Formula 1: Test Barcelona ziua 8 – Ferrari fără rivali

© Scuderia Ferrari

Ultima zi de teste a adus şi mult aşteptatul rezultat sub 1 minut şi 19 secunde pe lângă care s-a tot învârtit Sebastian Vettel ieri.

Kimi Raikkonen a fost aşadar singurul pilot care a coborât sub 1m.19s, el reuşind să parurgă un tur de pistă în 1m18.634s. Partea interesantă este că finlandezul nu a folosit cele mai aderente pneuri şi nici nu a mers cu vapori de benzină în rezervor.

Kimi a stabilit mai întâi cel mai rapid tur cu pneurile soft din toate cele 8 zile de test. 1m19.267, fiind cu aproape 250 de miimi mai lent decât timpul lui Sebastian Vettel de ieri, stabilit cu pneurile Ultrasoft. Apoi finlandezul a încălţat pneurile Supersoft şi din prima încercare a coborât etalonul la 1m19.019s reuşind recorduri de timp în toate cele 3 sectoare ale pistei. O scurtă pauză în garajul echipei sale şi cu puţin înainte de pauza de prânz a reuşit timpul record al zilei. 1m18,634s. Recordurile pe fiecare sector au fost următoarele: S1 – 22,779s, S2 – 29,454s, S3 – 26,401s. Dacă facem o comparaţie cu cele mai bune sectoare ale lui Vettel de ieri, cu pneurile Ultrasoft (22,835 – 29,255 – 26,691 cu lift and coast), putem deduce că monopostul SF70-H este capabil să coboare sub pragul de 1m.18.3s cunoscând şi faptul că pe pista de lângă Barcelona diferenţa dintre pneul Supersoft şi Ultrasoft (estimată) este în jur de 0,3 secunde. Raikkonen a parcurs un total de 109 tururi.

Locul secund a fost ocupat de Max Verstappen. Olandezul de la Red Bull a parcurs 69 de tururi la Barcelona, cel mai rapid dintre ele fiind stabilit pe pneurile Supersoft. Carlos Sainz a terminat ziua pe 3, la capătul a 130 tururi. Spaniolul a făcut o simulare de sesiune de calificări (cel mai bun timp al său fiind stabilit cu pneurile Ultrasoft) în sesiunea de dimineaţă iar după pauză s-a concentrat pe simulările de cursă.

Mercedes a avut o zi mai calmă. Bottas în prima parte a zilei, deşi a încălţat pneurile Ultrasoft, nu a alergat după timpi şi a parcurs doar 53 de tururi terminând pe locul 4. Coechipierul Hamilton a fost al 5-lea, şi el înşirând tot 53 de tururi. Hulkenberg a parcurs 45 de tururi în sesiunea de dimineaţă. Cel mai rapid dintre ele pe Ultrasoft l-a urcat pe Nico până pe locul 6.

Perez a fost al 7-lea pentru Force India. Monopostul VJM10 a parcurs 128 tururi, în special pe pneul de compoziţie soft. Palmer a fost al 8-lea, el pilotând în sesiunea de după amiază. O zi ceva mai bună pentru britanic, monopostul RS17 parcurgând cu Jolyon la comenzi 43 de tururi. Lance Stroll a fost la volanul monopostului FW40 şi a adunat 131 de tururi. Canadianul s-a concentrat pe long-runs cu pneurile de compoziţie mai dură (soft şi medium).

Grosjean a terminat pe locul 10 la Barcelona şi s-a retras îmainte de finalul zilei cu o problemă la sistemul de răcire al monopostului Haas. Fernando Alonso a avut din nou o zi de coşmar, monopostul MCL32 parcurgând 43 de tururi şi acelea cu intermitenţe. Inginerii din Woking au avut de luptat de data asta cu probleme recurente la sistemul electric. Ericsson şi Wehrlein au fost ultimii pentru Sauber, germanul pilotând după pauza de prânz. Un total de 101 tururi pentru elveţieni nu este de lepădat.

© f1.com
© f1.com

You may also like