Formula 1: Tot ce trebuie să știm despre echipe și piloți în 2017

Formula 1: Tot ce trebuie să știm despre echipe și piloți în 2017

Sezonul 2017 se anunţă a fi cel mai incitant din era hibridă. Pitstops vă oferă o prezentare sintetică presărată cu amănunte mai puţin cunoscute a tuturor celor 10 echipe angrenate în cea mai prestiogioasă competiţie auto din lume. Domnilor, porniţi motoarele!

1.MERCEDES AMG PETRONAS

C5sDKdqWAAAtdQQ

 

[vc_row] [vc_column width=”1/2″]

a)Monopostul

Şasiu: Mercedes W08;

Power Unit: Mercedes PU106D;

Configuratie: motor termic V6 turbo +motor electric

Cilindree motor termic: 1600cmc

Putere totală: ~1030CP (în regim de calificări)

Ulei şi combustibil: Petronas

Cutie de viteze & ambreiaj: Mercedes AMG, Daimler-Benz

Frâne: Brembo/Carbon Industrie

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

b)Palmares

Debut: MP al Frantei 1954(Reims)

Prima victorie: MP al Frantei 1954

(Juan Manuel Fangio-Mercedes W196)

GP-uri disputate: 178

Victorii: 64

Pole-position: 73

Cel mai rapid tur: 47

Podiumuri: 128

Titluri mondiale:

Piloţi: 5 (1954, 1955, 2014, 2015, 2016)

Constructori: 3 (2014, 2015, 2016)

[/vc_column][/vc_row]

Mercedes traversează o perioadă de dominaţie nemaivăzută în istoria lor în GP-uri, depăşind şi momentul 1954-1955. Cu toate schimbările de regulament, echipa germană trebuie considerată favorită. Doar că de data asta avansul în faţa concurenţei – în speţă Ferrari – nu mai pare deloc consistent. Iar maşina chiar dacă e rapidă, este dificil de strunit şi nu se simte confortabil pe toate specificaţiile de pneuri. PU a câştigat peste 50CP, dar probleme au fost semnalate la arborele cotit, de aceea e plauzibil ca în primele curse să ruleze uşor “detunat”.

[quote_box name=””]Evaluare Pitstops: 9.5/10[/quote_box]

c)Piloţii

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

ham_mic

 

 

 

 

 

44. Lewis Hamilton

GP-uri disputate: 188

Victorii: 53

Pole-position: 61

Cel mai rapid tur: 31

Podiumuri: 104

Puncte marcate: 2247

Titluri mondiale: 3

2008 (McLaren-Mercedes),

2014, 2015 (Mercedes AMG)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

bot_mic

 

 

 

 

 

77.Valteri Bottas

GP-uri disputate: 77

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 1

Podiumuri: 9

Puncte marcate: 411

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

Evaluare Pitstops Lewis Hamilton: 9.5/10

Ca viteză pură extrasă pe parcursul unui singur tur, indiferent de pistă sau comportamentul maşinii, Lewis Hamilton ar ieşi învingător azi în 8 din 10 cazuri. Fără discuţie, unul dintre marii piloţi ai istoriei, punctează la superlativ în toate departamentele care sar în ochi, doar abilitatea tehnică şi capacitatea de a înşirui la infinit  tururi la viteză maximă trăgându-l puţin în jos. Ca şi psihicul său greu de descifrat. Porneşte ca favoritul sezonului.

Evaluare Pitstops Valtteri Bottas: 8.5/10

“Valtteri este un pilot grozav, dar nu e în aceeaşi ligă cu Lewis” spunea acum câteva săptămâni Pat Symonds, un om ce a lucrat alături de finlandez timp de patru sezoane. E rapid, cu un stil de pilotaj ciudat prin trasele foarte strânse abordate, are o etică a muncii peste Hamilton, este disciplinat şi impasibil în dueluri directe. Testele de la Barcelona au relevat că deşi iute pe un tur, este oscilant ca ritm de cursă şi inconsistent pe pneuri medium. Probabil se situează undeva la mijloc între Heikki Kovalainen şi Nico Rosberg.

