TCR Series Rustavi: Georgia deschide balul celui de-al treilea sezon

Campionatul turismelor de producție, cum ar putea fi numită seria TCR ce a debutat în 2015, a crescut progresiv an după an. A plecat la drum cu o armadă de Seat-uri Leon pe grilă, iar acum am ajuns la o adevărată familie a grupului VAG.

Sezonul al treilea se anunță unul revoluționar datorită schimbărilor în ce privește echipele și mașinile ce vor concura de-a lungul lui 2017, dar și un nou calendar, care a renunțat la etape pe care am văzut lupte interesante, pentru circuite alese mai mult pe interese economice.

Au dispărut circuite precum Estoril, Imola, Sochi, Buriram, Macau și au intrat în calendar traseele Rustavi din Georgia, Monza, Hungaroring, Chang, și o pistă mai puțin cunoscută din China – Zhejiang.

La un moment dat se discuta despre curse pe străzile din Monaco, campionatul având nevoie de un circuit faimos cu rezonanță, dar până la urmă italienii au avut câștig de cauză și Monza a fost privilegiată. Vom putea vedea astfel o comparație directă între WTCC și TCR pe Autodromo Nazionale. Absența de pe străzile din Macau ar putea să fie un minus important al acestei serii de turisme în sezonul 2017, dar să privim cu încredere la noutățile ce ni se oferă. Mașinile de pe grilă trebuie să se și vândă undeva, dacă reușesc să se facă vizibile în curse.

Cele trei echipe importante ale seriei rămân în continuare pe grilă, acestea fiind Leopard Racing, echipa care a dat campionul din 2016 în persoana lui Stefano Comini, dar a renunțat la pilotul vedetă, în favoarea sprijinului exclusiv oferit lui Jean-Karl Vernay, WestCoast Racing ce rămâne împreună cu Gianni Morbidelli, dar schimbă Honda Civic pentru VW Golf GTi, mașină care va beneficia de sprijinul uzinei și a angajaților care au activat în ultimii ani în WRC și Lukoil Craft Bamboo, echipă ce rămâne vârful de lance al celor de la Seat.

Au dispărut echipele Liqui Moly Engstler și Target Competition, dar au apărut grupări noi precum Comtoyou Racing, care l-a cooptat pe dublul campion Stefano Comini și va folosi noul model Audi RS3 LMS, care deja a strâns succese însemnate în cursele de anduranță la care a participat la clasa TCR, GE-Force, echipă cu finanțare georgiană, construită în jurul localnicului Davit Kajaia, dar care va pregăti un Alfa Romeo Giuletta și pentru sârbul Dusan Borkovic, și DG-Sport care va aduce în sfârșit în campionat modelul Opel Astra OPC, ce va fi pilotat de Mat’o Homola și veteranul belgian Pierre-Yves Corthals.

O mare surpriză pentru pasionații curselor de turisme din estul europei a fost aflarea veștii că Norbert Michelisz, pilotul maghiar din WTCC se va implica parțial în TCR, formând o echipă pe scheletul defunctei B3 Racing, de la care a mai rămas doar directorul tehnic David Bari. Vechile Seat-uri au fost vândute, iar în locul lor s-au achiziționat modele Honda Civic cumpărate direct de la JAS, formațiune pentru care aleargă Norbi în campionatul mondial de turisme. Noua echipă se numește M1RA, iar piloții vor fi adolescentul Atilla Tassi și Roberto Colciago, un alt veteran al curselor de turisme europene.

Tot din partea maghiarilor mai vine o surpriză plăcută: prezența echipei de mondial Zengo Motorsport, ce îi va alinia pe Ferenc Ficza și Aurelien Panis, cei doi având la dispoziție noile modele KIA Cee’d, dar modelele coreene vor debuta abia în mai în runda a treia din Belgia. Ferenc Ficza va putea totuși să participe și în primele două runde, la volanul unui Seat Leon, în cadrul echipei Zele Racing, și ei nou veniți în campionat că o bogată experiență în monoposturi (AutoGP cu precădere).

La începutul lunii martie, pe circuitul de la Adria, Nicola Larini și Andrea Belicchi au condus nu mai puțin de 12 modele în testul Balance of performance (BOP) pentru a vedea care sunt caracteristicile mașinilor ce aspiră la un loc pe grila competiției de turisme. Pe lângă modelele știute, prezentate mai sus, au mai fost testate Peugeot 308, Ford Focus și Subaru WRX dar și un Hyundai i30.

Despre modelul i30 știm că va debuta probabil la ultima etapă din campionat. Momentan cunoaștem doar pilotul de teste și dezvoltare, Gabriele Tarquini. Acesta nu a spus concret dacă va pilota mașina coreeană, sau va fi numit un alt pilot. Cert este că Hyundai va debuta cu program complet în TCR din 2018.

O decizie a comisiei ce a evaluat aceste mașini la Adria  a fost că pentru următorii trei ani nu se mai pot omologa modele noi, dar Peugeot, Ford și eventual Subaru vor putea intra în camionat daca vor dori în orice etapă a stagiunii 2017.

Ford și-a dovedit competitivitatea anul trecut în TCR Germany, dar a ratat la mustață prezența în seria internațională, în timp ce Peugeot lucrează intens la dezvoltarea 308-ului ce va debuta tot în 2018. Despre Top Run Motorsport și Subaru din păcate nu avem noutăți, doar informația că modele WRX s-au vândut în starea actuală de dezvoltare pentru a fi rulate în competițiile asiatice.

În acest weekend în Georgia vom avea pe grilă doar 6 producători de mașini, Kia mai având de pus la punct modelul Cee’d pentru echipa Zengo. 16 piloți din cei 23 de pe entry list-ul sezonului fac această deplasare exotică. Dintre aceștia cel puțin 10 ar putea să se lupte pentru victorii și, ca obiectiv mai îndepărtat, pentru titlul campionatului.

Weekend-ul georgian va debuta vineri cu mai multe sesiuni de teste începând cu ora 11:30, antrenamentele și calificările fiind sâmbătă începând cu ora 9. Cursele, două la număr, vor fi duminică de la orele 12:35 și 14:35 pentru manșa a doua.

Cursele vor putea fi văzute în direct la postul Motorsport TV, fostul Motors sau în continuare free to air pe canalul TCR de pe youtube.

Photo credit: TCR International Series –  Balance of Performance Test, Adria

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By