocan de roţi după încheierea cursei! 15 ani mai târziu, cu o Lancia îi va lua faţa la Mille Miglia vechiului rival (pilotând un Mercedes, evident), încheind un ciclu. Povestea sa la volanul Săgeţilor de Argint s-a terminat abrupt, dar a rămas  cea mai colorată dintre aventurile driverilor Mercedes-Benz.

1935 pena rhin gp - luigi fagioli (mercedes-benz w25b) 1st


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By