GT4 Misano: Clasări în Top 5 pentru români în deschiderea sezonului

GT4 Misano: Clasări în Top 5 pentru români în deschiderea sezonului

Românii au sosit pe 5  în prima cursă de la Misano din GT4 European Series Northern Cup, atât la Am cât și la Pro, Edi Anton luptându-se chiar pentru podiumul categoriei în prima parte a întrecerii.

Startul în cursa de 60 de minute a fost unul curat dar, ulterior, Duncan Huisman a fost agățat și a derapat pe când era pe poziția secundă, în urma lui Pavel Lefterov în Porsche #112. Restul plutonului a trecut cu bine prin prima buclă, însă ulterior am avut o scurtă neutralizare după ce o mașină a lăsat ulei pe apex zona Quercia. Steagul verde s-a afișat din nou cu 50 de minute rămase din cursă, cu bulgarul Lefterov (venit din Audi TT Cup) la conducere, urmat de Aston-ul lui Nicoll-Jones, de McLaren-ul Bullit Racing al lui Patrick și de Peter Terting.

Lefterov a continuat însă duelul cu Nicoll-Jones, cele două mașini luptându-se tur după tur, ceea ce le-a permits să câștige teren lui Terting, inițial, și apoi lui Jonathan Cecotto. La Am, Autorlando conducea, cu Edi Anton ajuns până pe trei, reușind al treilea cel mai rapid tur al clasei în acest proces, un 1:46.1. Cu mai puțin de 30 de minute înainte de final, Edi a intrat și a predat mașina Biancăi, ritmul lui Edi fiind imposibil de egalat de aceasta care a pierdut câteva poziții până ce s-a aclimatizat cu condițiile din cursă. Factorul agravant a fost o lovitură încasată de Edi în virajul 14 (Carro) de la un model Maserati, după care Sin-ul R1 GT4 a rulat cu direcția strâmbă.

Autorlando Sport au fost de neoprit, bătrânele lor 997 GT4 bifând un 1-3 pe teren propriu
Autorlando Sport au fost de neoprit, bătrânele lor 997 GT4 bifând un 1-3 pe teren propriu

În frunte, Cecotto a fost schimbat cu Marioneck în mașina #34, care era urmat de Picariello (#92) și Will Moore (#62). Aceștia doi din urmă au dus o luptă pe întreaga durată a stint-ului lor, depășindu-se reciproc și atingându-se până și peste limita nisipului. La Am, Bianca a progresat pe poziția a cincea după abandonul Maserati-ului #77 pilotat de Giuseppe Fascicolo. Au urmat însă un număr de penalizări pentru îmbunătățiri de timp sub steag galben date pe final, una trimițându-l către un drive through și pe Piccariello, mașinile #44, #74 și #93 fiind și ele penalizate pentru același motiv.

Toate acestea l-au ajutat pe Răzvan Umbrărescu să progreseze, acesta urcând în Top 6 cu mașina #111 care a fost reclasată la Pro înainte de startul cursei grație timpilor reușiti de echipierul Piana. Penalizarea lui Picariello l-a promovat pe poziția a treia pe John-Louis Jasper însă acesta a luat și el penalizare la câteva minute distanță din cauza depășirilor repetate a limitelor pistei.

Primul la final a fost Lennart Marioneck care s-a impus pentru #34 RYS Team Kiska cu KTM. La nouă secunde în urma sa a venit Will Moore, în timp ce pe trei a terminat Max Koebolt pentru Ekris BMW. Pe patru a fost McLaren-ul #10 Verschuur, iar Umbrărescu a terminat pe cinci la general -(și la Pro) pentru RN Vision STS. Stephane Kox a terminat a șasea în al doilea cel mai bine clasat KTM din cursă, fiind depășită de pilotul nostru chiar pe final.

Alessio Picariello a avut parte de-o cursă bună la debutul în GT4 însă o penalizare i-a răpit podiumul

Victoria la Am a revenit echipajului #76 adus la sosire de Giuseppe Ghezzi, cel care a controlat antrenamentele de ieri. Acesta a terminat pe poziția a 11-a la general, cu cinci locuri înaintea ocupantului poziției secunde la Am – Carsten Struwe cu Porsche #94 PROsport Performance. Maurizio Fondi a fost al treilea cu al doilea Porsche Autorlando, în timp ce Bianca Anton a terminat pe poziția a cincea la Am, respectic locul 24 la general după un stint dificil în care a făcut tot ce a putut pentru a pierde cât mai puține poziții. Este esențial însă că Bianca și Edi au strâns puncte importante din punctul de vedere al luptei pentru o clasare bună la final de stagiune.