2.RED BULL RACING

© Red Bull Racing

[vc_row] [vc_column width=”1/2″]

a)Monopostul

Şasiu: Red Bull RB13

Power Unit: Tag Heuer (Renault RE 17)

Configuraţie: motor termic V6 turbo + motor electric

Cilindree motor termic: 1600cmc

Putere totală: ~980CP (în regim de calificări)

Ulei şi combustibil: Mobil 1

Cutie de viteze & ambreiaj: Red Bull Racing

Frâne: Carbon Industrie/Brembo (discuri și plăcuțe), Brembo (etriere)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

b) Palmares

Debut: MP al Australiei 2005 (Melbourne)

Prima victorie: MP al Chinei 2009

(Sebastian Vettel-Red Bull-Renault RB5)

GP-uri disputate: 224

Victorii: 52

Pole-position: 58

Cel mai rapid tur: 52

Podiumuri: 135

Titluri mondiale:

Piloţi: 4 (2010, 2011, 2012, 2013)

Constructori: 4 (2010, 2011, 2012, 2013)

[/vc_column][/vc_row]

Monopstul RB13 este cel mai “curat” dintre toate, cel mai low drag. Dar cu cel mai pronunţat rake, în buna tradiţie Newey. Ȋn plus, nu a avut rival pe zona întortocheată din sectorul 3 de la Barcelona, iar topspeed-ul a fost respectabil. Problemele de fiabilitate Renault nu sunt chiar nesemnificative, iar în virajele de viteză mare şi medie maşina austriacă nu s-a ridicat la nivelul Mercedes şi Ferrari. Cu upgrade-urile potrivite s-ar implica fără probleme în lupta pentru titlu.

[quote_box name=””]Evaluare Pitstops: 9/10[/quote_box]

c) Piloţii

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

ric_mic

 

 

 

 

 

3. Daniel Ricciardo

GP-uri disputate: 109

Victorii: 4

Pole-position: 1

Cel mai rapid tur: 8

Podiumuri: 18

Puncte marcate: 616

Titluri mondiale: 0

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

ves_mic

 

 

 

 

 

33.Max Verstappen

GP-uri disputate: 40

Victorii: 1

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 1

Podiumuri: 7

Puncte marcate: 253

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

Evaluare Pitstops Daniel Ricciardo: 9.5/10

Are o abilitate neobişnuită de a extrage  totul din maşină şi pneuri pe un tur de calificare depăşită azi doar de Lewis Hamilton, poate menţine în viaţă anvelopele fără să le sugrume şi fără a slăbi ritmul coborând de la Prost, în contradicţie cu stilul de “king drifter” şi oportunismul în efectuarea depăşirilor. Probabil pachetul complet, la minusuri vom trece faptul că are cel mai valoros coechipier dintre toţi piloţii care contează.

Evaluare Pitstops Max Verstappen: 9.25/10

Max pare destinat pentru lucruri mari. Dar mai mult în stilul lui Senna, adică până la urmă controversat. Precizia cu care îşi alege trasele în momentele fierbinţi e fără egal, cum pe acelaşi nivel este şi atitudinea sa mai puţin sportivă. Mai are de lucrat la performanţa pe un singur tur şi ajustarea maşinii, dar per ansamblu niciun pilot de 20 de ani nu a fost vreodată atât de redutabil.

3.SCUDERIA FERRARI

ferfeat

[vc_row] [vc_column width=”1/2″]

a)Monopostul

Şasiu: Ferrari SF70-H

Power Unit: Ferrari 062/2

Configuraţie: motor termic V6 turbo + motor electric

Cilindree motor termic: 1600cmc

Putere totală:~1020CP (în regim de calificări)

Ulei şi combustibil: Shell

Cutie de viteze & ambreiaj: Ferrari & ZF Sachs

Frâne: Brembo (etriere, discuri, plăcuţe)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

b) Palmares

Debut: MP al Monaco 1950

Prima victorie: MP al Marii Britanii 1951

(Froilan Gonzalez-Ferrari 375F1)

GP-uri disputate: 929

Victorii: 224

Pole-position: 208

Cel mai rapid tur: 237

Podiumuri: 707

Titluri mondiale:

Piloţi: 15 (1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007)

Constructori: 16 (1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008)

[/vc_column][/vc_row]

Scuderia a speculat lacunele din regulament şi a folosit orele din tunelul aerodinamic alături de Haas din 2015 pentru a lucra la monopostul 2017. Care, până la proba contrari,e arată a fi cel mai reuşit produs de la Maranello de după 2008. PU este foarte aproape de Mercedes ca forţă brută, doar că e mai fiabil, în viraje maşina este cea mai sigură dintre toate, iar ca topspeed a fost singura care a depăşit bariera de 340km/h la Barcelona. Rata de upgrade-uri va fi crucială pentru a alimenta ambiţiile celui mai faimos constructor de maşini super-sportive din lume.

