BTCC Brands Hatch: Seceta lui Jordan a luat sfârșit la debutul cu BMW

Surprizele s-au ținut lanț în deschiderea stagiunii, unde un șir de coincidențe a făcut ca Ingram și Shedden să se impună în primele două manșe, la fel ca anul trecut. Apoi, Andrew Jordan a învins la începutul colaborării cu BMW.

Brands Hatch Indy pare a fi unul dintre acele trasee pe care pot fi identificați veritabili specialiști. Weekendul începuse firesc în antrenamente, însă o aversă venită în timpul sesiunii de calificări a amestecat puțin cărțile. Marea surpriză a fost pole-ul acontat de Jeff Smith (Eurotech Honda), pentru o echipă ce nu mai reușise un asemenea rezultat din 2014, când Andrew Jordan pleca primul la Thruxton. O altă premieră a fost clasarea în top 10 a lui Matt Simpson la prima cursă în care beneficiază de pregătirea tehnică a Team Dynamics. Tom Ingram a fost învins de Smith pentru doar 0.062s, iar de pe linia a doua urmau să plece echipierii Honda Yuasa. La polul opus, echipierii Subaru s-au chinuit – Plato a obținut abia al 18-lea timp, fiind astfel cel mai slab clasat dintre foștii campioni BTCC, iar Ash Sutton a sfârșit în decor.

Cursa 1

Cinci modele Honda plecau din top 10, însă Tom Ingram a preluat conducerea pentru rivalii japonezi de la Toyota în primul viraj. În urma sa, Colin Turkington a demarat excelent pe cel mai bine clasat model cu tracțiune spate, însă Matt Neal i-a blocat calea și cei doi au fost eliminați pe loc. După o scurtă neutralizare s-a dat drumul plutonului furios, Jeff Smith fiind incapabil să-i țină în spate pe Shedden și Morgan. Polemanul a continuat să cadă în clasament și s-a retras la standuri, consolarea pentru Eurotech venind de la coechipierul Jack Goff, care a urcat de pe 7 pe 4.

btccbh3

Mici probleme electrice l-au făcut pe Shedden să nu poată emite pretenții la victorie, facilitând evadarea lui Ingram, care a reușit astfel al treilea succes în BTCC. Podiumul a fost completat de Adam Morgan, pilotul Mercedes fiind foarte aproape de campionul en-titre pe final. Goff a rulat solitar, fiind urmat de grupul fierbinte Austin-Jordan-Collard, ultimul dintre aceștia reușind o recuperare-trademark după ce plecase de pe 15. Mat Jackson nu a avut ritm de mai mult decât un loc 8, în fața surprinzătorului Michael Epps, cu al său VW CC nedezvoltat de doi ani. Tom Chilton a început cu o clasare pe 10 colaborarea cu Vauxhall/Power Maxed Racing.

Cursa 2

Manșa părea că tot nu vrea să înceapă: Tom Ingram, deținător al pole-ului în virtutea victoriei de mai devreme, a calat de două ori pe grilă și nu s-a conformat a doua oară cu ideea unei plecări din coada plutonului, ocupându-și iarăși locul fruntaș. Oficialii erau deja setați să-i dea un drive through, însă totul s-a șters cu buretele în urma contactului dintre Simpson și Plato pe primii metri. Steagul roșu a fost arborat, iar evenimentele anterioare n-au mai contat. Asta l-a salvat pe Ingram, dar și pe Goff și Collard, care s-au atins și au pierdut poziții în acul de păr Druids.

Totuși, Ingram nu a putut să-l țină în spate pe Shedden de această dată, pilotul Honda având o mașină perfect funcțională în manșa secundă și reușind manevra crucială în turul secund. Șarja lui Rob Collard a continuat, acesta trecând de Ingram și venind în aceeași secundă cu Shedden la finele cursei. Rob Austin a fost iarăși în ochiul tornadei, găsind de cuviință să forțeze o depășire în virajul Clearways în dauna lui Andrew Jordan tocmai când steagurile galbene erau fluturate după contactul dintre Sutton și Moffat. Austin a primit o sancțiune exemplară: excluderea din manșă, ceea ce avea o dublă implicație, căci urma să plece din spate în ultimul start al zilei.

btccbh4

Beneficiarii au fost Morgan, Jackson și Jordan, care au venit în top 6. Rob Huff a tras lozul câștigător pentru inversarea grilei (P8), oferindu-i poziția privilegiată tocmai colegului său din WTCC, Tom Chilton. În urma acestuia a sosit pe 9 Colin Turkington, care plecase tocmai de pe 32!

Cursa 3

Tracțiunea spate i-a adus primul loc după 200 de metri lui Andrew Jordan, plecat al treilea. Chilton a rămas pe doi până în turul 17, când nu i-a putut rezista lui Turkington, aflat în aceeași dispoziție fantastică din cursa precedentă. Pe pneuri soft, campionul din 2014 a recuperat ecartul ce-l separa de Jordan, însă nu s-a hazardat la vreun atac ce i-ar fi putut provoca furia lui Dick Bennetts, iar astfel prima victorie BMW din 2017 a fost adusă de mașina Pirtek. Chilton a completat podiumul uzinelor proaspăt revenite în campionat.

btccbh5

Matt Neal a fost eclipsat de Turkington, însă nici recuperarea sa nu a trecut neobservată: de pe 12 pe 4. Morgan și Collard au venit în top 6, urmați de Shedden, care a plecat astfel de la Brands ca prim lider al campionatului. Ingram a regresat în ultima manșă, sosind abia pe 11, în spatele celor două VW CC ale lui Epps și Hill. Însă marele perdant a fost Jason Plato, care nici măcar nu a putut lua startul după impactul de la startul alergării anterioare.

Următoarea etapă va avea loc peste două săptămâni la Donington.

Declarații:

Shedden: M-aș mulțumi în orice weekend cu asemenea rezultate, niciodată n-am început așa bine un sezon din BTCC. A fost ciudat faptul că mașina a mers mai bine cu balast în manșa a doua decât fără kilograme suplimentare în prima.

Ingram: Să câștig aici prima cursă a sezonului pentru al doilea an consecutiv e minunat. E cea mai bună cale să-i recompensez pe cei din echipă, care au dat totul în această iarnă.

Jordan: A fost un duel tensionat cu Colin, expertul tracțiunii spate, dar știam că nu va face niciodată vreo manevră necugetată. E ceva special să câștigăm deja cu BMW încă de la primul weekend!

Morgan: Clasări pe 3, 4 și 5 sunt exact ceea ce ne trebuie pentru a fi în cărți la general, chiar dacă obiectivul nostru principal e titlul independenților.

Turkington: Era ușor să mă înfurii după startul primei manșe, dar sunt de atâta vreme în campionat și știu că trebuie să mă concentrez pe următoarea cursă. Greul a fost făcut în manșa secundă, iar înainte de cea de-a treia am făcut mici modificări de setup pentru gumele soft și nu mi-a venit să cred ce ritm am dobândit!

btccbh2

You may also like