Top 10 piloți Mercedes: Hermann Lang

Modestul mecanic, în egală măsură invidiat şi dispreţuit de “aristocraţii” Caracciola şi Von Brauchitsch, a muncit mai mult decât oricine din epocă pentru a ajunge în vârf. Dar odată stabilit acolo, numai războiul l-a putut înlătura de pe piedestalul de cel mai rapid pilot din lume.

Rămas şomer ca urmare a crizei economice de la începutul anilor ’30, fostul motociclist în vârstă acum de 23 de ani îşi găseşte cu greu un post de duzină în secţia de asamblare a motoarelor de la uzina Mercedes-Benz, dar dedicaţia cu care şi-a îndeplinit slujba modestă a dus la promovarea sa la rangul de mecanic al lui Luigi Fagioli în noua echipă de GP începând cu 1934.

Testând frânele maşinii italianulului la Monza, viteza cu care acoperă mai multe tururi de pistă îi atrage atenţia maistrului echipei, Jacob Krauss, şi acesta devine principalul său susţinător pe lângă Alfred Neubauer. Legendarul team-manager cedează insistenţeleor şi îi oferă un test propriu-zis în care să îşi dovedească aptitudinile. Pilotând convingător, obţine postul de pilot de rezervă, fiind prima opţiune în spatele lui Caracciola, Fagioli şi Von Brauchitsch.

Dacă în 1935 şi 1936 merge în GP-uri doar ocazional, în 1937 este titularizat în urma plecării lui Fagioli. Şi demonstrează din prima că ia totul foarte în serios, de multe ori având un ascendent de viteză asupra celorlalţi coechipieri. Iar prima victorie vine firesc, la Tripoli 1937, după un duel la baionetă amintind de cúrsele de la Monza de la începutul anilor ’70, dovedindu-se, oarecum surprinzător, singurul om de la Mercedes ce a putut ţine în viaţă pneurile conform planului dinainte stabilit. Apoi, la Avus, Lang învinge după o performanţă măsurată, în cel mai rapid GP din toate timpurile, împărţind banii câştigaţi cu mecanicii săi. Deja alianţa Caracciola-Von Brauchitsch prinsese cheag. La volanul celei mai impresionante creaţii tehnice a epocii de aur a GP-urilor – Mercedes W125, nu era niciun dubiu că în privinţa vitezei Lang putea ţine pasul cu oricine, dar la racecraft mai era de lucrat, iar pe ploaie întâmpina mari dificultăţi. Ȋntr-o manieră proprie a muncit enorm pentru a contracara aceste sincope, iar pentru 1938 si 1939 se va dovedi cel mai iute om din garajul Săgeţilor de Argint.

Doar că “impetuozitatea şi curajul nu sunt suficiente pentru a reuşi, cum nu este suficientă nici voinţa”, va consemna Caracciola, ce per ansamblu – profitând şi de condiţiile meteo, se va încorona din nou drept pilotul-etalon al sezonului 1938. Hermann va mai învinge în încă două Grand Epreuve şi în acest an, iar pentru 1939 toatele astrele erau aliniate pentru a-i da câştig de cauză. Sesiunile de teste pe pistă udă îşi vor arăta roadele la Spa unde marele specialist al ploii Rudi Caracciola va da cu ea de gard, aşa cum o vor face apoi şi Seaman şi Nuvolari. Pe Ring, în Eifelrennen, va reuşi ceea ce părea de domeniul fantasticului – corectarea recordului stabilit de Bernd Rosemeyer în 1936, creându-şi după doar primul tur un ecart de 14s faţă de toată lumea. Dar la MP al Germaniei, pe acelaşi Nordschleife, după un nou record în calificări, ecartul său dupa primul tur va ajunge la 28s! “Lang e nebun, ia virajele cu pedala de acceleraţie la podea!” îi va mărturisi Caracciola lui Neubauer. Supremaţia sa va fi totală şi doar inerentele probleme de fiabilitate îl vor împiedica să nu domine şi mai copios sezonul (cinci succese din opt participări nu sună deloc rău totuşi). Dar la 1 septembrie 1939 Germania ataca Polonia, la 3 septembrie Franţa şi Marea Britanie declarau război Germaniei, iar la 17 septembrie URSS îşi lua partea sa din Polonia. Cel mai mare conflict militar din istorie punea capăt celei mai fascinante ere din istoria GP-urilor şi o dată cu el trăgea cortina peste cei mai promiţători ani ai lui Herman Lang.

“Era un om simplu, ce în plus nici nu etala un stil de condus grozav, dar era cu adevărat rapid, foarte rapid, rememora în 1980 Rene Dreyfus, Ştia mai multe despre maşinile de curse decât oricine altcineva, şi ăsta era un avantaj cert. Iar mecanicii bineînţeles că îl venerau, pentru că era unul de-al lor. Deja încă dinainte de 1939 devenise cel mai rapid pilot din lume. Păcat că cei mai buni ani ai săi s-au pierdut din cauza războiului”.

1937 italian gp, livorno - herrmann lang (mercedes-benz w125) 2nd


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By