[quote_box name=””]Evaluare Pitstops: 9.25/10[/quote_box]

c) Piloţii

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

vet_mic

 

 

 

 

 

5.Sebastian Vettel

GP-uri disputate: 178

Victorii: 42

Pole-position: 46

Cel mai rapid tur: 28

Podiumuri: 86

Puncte marcate: 2108

Titluri mondiale: 4 (2010, 2011, 2012, 2013)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

rai_mic

 

 

 

 

 

7. Kimi Raikkonen

GP-uri disputate: 252

Victorii: 20

Pole-position: 16

Cel mai rapid tur: 43

Podiumuri: 84

Puncte marcate: 1360

Titluri mondiale: 1 (2007)

[/vc_column][/vc_row]

Evaluare Pitstops Sebastian Vettel: 9.25/10

Fără lipsuri evidente în oricare din departamentele în care contează, deşi nu atinge vârfurile lui Hamilton. Ȋn schimb are o etică a muncii apropiată de Michael Schumacher şi un suflet competitiv ce nu admite jumătăţi de măsură ce aminteşte de Jochen Rindt. Cu o maşină ce favorizează stilul său contraintuitiv e mai aproape de titlu mai mult decât oricând după 2013.

Evaluare Pitstops Kimi Raikkonen: 8.75/10

Acele ultime două zecimi vitale au dispărut de mult, dar ţinând cont de specificul noii maşini Kimi arată extrem de puternic. Racer-ul de şcoală veche forjat în luptele cu Schumacher, Montoya şi Alonso ar putea reveni din nou pe pistă, iar asta nu ar face decât să crească audienţele. Căci Kimi arată fericit azi, iar asta nu e o veste bună pentru rivali.

4.SAHARA FORCE INDIA

© Force India F1 Team

[vc_row] [vc_column width=”1/2″]

a)Monopostul

Şasiu: Force India VJM10

Power Unit: Mercedes PU106D

Configuraţie: motor termic V6 turbo + motor electric

Cilindree motor termic: 1600cmc

Putere totală:~1030CP (în regim de calificări)

Ulei şi combustibil: Petronas

Cutie de viteze & ambreiaj: ZF Sachs

Frâne: Carbon Industrie (discuri, plăcuţe), AP Racing (etriere)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

b)Palmares

Debut: MP al Australiei 2008 (Melbourne)

Prima victorie: –

GP-uri disputate: 171

Victorii: 0

Pole-position: 1

Cel mai rapid tur: 4

Podiumuri: 7

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

2016 a reprezentat cel mai bun an din istoria unei echipe simpatice, de departe cea mai eficientă în ce priveşte raportul investiţii/performanţe. Dar 2017 nu se prezintă la fel de încurajator. Cel puţin prin prisma celor arătate la Barcelona. Nu e vorba de timpii pe tur-înşelători- ci de felul cum maşina s-a mişcat pe pistă. Lacune au fost peste tot-de la topspeed-ul modest, la o lipsă de tracţiune, aderenţă doar medie în virajele rapide şi un spate foarte neascultător. Banii în plus primiţi pentru locul 4 de la finele lui 2016 ar putea fi investiţi din nou cu cap, mai mereu versiunea B a monopostului indian dovedindu-se un mare pas înainte în sezoanele trecute.

[quote_box name=””]Evaluare Pitstops: 7.75/10[/quote_box]

c) Piloţii

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

per_mic

 

 

 

 

 

11.Sergio Perez

GP-uri disputate: 114

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 3

-Podiumuri: 7

-Puncte marcate: 367

Titluri mondiale: 0

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

oco_mic

 

 

 

 

 

31.Esteban Ocon

GP-uri disputate: 9

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 0

Podiumuri: 0

Puncte marcate: 0

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

Evaluare Pitstops Sergio Perez: 8/10

Foarte probabil marele său atu – menajarea trenului spate de pneuri – va fi aproape anulat de noile Pirelli. Rămâne de văzut cât din street fighter-ul din el va ieşi la iveală atâta timp cât viteza sa pură nu este la cote remarcabile. Acel feeling deosebit pentru puntea spate însă îi va fi de folos cu un monopost FI recalcitrant.

