BSS Misano: Mercedes domină întreg weekend-ul

BSS Misano: Mercedes domină întreg weekend-ul

Sezonul din Blancpain GT a fost deschis la finele săptămânii trecute prin prima etapă din Sprint Series disputată pe circuitul italian Misano unde Mercedes-Benz s-a dovedit a fi cu o clasă peste întreg plutonul, atât sub privirile lunii cât și a soarelui.

Într-un weekend încărcat în care, pe aceeași pistă, au alergat, printre altele, și mașinile din European GT4 Series Northern Cup și din Blancpain GT Sports Club, plutonul de peste 30 de mașini din Blancpain Sprint Series nu a trecut deloc neobservat. Majoritatea numelor sonore au revenit pentru un nou „episod” sub egida SRO, cu excepția Nissan care a decis că se va concentra pe Endurance Series.

BMW-urile ROWE n-au avut ritmul pentru a se lupta la vârf
BMW-urile ROWE n-au avut ritmul pentru a se lupta la vârf

Calificările pentru prima cursă a weekend-ului, cea de sâmbătă noaptea, au fost împărțite în trei, Q3-ul fiind deschis doar celor mai rapide 17 mașini din Q2. Toate aceste mașini au fost despărțite de nici o secundă, revelând, în aparență, un BoP făcut fără cusur. Cursele aveau să evidențieze un raport al forțelor mai puțin egal – așa cum aveau să acuze cei ce s-au considerat defavorizați.

Trecerea germanilor de la Attempto Racing de pe Porsche pe Lamborghini s-a dovedit a fi una inteligentă, Marco Mapelli fiind cel mai rapid în Q3 cu un 1:32:319. Mașina #66 a fost cu doar 0,075 secunde mai rapidă decât Mercedes-ul HTP Motorsport #84 împins la limită de Maxi Buhk. Trebuie spus că nici Mapelli nu a lăsat ceva pe masă, dând totul în drumul său spre primul pole stagional. A doua linie a fost o afacere a stelei în trei colțuri, Raffaele Marciello fiind al treilea în AMG GT GT3-ul #90 AKKA ASP la debutul în cursele de GT3. Pe patru s-a calificat Dominik Baumann în al doilea cel mai rapid Mercedes HTP, #85. Pe cinci a venit primul McLaren, Rob Bell fiind etalonul din cadrul echipei Strakka Racing care primește ajutorul din partea uzinei în acest an pentru pregătirea 650S-urilor GT3.

Audi-urile nu au avut însă parte de niște calificări prea reușite la Misano. Spre exemplu, echipajul campion din 2016, anume cel cu numărul 1, nici nu a ajuns în Q3, în dificultate găsindu-se și unul dintre Bentley-urile M-Sport și ambele M6 ROWE Racing – din nou mașinile mari chinuindu-se pe acest circuit tehnic. Singurul incident de menționat din calificări a venit pe finalul Q2-ului când Kevin Ceccon a părăsit pista și s-a înfundat în nisip cu Audi-ul ISR #75.

Cursa de calificare

Sub puținele lumini care tăiau prin noaptea de la Misano, 33 de modele de GT3 împărțite între Pro Cup, Pro-Am și Silver Cup s-au aliniat pe grilă. Startul a fost curat însă totul a luat o întorsătură dezastruoasă în virajul al șaselea când, la ieșire, mai multe mașini de la mijlocul plutonului s-au atins, derapând și blocând drumul celorlalte care veneau din spate. Rezultatul a fost un accident colectiv în care au fost implicate mai bine de cinci modele, atât Mercedes-uri, cât și Audi și Lamborghini, Bentley și Ferrari. Afișarea steagului roșu a fost singura soluție, iar cronometrul a fost înghețat pe parcursul operațiunilor de curățare a pistei. Cum accidentul nu i-a afectat pe cei din frunte, la restart ordinea era identică. Mapelli nu a ieșit însă din primul viraj în frunte, italianul pătrunzând de urgență la boxe din cauza unor probleme la sistemul de alimentare pentru Huracan-ul #66.

Attempto Racing au obținut pole-ul dar atât
Attempto Racing au obținut pole-ul dar atât

Asta i-a lăsat drumul liber înainte lui Maxi Buhk care a avut apoi de furcă cu Mirko Bortolotti, pilotul Grasser încerând orice pentru a trece de Mercedes-ul #84. Italianul nu a avut însă sorți de izbândă iar AMG GT GT3-ul s-a depărtat, Buhk constrindu-și un avans de patru secunde înainte de a intra la boxe pentru a da mașina pe mâna noului său coleg – Franck Perera venit din tabăra Audi ISR. Acesta din urmă a controlat fără probleme un avans de aproximativ cinci secunde pentru a se impune la Misano, în urma sa venind un alt Mercedes HTP Motorsport.

