MotoGP Argentina: Confirmări sau noi surprize după aperitivul din Qatar?

Qatar-ul ne-a oferit o parte infimă din spectacolul pregătit de motomondial pentru sezonul 2017. Vremea nu a putut descătușa toate forțele ascunse ale concurenților, de aceea împătimiții motociclismului privesc spre etapa argentiniană cu același interes nestăvilit, de parcă abia aici, în Argentina, începe sezonul cu adevărat.

Circuitul Termas de Rio Hondo a fost construit în 2007, având ca scop inițial includerea unei runde a seriei locale de turisme STC2000, traseele pe care această competiție se desfășura fiind învechite sau neadecvate uneia ce încerca să se facă cunoscută și peste hotare. Între 2012 și 2013 circuitul a fost amplu modernizat pentru a putea găzdui din 2014 o rundă a campionatului mondial de motociclism viteză, precedată un an mai devreme de mondialul de turisme.

untitled-english.middle

 

untitled-2_en.middle

Noutăți înainte de cursă

Cea de a doua etapă a motomondialului, ce se va disputa pe traseul Termas de Rio Hondo, va avea o însemnătate aparte pentru Valentino Rossi. Italianul va lua startul cu numărul 350 în Argentina, însumând prezențe la toate clasele – 125cc, 250cc și diferitele transformări prin clare a trecut clasa MotoGP.

Cu o carieră începută în 1996 în Malaezia, pe circuitul Shah Alam, Rossi pune deja distanță față de Loris Capirossi, celălalt pilot care a mai trecut bariera celor 300 de curse disputate. Numărul tot mai mare de curse ce alcătuiesc sezonul de motomondial începând din anii ’90 încoace l-a ajutat pe Rossi să figureze cum că ar fi participat la aproape 40% din cursele campionatului ce datează din 1949.

MotoGP-Statistics-2017-Argentina-Starts-1024x487

Grila clasei MotoGP va fi completă pentru weekend-ul argentinian, căci Alex Rins a primit OK-ul medicilor de a concura după ce și-a fracturat câteva oase de la piciorul drept în urma unui antrenament la scurt timp după MP al Qatar-ului. Spaniolul nu este complet refăcut, astfel că va beneficia de monitorizarea permanentă a medicilor pe durata celor 3 zile ale evenimentului argentinian. Dacă va suporta cu bine sesiunile de vineri, prezența sa în calificări și cursă nu va fi o problemă.

De asemenea, un pilot care a impersionat plăcut în 2016, dar care s-a accidentat în testul qatarez premergător deschiderii sezonului, Hector Barbera, se va prezenta la etapa a doua într-o formă din ce în ce mai aproape de 100%. Dacă în cursa precedentă s-a chinuit să reziste în fața unor piloți din coada grilei, este posibil ca în acest weekend să îl vedem mult mai aproape de top 10.

Odată cu dezvoltarea de noi prototipuri pentru clasa regină, constructorii veniți recent își exprimă tot mai mult dorința de a oferi contra cost, desigur, motocicletele proprii unor echipe private în anii ce vor urma. În această situație sunt Aprilia și KTM, care și-ar dori echipe satelit, însă realitatea este că Dorna a limitat la 24 de locuri grila de motociclete ce pot concura la MotoGP.

Practic, pe un singur loc disponibil se bat cei doi constructori menționați și destul de multe echipe de la Moto2, sau altele de la clasa mare care vor să își extindă programul de la o singură motocicletă la două, așa cum este cazul lui Lucio Cecchinello. Interesați ar mai fi și Pons, Petronas – care va dori să îl aducă pe Syahrin la clasa mare – și nu în ultimul rând, Academia VR46, care în maxim doi ani va trebui să își plaseze măcar doi piloți la clasa regină. Cu toate acestea, Dorna și Carmelo Ezpeleta stau în expectativă și vor oferi locul rămas liber plus o extensie doar unui nou constructor ce va dori să investească la clasa mare.

Fiind abia a doua cursă din sezon și probabil prima ce se va desfășura în condiții normale, dacă prognoza meteo se va adeveri (ploaie sâmbătă, dar senin în duminica curselor) este destul de greu de făcut predicții la oricare din cele 3 clase.

La MotoGP ochii vor fi pe Maverick Vinales, pilotul Movistar Yamaha închizând gura multor detractori după chibzuința cu care a tratat startul cursei din Qatar, și pe Rossi, aflat înaintea unei aniversări la care puțini piloți visează. Mai mult, italianul a declarat în această săptămână că va testa în antrenamente unele idei noi în ce privește reglajul general al motocicletei și de asemenea va improviza mai mult și la setup-ul de calificări și cursă.