Evaluare Pitstops Esteban Ocon: 8/10

Ocon este rapid, fără discuţie. Dar la Manor nu prea a putut-o arăta din cauza înălţimii ce l-a jenat vizibil, în mod regulat atingând volanul cu genunchii. Lipsa de experienţă va conta şi ea, dar staff-ul echipei crede în el şi după ceva rutinare foarte posibil se va dovedi mai rapid decât Perez.

5.WILLIAMS MARTINI RACING

© Williams F1 Team

 

[vc_row] [vc_column width=”1/2″]

a)Monopostul

Şasiu: Williams FW40

Power Unit: Mercedes PU106D

Configuraţie: motor termic V6 turbo+ motor electric

Cilindree motor termic: 1600cmc

Putere totală:~1030CP (în regim de calificări)

Ulei şi combustibil: Petronas

Cutie de viteze & ambreiaj: Williams

Frâne: Carbon Industrie (discuri și plăcuțe), AP Racing (etriere)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

b)Palmares

Debut: MP al Argentinei 1975 (Buenos Aires)

Prima victorie: MP al Marii britanii 1979

(Clay Regazzoni-Williams – Cosworth FW07)

GP-uri disputate: 682

Victorii: 114

Pole-position: 128

Cel mai rapid tur: 133

Podiumuri: 311

Titluri mondiale:

Piloţi: 7 (1980, 1982, 1987, 1992,1993, 1996, 1997)

Constructori: 9 (1980, 1981, 1986, 1987, 1992, 1993, 1994, 1996, 1997)

[/vc_column][/vc_row]

Williams FW40 arată mai mult decât decent pe pistă, desprinzându-se clar în a patra forţă a plutonului. Aderenţa nu e la nivelul Ferrari, dar e peste SFI sau Renault, topspeed-ul e ca întodeauna după 2014 la cote foarte înalte, iar tracţiunea reprezintă cel mai mare pas înainte faţă de monoposturile anterioare. Probabil cel mai slab departament al echipei e reprezentat de echipa de piloţi.

[quote_box name=””]Evaluare Pitstops: 8.25/10[/quote_box]

c) Piloţii

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

mas_mic

 

 

 

 

 

19. Felipe Massa

GP-uri disputate: 250

Victorii: 11

Pole-position: 16

Cel mai rapid tur: 15

Podiumuri: 41

Puncte marcate: 1124

Titluri mondiale: 0

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

str_mic

 

 

 

 

 

18. Lance Stroll

Debutant

GP-uri disputate: 0

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 0

Podiumuri: 0

Puncte marcate: 0

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

Evaluare Pitstops Felipe Massa: 8/10

Rob Smedley spune că noile monoposturi se potrivesc stilului acrobatic de modă veche al lui Felipe Massa. Mai mult decât plauzibil. Ȋn plus brazilianul aleargă fără niciun fel de povară pe umeri şi fără vreun obiectiv clar de atins. Un Felipe Massa renăscut nu poate fi decât un lucru bun, mai ales că cel puţin în prima parte a anului el va ţine în spate echipa.

Evaluare Pitstops Lance Stroll: 7/10

Evoluţia din teste i-a creat deja o reputaţie proastă, fiind comparat cu Maldonado. Vârsta şi lipsa de experienţă nu ajută deloc, iar banii tatălui său crează impresia că este mai slab decât în realitate. Lance Stroll este marele pariu Williams . Pentru moment e imposibil de spus dacă este un pariu câştigător.