Este vorba de echipajul #85 format din Fabian Schiller – în vârstă de doar 19 ani – și Jules Szymkowiak. Cel de-al doilea a primit directiva de a lua startul, sarcină de care s-a achitat cu brio urcând de pe 10 până pe cinci destul de repede. A urmat însă un contact cu McLaren-ul #59 al Strakka Racing care avea să modifice clasamentul final. Asta pentru că, deși Schiller s-a menținut pe poziția a doua după ce a preluat mașina, fiind uneori egalul lui Perera ca ritm, echipajul a primit o penalizare de 40 de secunde pentru contact evitabil după finalul întrecerii. Asta a trimis echipajul #85 pe poziția a 11-a la general dar victoria în Silver Cup a rămas a lor.

După aplicarea penalizării pentru #85, pe poziția a doua la general a urcat echipajul #90 AKKA ASP format din Marciello și Meadows care a trecut linia al treilea (după un incident discutabil la începutul cursei în care Marciello l-a întors pe Baumann în Mercedes-ul #86) și pe trei a fost promovat echipajul #7 al Bentley Team M-Sport format din Vincent Abril și Steven Kane.

Ultimele două poziții din top 5 au fost „mărul discordiei” între Christian Engelhart în Lamborghini-ul GRT #63 și McLaren-ul #59 a lui Andrew Watson. Cei doi au agățat însă, la trecerea prin ultimul viraj, Gallardo-ul R-EX întârziat pilotat de Caitlin Wood, toate trei mașinile derapând în nisip. Astfel, Felix Serralles a urcat pe patru la debutul pentru AKKA ASP iar pe cinci a terminat Audi-ul #1 al cuplului Mies/Ide după o cursă liniștită. Michel Broniszewski și Giacomo Piccini s-au impus la categoria Pro-Am, categorie a căror campioni en-titre sunt pentru Kessel Racing.

Cursa de campionat

Cursa cea mai importantă a weekend-ului de la Misano – cea în care se oferă și cele mai multe puncte, de două ori mai multe decât în cursa de calificare – s-a ținut duminică la prânz însă de la start au lipsit cinci mașini. Este vorba de cinci dintre mașinile implicate în accidentul de la începutul cursei de calificare printre care s-a numărat și Audi-ul #2, Lamborghini-ul GRT #19 și Bentley-ul M-Sport #8.

Audi – departe de Mercedes din punctul de vedere al vitezei

De această dată, prima buclă s-a consumat fără incidente, Perera reușind să se mențină în fața lui Michael Meadows. Mai apoi britanicul a fost obligat să intre de două ori la boxe din cauza unei roți care nu fusese prinsă bine, astfel că Buhk a revenit pe pistă, după ce a preluat AMG GT GT3-ul de la Perera, cu un avans mai mult decât comfortabil de 23 de secunde în fața lui Steven Kane.

În urma campionului Blancpain GT din 2016, lupta pentru poziția a doua la general era deschisă, fiind disputată de patru piloți. Kane se afla pe doi însă lipiți de coada sa erau Daniel Juncadella, Dominic Baumann și Christopher Haase. Ajutat însă de performanțele pe frânare ale Continental-ului, Kane s-a apărat de atacurile repetate ale lui Baumann și a terminat al doilea. Pentru echipajul #86 însă, poziționarea pe ultima treaptă a podiumului a fost oricum un rezultat peste așteptări – Jimmy Eriksson plecând abia de pe poziția a 20-a. Juncadella a terminat pe patru iar Haase pe cinci, în urma sa venind cele două BMW-uri ROWE care, lipsite de putere la ieșirea din viraje, nu s-au putut lupta pentru o clasare pe podium. Enzo Ide, între timp, a pierdut o șansă bună de a puncta la Misano după ce a derapat când se afla pe poziția a cincea la general.

Mercedes a dominat în prima rundă a BSS

Pe șapte a terminat cuplul Bell/Watson, acesta fiind din nou cel mai bine clasat McLaren Strakka după o revenire în care cei doi au recuperat 10 poziții. Bortolotti a terminat al nouălea după ce a fost agățat și întors de Fabian Schiller la începutul cursei. În ciuda drive-through-ului primit pentru incident, Schiller și Szymkowiak s-au impus din nou în Silver Cup. Alexander Matschull și Daniel Keilwitz s-au impus în Pro-Am printr-o clasare pe poziția a 14-a pentru Rinaldi Racing.

Următoarea etapă din Blancpain Sprint Series va avea loc pe sinuosul Brands Hatch din Marea Britanie în timp ce Endurance Series va debuta, ca în fiecare an, la Monza.

Rezultate pentru cursa de calificare aici

Rezultate pentru cursa de campionat aici