TCR Rustavi: Davit Kajaia aduce primul succes pentru Giulietta

TCR International este o serie care experimentează mult. Apar mașini noi, piloți noi, dar și circuite interesante. În avancronică aveam un regret față de unele trasee cunoscute ce au dispărut din calendarul 2017, însă experimentul Rustavi din Georgia a fost un succes deplin.

Un circuit cu un desen interesant ce mizează pe îndemânarea pilotului, un localnic flămând de victorie și o mașină de la care puțini așteptau ceva spectaculos au fost ingredientele care au scris istorie în weekend.

Ziua de vineri a început cu o sesiune de teste unde piloții, unii dintre ei anunțați în ultimul moment, au avut ocazia de a face cunoștiință cu noile mașini pe care speră să le piloteze de-a lungul sezonului.

17630096_623710874495042_2600926828338671079_n

Surprizele au venit aproape imediat cu un Ferenc Ficza punând pe primul loc Seat-ul Leon pregătit de echipa sa de împrumut Zele Racing, fiind urmat de Jean-Karl Vernay pe un VW Golf și o altă surpriză maghiară, Attila Tassi pe noua Honda Civic a echipei lui Norbi Michelisz, M1RA.

Localnicul Davit Kajaia și-a plasat Giulietta pe locul 6, în timp ce veteranul Roberto Colciago a arătat că nu a ruginit complet și s-a clasat la o diferență infimă de conaționalul și colegul de generație Gianni Morbidelli. Clasamentul primilor 10 piloți a fost încheiat de un alt adolescent minune, Giacomo Altoe de doar 16 ani pe un Golf, italianul fiind ultimul clasat în aceeași secundă cu Ferenc Ficza. Acești 10 piloți s-au încadrat în doar 0.616 secunde, aducând în acest top principalele 5 mărci auto implicate în campionat. Pe picior greșit au fost doar cei de la Opel, care după curse au cerut deja o derogare de la restricțiile BOP pentru a mai lucra la modelul Astra OPC și noul Audi RS3 care după spusele lui Stefano Comini încă acuză probleme la ținuta de drum.

2017-2017 Rustavi Friday---55 Ferenc Ficza_33

Calificările au adus marea surpriză pentru publicul prezent la circuit, anume plecarea din pole pentru Davit Kajaia și a sa Alfa Romeo Giulietta. De asemenea au confirmat creșterea de formă și maghiarii Attila Tassi, respectiv Ferenc Ficza, în timp ce modelul Golf cu care Comini se încorona anul trecut campion a dezamăgit profund, Vernay și Morbidelli clasându-se pe locurile 4 și 7.

De la Stefano și Audi-ul RS3 nu se așteptau mari performanțe, weekend-ul georgian fiind văzut ca o sesiune prelungită de teste. Totuși, locul 6 la o secundă de Alfa lui Kajaia nu era o performanță chiar dezamăgitoare ținând cont că echipa campioană Craft Bamboo s-a clasat ceva mai în spate beneficiind de deja consacratul Seat Leon.

2017-2017 Rustavi Friday---16 Davit Kajaia_32

Prima cursă ne-a oferit un duel de uzură între Davit Kajaia, rămas pe prima poziție și lider autoritar pe toată durata cursei, urmărit la distanță mică de Ferenc Ficza, pilotul Zele nereușind să recupereze pe dutata celor 15 tururi jumătatea de secundă care i-ar fi oferit ocazia unei depășiri. Alfa Romeo pilotată de Kajaia a funcționat impecabil, mașina uimind prin stabilitate și capacitatea de a se distanța atunci când Ficza se apropia amenințător.

A existat un moment fierbinte ce i-a avut protagoniști pe Stefano Comini și fostul coechipier Jean-Karl Vernay, Audi-ul scoțând de pe trasa ideală Golful Leopard, dar evenimentul a fost considerat un simplu incident de cursă, piloții implicați nefiind sancționați. Comini și-a putut continua ascensiunea ce s-a încheiat cu o nesperată clasare pe locul 3 în spatele lui Ficza și Kajaia.

Attila Tassi a pierdut teren după start, fiind devansat de experimentatul coechipier Roberto Colciago și mai târziu în cursă a fost depășit și de Stefano Comini, dar a reușit să îi țină la respect pe Vernay și Pepe Oriola.

Manșa a doua a propus o primă linie cu puștiul Giacomo Altoe și Pepe Oriola, urmați de versații Hugo Valente, venit din WTCC, și Gianni Morbidelli, complet dezamăgit după prestația din prima manșă. Pentru italian nici cursa a doua nu avea să aducă ameliorări în evoluția sa. Cursa a fost una cu multiple incidente în pluton, unul petrecut chiar după start, când Giacomo Altoe a fost surprins de piloții Craft Bamboo, Oriola și Valente.

Cei doi a fost subiectul unei investigații, Hugo fiind în cele din urmă sancționat pentru un alt incident alături de Roberto Colciago. Valente l-a depășit pe Altoe la finele primului tur când erau fluturate steagurile galbene, în timp ce Colciago a trecut de James Nash tot pe steaguri galbene, în ultimul tur, după ce ferenc Ficza abia revenise pe pistă după o nefericită ieșire în decor. Cele 30 de secunde încasate i-au trimis pe Valente și Colciago pe locurile 9 și 12.

Stefano Comini a reușit să ia startul în ultimul moment după ce mecanicii au descoperit probleme la radiatorul mașinii în urma contactului cu VW-ul lui Vernay din prima cursă, însă o ieșire în decor în turul de formare l-a forțat pe campionul en titre să ia startul de pe linia boxelor. Într-un final, cu 6 tururi înainte de final când se afla pe locul 11, a tras definitiv la boxe .

Coechipierul lui Kajaia, Dusan Borkovic a fost prins în lupta dintre James Nash și Roberto Colciago, primii doi reușind să continue cursa și  să termine rezonabil pe locurile 4 și 5, în fața lui Davit Kajaia, cu toții beneficiind de penalizarea lui Hugo Valente. Dacă penalizarea cu 30 de secunde nu a fost de ajuns, Hugo Valente a plusat și cu o serie de jigniri la adresa comisarilor de cursă, francezul încasând și o amendă de 3000 de euro.

Cursa a fost câștigată de Pepe Oriola, la peste 4 secunde venind Attila Tassi și la încă o secundă Jean-Karl Vernay. Promovarea în manșa secundă pe locul 6, cumulat cu victoria din prima cursă i-a adus lui Davit Kajaia locul întâi în clasamentul general, urmat de Tassi și Pepe Oriola.

Etapa viitoare va avea loc în Bahrain, ca suport pentru Marele Premiu de Formula 1, în data de 16 aprilie.

Credit Foto: TCR Series International

You may also like