Nascar Atlanta: Keselowski se impune pe greșeala lui Harvick

Per general cursa de la Atlanta a fost lipsită de spectaculozitate și a infirmat cea mai mare temere de după Daytona 500, anume că ediția de campionat 2017 va fi un adevărat crash fest.

Am asistat la o cursă fără nici o penalizare datorată incidentelor de pe pistă și la o dominație autoritară a lui Kevin Harvick (Stewart-Haas), însă plictiseala a peste 3 ore ără de istoric avea să fie ștearsă de Brad Keselowski de la echipa lui Roger Penske, care a profitat de penalizarea primită de Harvick în ultimele tururi.

Cele 292 de tururi la conducerea cursei acumulate de Kevin Harvick ne-au adus aminte de isprava făcută de Martin Truex Jr anul trecut la Charlotte, unde pilotul Furniture Row a condus 392 de tururi din totalul de 400, obținând o victorie zdrobitoare cu plecare din pole position. După primele 100 de tururi, câștigarea primului stage și probabilitatea impunerii și în cel de-al doilea, Kevin Harvick a părut pilotul ce nu avea cum să piardă șefia cursei de pe cel mai vechi circuit din calendarul Nascar, locul unde în ultimii 5 ani a tot încercat să câștige, dar a pierdut cursa spre final. Un nou eșec ar fi fost prea mult pentru numărul #4.

Destinul l-a lovit neiertător pe Kevin Harvick în turul 311 din totalul celor 325 programate, atunci când s-a constatat că la ultima trecere pe la boxe a depășit limita de viteză, fapt ce a dus la penalizarea pilotului cu trimiterea în coada plutonului.

Ultimele 14 tururi au fost un regal de pilotaj din partea pilotului Stewart-Haas care a revenit de pe ultimul loc până pe poziția a noua. În cele peste 300 de tururi parcurse nu s-a înregistrat niciun accident important, iar pe lista abandonurilor au fost, în mod surprinzător, doar 3 piloți.

După un scurt moment de glorie al lui Kyle Larson, în turul 319, Brad Keselowski a trecut de numărul#42 și a trecut primul linia de finish  la jumătate de secundă de urmăritor. Larson a fost urmat de Matt Kenseth, care a adus cele mai multe puncte în cursă pentru Toyota și de Kasey Kahne ce a câștigat duelul purtat cu Chase Elliott. Între piloții Joe Gibbs s-au intercalat reprezentanții Furniture Row, Martin Truex (locul 8) și Erik Jones (locul 14), debutantul fiind la o primă prestație remarcată de cunoscătorii competiției.

Pe lângă Kevin Harvick, al cărui ghinion a fost catalogat ca un cadiu de crăciun de către Kyle Larson, un alt perdant a fost Dale Earnhardt Jr, aflat la cea de a doua cursă consecutivă cu probleme. Dacă la Daytona a fost implicat într-un incident, la Atlanta cursa sa a fost perturbată de mai multe intrări neprogramate la boxe, începutul fiind o penalizare pentru viteză excesivă, ca mai apoi o pană să îl trimită definitiv spre coada grupului.

Câștigătorul ultimelor două ediții ale cursei de la Atlanta, Jimmie Johnson, a ales o strategie greșită de realimentare spre finalul cursei, fapt care l-a trimis până pe locul 19 în clasament.

Pentru Atlanta Motor Speedway, ediția 2017 ar putea fi ultima prezență în calendarul Nascar din cauza suprafeței asfaltice neschimbată de aproape 20 de ani. În viziunea unor piloți și oficiali, acesta e motivul prea multor pene de cauciuc care au scos din cursă nume importante din rândul piloților, acest lucru venind pe fondul anunțului celor de la Goodyear care s-au lăudat că vor testa o gumă specială pe acest circuit. Cam ce face Pirelli din 2010 încoace în Formula 1, se întâmpla și cu Goodyear în Nascar…

Etapa următoare va avea loc în data de 12 martie la Las Vegas.

Clasamentul general după etapa de la Atlanta

You may also like