6. McLAREN-HONDA

mclfeat

[vc_row] [vc_column width=”1/2″]

a)Monopostul

Şasiu: Williams McLaren MCL32

Power Unit: Honda RA617H

Configuraţie: motor termic V6 turbo + motor electric

Cilindree motor termic: 1600cmc

Putere totală:~950CP (în regim de calificări)

Ulei şi combustibil: Esso & BP

Cutie de viteze & ambreiaj: Mclaren

Frâne: Akebono (etriere şi pompă de frână), Carbon Industrie (discuri şi plăcuţe)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

b)Palmares

Debut: MP al Monaco 1966

Prima victorie: MP al Belgiei 1968

(Bruce McLaren-McLaren-Cosworth M7A)

GP-uri disputate: 801

Victorii: 182

Pole-position: 155

Cel mai rapid tur: 153

Podiumuri: 391

Titluri mondiale:

Piloţi: 12 (1974, 1976, 1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998, 1999, 2008)

Constructori: 7 (1974, 1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998)

[/vc_column][/vc_row]

Problemele Honda deja tind să devină hilare şi ţin în mare parte de mentalitatea japoneză şi stilul refractar la orice influenţă exterioară al companiei. Şasiul nu e exceptional nici el, dar cu un Mercedes sau un Ferrari în spate s-ar bate la locurile 4-5 fără probleme. Să sperăm că Honda va schimba stilul de lucru şi se va inspira din metodele de acum 30 de ani, căci altfel un nou 2015 e în cărţi pentru cea mai galonată echipă după Ferrari.

[quote_box name=””]Evaluare Pitstops: 7/10[/quote_box]

c) Piloţii

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

alo_mic

 

 

 

 

 

14.Fernando Alonso

GP-uri disputate: 272

Victorii: 32

Pole-position: 22

Cel mai rapid tur: 22

Podiumuri: 97

Puncte marcate: 1832

Titluri mondiale: 2 (2005 – Renault, 2006 – Renault)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

van_mic

 

 

 

 

 

47.Stoffel Vandoorne

GP-uri disputate: 1

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 0

Podiumuri: 0

Puncte marcate: 1

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

Evaluare Pitstops Fernando Alonso: 9.75/10

Nu cel mai rapid pe un tur la modul absolut, dar allround ca racer pur şi dur ce poate înşira tururi la limita extremă fără pic de oboseală, în stilul lui Schumacher, Alonso rămâne cel mai bun din branşă. Că va fi un nou sezon sub aşteptări  e foarte probabil. Se întrezăresc nişte opţiuni în 2018, doar că e greu de cuantificat cât de mult i-ar deschide porţile Mercedes sau Ferrari unui om cu o fire dificilă ce nu şi-a făcut mulţi prieteni pe unde a trecut.

Evaluare Pitstops Stoffel Vandoorne: 9/10

Belgianul este un pilot de mare prespectivă, posibil cel mai bun produs al Belgiei de la Jacky Ickx încoace. Ȋn singurul GP din carieră, China 2016, nu punctul marcat a impresionat ci modul în care a depistat şi anihilat o problemă cronică de setare la aripa faţă pentru care Button nu a avut niciun răspuns. Să se prefigureze un nou 2007 la McLaren?

7.SCUDERIA TORO ROSSO

STR12

[vc_row] [vc_column width=”1/2″]

a)Monopostul

Şasiu: Toro Rosso STR12

Power Unit: Renault RE17

Configuraţie: motor termic V6 turbo + motor electric

Cilindree motor termic: 1600cmc

Putere totală: ~980CP (în regim de calificări)

Ulei şi combustibil: Total

Cutie de viteze & ambreiaj: Toro Rosso / Red Bull

Frâne: Brembo (etriere, discuri, plăcuţe)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

b)Palmares

Debut: MP al Bahrain 2006

Prima victorie: MP al Italiei 2008

(Sebastian Vettel-Toro Rosso-Ferrari STR3)

GP-uri disputate: 206

Victorii: 1

Pole-position: 1

Cel mai rapid tur: 1

Podiumuri: 1

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

Maşina desenată de echipa condusă de James Key pare a îmbrăţişa aceaşi filozofie constructivă ca Mercedes. Dar pe circuitul de la Montmelo diferenţele de comportament între cele două au fost notabile. Trecerea de la Ferrari 2015 la Renault 2017 ar trebui să fie un mare pas înainte, dar deocamdată lucrurile nu stau aşa. O echipă de jumătatea grilei cu doi piloţi rapizi.

[quote_box name=””]Evaluare Pitstops: 7.75/10[/quote_box]

c) Piloţii

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

sai_mic

 

 

 

 

 

55.Carlos Sainz Jr.