În tabăra Repsol Honda, așteptăm să vedem ce surprize ne pregătește Marc Marquez în Argentina. Încă nu avem certitudinea că motocicleta Honda RC213V este pe același palier de performanță cu Yamaha M1. Dani Pedrosa este și el de un optimism debordant, spunând peste tot că acest an va fi la fel de bun precum 2011, sau poate chiar peste. În Qatar, numărul 26 nu ne-a convins, însă piloții experimentați încep întotdeauna prudent o nouă stagiune.

La Ducati, în mod normal doar Andrea Dovizioso poate lupta cu șanse reale pentru un loc pe podium, poate și victorie. Jorge Lorenzo insistă cu ideea că are nevoie de timp de acomodare, lucruri pe care le-am tot auzit începând cu 2011. Un debut anevoios de sezon nu trebuie să fie motiv pentru a îi pune cruce lui Lorenzo și evoluției acestuia la Ducati, spaniolul având de partea sa talentul de a se reinventa și a o lua de la capăt dacă este nevoie cu noua sa motocicletă.

Cea mai mare necunoscută a momentului este nivelul real de performanță la care se află constructorul Suzuki. În condiții atipice, am văzut că în Qatar Andrea Iannone a simțit că poate trage pentru podium și chiar victorie, reușind să se mențină în fața Ducati-ului pilotat de fostul echipier Dovizioso. Ghinionul a făcut ca Maniac Joe să fie surprins de frânările imprevizibile ale lui Marc Marquez și să se proptească în roata spate a motocicletei Honda, lucru care a însemnat capăt de drum pentru Andrea. Acesta și-a însușit nenumăratele critici ce au erupt după prima cursă și promite că abandonul qatarez va fi singurul din sezon.

Rezultatele piloților celor patru echipe mari vor fi de multe ori perturbate de Aleix Espargaro de la Aprilia, o motocicletă relativ aproape în performanțe de Suzuki și de oricare alt pilot privat, mai puțin Rabat, Lowes și motocicletele Ducati GP15, care nu știm dacă vor putea reface evoluțiile de anul trecut ale modelelor GP14.2.

De urmărit în Argentina vor fi Cal Crutchlow de la LCR, pilot ce va beneficia din când în când de componente noi de la HRC sau chiar repere tehnice experimentale și senzația franceză din Qatar, Johann Zarco, care a înflăcărat imaginația fanilor săi nu doar din țara natală, aceștia mizând deja pe un prim succes în acest sezon alături de echipa Tech3.

La clasele mici, localnicii își pun speranța că îl vor vedea pe grilă pe Gabriel Rodrigo, la Moto3, pilot ce va avea ingrata misiune de a se ridica la nivelul eroului local Sebastian Porto. Moto3-ul a început sub auspiciile unei dominații Honda: Termas de Rio Hondo și Circuit of the Americas fiind trasee de viteză, este puțin probabil să îi vedem pe cei de la KTM intrând în lupta pentru victorie.

Pentru prima poziție vor lupta piloții de la 3 echipe, SKY VR46, Estrella Galicia și Leopard Racing, așteptările fiind ca Joan Mir, Aron Canet și Andrea Migno să fie piloții ce vor lua opțiuni serioase în vederea luptei la titlu, dar va trebui urmărit cu mare atenție și Romano Fenati.

Clasa Moto2 ne pregătește de o luptă între doi piloți experimentați: Franco Morbidelli – pilotul aștepat să se încoroneze campion la finele sezonului – și veteranul clasei, Thomas Luthi, cu șanse mari la poziții fruntașe după explozia de formă din sezonul 2016. Urmăritorul constant al celor doi va fi de-a lungul sezonului Miguel Oliveira de la KTM Ajo, însă portughezul va trebui să mai aștepte câteva curse până ce austriecii vor pune la punct șasiul, momentan acesta neputând să se bată cu Kalex pentru locul întâi.

În ce îi privește pe Takaaki Nakagami și Alex Marquez, părerile sunt sceptice, cei doi nefiind piloți constanți de-a lungul unui sezon, însă ne putem aștepta de la ei la răbufniri de orgoliu din când în când. Ambii și-au ameliorat performanțele din a doua parte a sezonului 2016, putând să se transforme în revelațiile campionatului curent.

You may also like