WSBK Buriram: Podium verde în Thailanda

E abia al doilea weekend și deja se profilează o nouă dominație totală a celor de la Kawasaki, mai precis a pilotului venit teoretic să îi dea o mână de ajutor lui Tom Sykes. ”Secundul” Jonathan Rea adună însă victorii după victorii și înșiruie titluri, neadaptarea lui Sykes la actualele caracteristici ale motocicletelor din World Superbike dându-i iluzia lui Chaz Davies că ar putea să îi vină de hac numărului 1 de la Kawasaki.

În Australia ne-am entuziasmat poate un pic prea mult, după ce am văzut două curse strânse, cu ecarturi minime între primii 5-6 piloți. Acest lucru ne-a dat speranța că poate Ducati și Yamaha vor găsi în două săptămâni antidotul împotriva echipei de uzină Kawasaki, însă după ziua de vineri deja ne-am resemnat cu eventualitatea unei noi duble verzi.

Ducati a riscat enorm în iarnă cu aducerea lui Marco Melandri, un pilot ce părea terminat din punct de vedere sportiv după non-combatul autoimpus prestat în MotoGP la Aprilia, dar veteranul italian și-a regăsit brusc plăcerea de a concura și de a lupta pentru victorii, în compania singurului coechipier cu care s-a înțeles vreodată în World Superbike, Chaz Davies. Cei doi se împing unul pe celălalt, într-un duel ce se dorește a fi constructiv, dar, ambii piloți au fost prinși în offside, Marco în Australia, în prima cursă, iar acum în Thailanda, Davies a mușcat țărâna în manșa secundă. Devine impetuoasă găsirea unei limite pentru acest duel, care trebuie să fie constructiv pentru echipa din Bologna și nu destructiv ca pe vremea cuplului Davies/Giugliano.

Cursele thailandeze nu au mai fost spectaculoase precum cele de acum două săptămâni, lait-motivul general la clasele Supersport și Superbike fiind accidentele și problemele tehnice. Dacă de la MV Agusta, un constructor mic, aflat în plină reconstrucție și aia cu scandal din păcate, nu avem pretenția de a avea motociclete fiabile all-season, exploziile de motor, în special la Supersport a celor de la Kawasaki sau Honda sunt nepermise la acest nivel. Cel puțin nu etapă după etapă.

Prima cursă Superbike, de sâmbătă, a fost un galop de sănătate pentru Jonathan Rea, care plecat din pole nu le-a dat nici o șansă urmăritorilor Chaz Davies, Tom Sykes și Marco Melandri.

Singurii piloți care s-au tatonat spre finalul cursei au fost Melandri și Sykes, pilotul secund de la Kawasaki reușind pe ultimele viraje să îi fure un loc 3 ce părea bătut în cuie lui Marco. Pata Yamaha și-a mai revenit după anonimatul de pe Phillip Island, reușind să puncteze consistent atât cu Michael van der Mark cât și cu Alex Lowes. De altfel, niponii încep să își contureze clar statutul de a treia forță a campionatului după conaționalii Kawasaki și italienii de la Ducati.

Honda din păcate este departe de ce a promis că arată în acest sezon, noul model Fireblade având pentru moment aceleași performanțe oscilante ca a învechitului CBR.Nicky Hayden, autorul unor curse de senzație în 2016 și Stefan Bradl vin de fiecare dată grupat, culegând punctele de la limita topului 10, având mult de furcă cu BMW-ul antic pilotat excepțional de Jordi Torres, MV Agusta lui Camier (atunci când nu scoate fum din motor) și modelele Aprilia Milwaukee. În cardul echipei Althea BMW nu putem trece cu vederea ghinionul pe care il are Markus Reiterberger. Germanul care altă dată era constant pe urmele lui Torres, acum se zbate în anonimat la limita punctelor, contrar unui talent dovedit deja.

Manșa secundă Superbike, disputată duminică, a pus presiune prea mare pe Chaz Davies, care a clacat în fața lui Rea și a urmăritorilor Melandri, Lowes și Sykes, însă ieșirea sa în decor a fost umbrită de accidentul spectaculos al lui Lorenzo Savadori din turul 4, acesta împrăștiind lichide din motorul Aprilia pe pistă, lucru care a necesitat oprirea cursei cu steagul roșu și un timp acordat pentru curățarea zonei periculoase.

Această pauză, urmată de o compactare a plutonului după restart, ar fi trebuit să fie benefică pentru Davies, care din fericire nu și-a distrus motocicleta în urma căzăturii. În realitate, el a avansat greoi până pe locul 6, primind cadouri și din partea lui Laverty, Bradl sau Michael van der Mark, dar blocându-se inexplicabil în spatele BMW-ului lui Jordi Torres.

Neșansa liderului de la Aruba Ducati a fost dejucată bine de Melandri, care a terminat din nou pe ultima treaptă a podiumului, după un nou duel pierdut în fața lui Sykes în ultimul viraj al ultimului tur, în timp ce Rea s-a impus cu un avans liniștitor de 4 secunde.

Supersport

Cursa clasei motoarelor de 600 cmc a debutat cu prezența a doi localnici, Chalermpol Polamai și Decha Kraisart, în luptă pentru pozițiile fruntașe, umăr la umăr cu Jules Cluzel, Lucas Mahias sau Kyle Smith. Polamai, pus sub presiune de publicul local extrem de entuziast, a greșit decisiv după doar două tururi. A urmat un șir de incidente care au netezit calea către podium pentru un alt erou al locului, Kraisart, dar și pentru Federico Caricasulo sau Niki Tuuli. Federico urma să primească puțin după jumătatea cursei un cadou și mai frumos din partea lui Cluzel, al cărui motor Kawasaki a cedat.

Startul a fost anevoios și pentru Kyle Smith, păcălit de adversarii apropiați, britanicul reacționând brusc printr-o frânare care a rupt aderența motocicletei, trimițându-l în decor. Un alt incident spectaculos a fost explozia motorului MV Agustei pilotate de P.J. Jacobsen, moment care parcă ne-a pus în gardă cu ce avea să pățească și Leon Camier la clasa mare. Se pare că temperaturile ridicate, de peste 33 de grade Celsius, nu fac bine micului constructor italian.

Caricasulo s-a impus cu emoții în fața lui Kraisart, iar Tuuli a urcat pe ultima treaptă a podiumului, fiind urmărit la ceva distanță de mai cunoscutul thailandez Warokorn, clasat pe locul 4. Roberto Rolfo nu s-a văzut într-o cursă în care a plecat de pe ultima linie a grilei, dar locul 11 coroborat cu abandonul lui Cluzel îi va mai prelungi o vreme șederea în fotoliul de lider al clasamentului general.

Peste trei săptămâni, campionatul de Superbike va ajunge în Europa pentru runda spaniolă de la Aragon din 31 martie – 2 aprilie, moment în care vom asista la debutul celorlalte două serii, STK1000 și mult așteptatul SSP300.

You may also like