GP-uri disputate: 40

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 0

Podiumuri: 0

Puncte marcate: 64

Titluri mondiale: 0

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

kvy_mic

 

 

 

 

 

26.Daniil Kvyat

GP-uri disputate: 57

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 0

Podiumuri: 2

Puncte marcate: 128

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

Evaluare Pitstops Carlos Sainz: 9/10
Juniorul Sainz a fost în 2016 pilotul cu cea mai mare rată de progress dintre toate şi unul ce a maximizat cam de fiecare data potenţialul monopostului său. Excelent în exerciţiul calificărilor şi în progres evident în ce priveşte racecraft-ul, spaniolul merită un loc într-o echipă de top.

Evaluare Pitstops Daniil Kvyat: 8.25/10

Rusului i-a mai fost acordată o şansă. Sunt momente când arată ca un apucat fără discernământ –asta când încearcă să facă mai mult decât poate maşina, dar dacă toate piesele din puzzle se potrivesc poate fi o nucă tare ce deţine viteză în cantităţi suficiente indiferent la cine l-am raporta.

8.HAAS F1 TEAM

HaasVF17

[vc_row] [vc_column width=”1/2″]

a)Monopostul

Şasiu: Dallara / Haas VF-17

Power Unit: Ferrari 062/2

Configuraţie: motor termic V6 turbo + motor electric

Cilindree motor termic: 1600cmc

Putere totală:~1020CP (în regim de calificări)

Ulei şi combustibil: Shell

Cutie de viteze & ambreiaj:Ferrari & AP Racing

Frâne: Brembo (etriere, discuri, plăcuţe)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

b)Palmares

Debut: MP al Australiei 2016

Prima victorie: –

GP-uri disputate: 21

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 0

Podiumuri: 0

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

O veche maximă spune că întotdeauna cel mai greu an în F1 este cel de-al doilea. Ambiţioasa echipă americană pare să fi trecut peste acest impediment psihologic şi cu ajutorul hibridului Ferrari dar şi cutiei de viteze italiene, așa că speră să încurce multe socoteli. Monopostul e cam la nivelul STR în viraje, dar superior pe zonele de acceleraţie. Ciudata problemă cu frânele încă nu a fost rezolvată.

[quote_box name=””]Evaluare Pitstops: 7.50/10[/quote_box]

c) Piloţii

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

gro_mic

 

 

 

 

 

8.Romain Grosjean

GP-uri disputate:104

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 0

Podiumuri: 10

Puncte marcate: 316

Titluri mondiale: 0

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

mag_mic

 

 

 

 

 

20.Kevin Magnussen

GP-uri disputate:104

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 1

Podiumuri: 1

Puncte marcate: 62

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

Evaluare Pitstops Romain Grosjean: 9/10

Un acrobat din familia lui Peterson şi Rindt, în primii 4 piloţi de pe grila actuală în privinţa iuţelii pe un tur, cu un feeling pt limită excelent, dar capricios când nu toate merg ca pe șine. Poate realiza lucruri măreţe, cum la fel de bine poate arăta ca un debutant blazat.

Evaluare Pitstops Kevin Magnussen: 8.25/10

Danezul este un pilot ce poate oferi un feedback tehnic mai mult decât decent, este suficient de rapid încât lui Grosjean să nu i se urce la cap. Şi foarte important: problemele pe frânare ale monopostului se pare că nu există pentru el. De urmărit.

9.RENAULT SPORT F1 TEAM

© Renault F1 Team

[vc_row] [vc_column width=”1/2″]

a)Monopostul

Şasiu: Renault RS 17

Power Unit: Renault RE 17

Configuraţie: motor termic V6 turbo + motor electric

Cilindree motor termic: 1600cmc

Putere totală:~980CP (în regim de calificări)

Ulei şi combustibil: Total

Cutie de viteze & ambreiaj:Renault

Frâne: Carbon Industrie (discuri, plăcuţe), Brembo (etriere)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

b)Palmares

Debut: MP al Marii Britanii 1977

Prima victorie: MP al Franţei 1979

(Jean-Pierre Jabouille – Renaut RS10)

GP-uri disputate: 321

Victorii: 35

Pole-position: 51

Cel mai rapid tur:31

Podiumuri: 100

Titluri mondiale:

Piloţi: 2 (2005, 2006)

Constructori: 2 (2005, 2006)

[/vc_column][/vc_row]

Al treilea stint al regiei franceze ca echipă de sine stătătoare seamănă oarecum cu primul, mai ales că şi culorile sunt cam aceleaşi şi în plus Renault a introdus motorul turbo în F1. Monopostul francez e cu siguranţă un pas în faţă în fiecare secţiune în parte, numărul angajaţilor a crescut la 560, mai lipseşte un designer de vârf. Pe termen lung Renault poate reprezenta o alegere câştigătoare.

[quote_box name=””]Evaluare Pitstops: 7.75/10[/quote_box]

c) Piloţii

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

hul_mic

 

 

 

 

 

27.Nico Hulkenberg

GP-uri disputate: 117

Victorii: 0

Pole-position: 1

Cel mai rapid tur: 2

Podiumuri: 0

Puncte marcate: 362

Titluri mondiale: 0

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

pal_mic

 

 

 

 

 

30.Jolyon Palmer

GP-uri disputate: 21

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 0

Podiumuri: 0

Puncte marcate: 1

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

Evaluare Pitstops Nico Hulkenberg: 9/10

Cu aceste pneuri 2017 Nico Hulkenberg îşi poate desfăşura întreg potenţialul fără teama că le va prăji în jumătate de tur. Prin prisma calităţilor intinseci germanul este o valoare sigură, are un simţ special în a detecta ultimele rămăşiţe de aderenţă în condiţii mixte şi uneori poate coborî în calificări pe teritoriul stăpânit de Hamilton şi Ricciardo. Un om de urmărit cu atenţie.

Evaluare Pitstops Jolyon Palmer: 7.50/10

Juniorul Palmer e tipul pilotului ce-şi intră mai greu în ritm, dar odată ajuns acolo, nu reprezintă o cantitate neglijabilă. Nu e la nivelul lui Hulkenberg, dar mai poate progresa.

10.SAUBER F1 TEAM

© Sauber F1 Team

[vc_row] [vc_column width=”1/2″]

a)Monopostul

Şasiu: Sauber C36

Power Unit: Ferrari 059/4

Configuraţie: motor termic V6 turbo +motor electric

Cilindree motor termic: 1600cmc

Putere totală: ~965 – 970CP (în regim de calificări)

Ulei şi combustibil: Shell

Cutie de viteze & ambreiaj:Ferrari

Frâne: Carbon Industrie (discuri, plăcuțe), Brembo (etriere)

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

b)Palmares

Debut: MP al Africii de Sud 1993

Prima victorie: –

GP-uri disputate: 332

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 3

Podiumuri: 10

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

Sauber e echipa cea mai săracă şi cu cel mai lent monopost. Are în schimb un motor Ferrari 2016 de încredere ce dezvoltă o putere cam la nivelul Renault-ului 2017. Având fiabilitatea ca principal atu, are mari şanse să agate puncte în primele curse.

[quote_box name=””]Evaluare Pitstops: 6.50/10[/quote_box]

c) Piloţii

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

eri_mic

 

 

 

 

 

9.Marcus Ericsson

GP-uri disputate: 56

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 2

Podiumuri: 0

Puncte marcate: 9

Titluri mondiale: 0

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]

weh_mic

 

 

 

 

 

94.Pascal Wehrlein

GP-uri disputate: 21

Victorii: 0

Pole-position: 0

Cel mai rapid tur: 0

Podiumuri: 0

Puncte marcate: 1

Titluri mondiale: 0

[/vc_column][/vc_row]

Evaluare Pitstops Marcus Ericsson: 7.75/10

Ericsson nu iese în evidenţă prin nimic special. Poate fi uneori rapid, în general este consistent în pilotaj, dar departe de a fi stelar, iar pe o pistă alunecoasă nu e chiar în elementul său. Per ansamblu, nu are stofă de campion.

Evaluare Pitstops Pascal Wehrlein: 8.25/10

Un Lewis Hamilton mai puţin înzestrat, dar cu aere de vedetă peste triplul campion britanic? Cam aşa ar arăta versiunea cancanistică a germanului de culoare. E cu siguranţă rapid, dar are probleme de comunicare cu echipa tehnică. Ȋntr-o zi de graţie poate maximiza performanţele maşinii ca şi cei mai buni de pe grilă, dar încă nu e destul de rutinat. Poate fi un an hotărâtor pentru el.