WTCC 2017 Preview: Cine moștenește tronul Citroen?

Uzina Citroen s-a retras după trei ani de dominație, însă modelele C-Elysee private rămân redutabile, în fața Honda și Volvo.

Doar 15 mașini vor lua startul pe străzile din Marrakesh în deschiderea sezonului sumbru din WTCC. Dacă e un lucru pozitiv faptul că nu mai putem prevedea cu facilitate învingătorul, în rest sunt prea puține vești bune din paddock. Să trecem așadar în revistă principalele forțe ce se vor duela timp de 10 weekenduri. În calendar revin Monza și Macau, dar pierdem etapele din Franța (odată cu plecarea constructorului din Hexagon), Rusia (după retragerea Lada) și Slovacia.

Honda

Primul gând la retragerea Citroen a fost că uzina japoneză va defila în 2017, beneficiind în sfârșit de conjunctura favorabilă ce le-a lipsit de când sunt în WTCC. Însă Rob Huff a dezertat, iar filonul național a determinat contractarea lui Ryo Michigami alături de Michelisz și Monteiro. Veteranul japonez a obținut ultimele mari performanțe acum 15 ani și adaptarea sa ar putea fi dificilă, fapt vizibil și de pe marginea pistei, la testul de la Monza. Așadar, cel puțin la constructori, nu va fi deloc ușor ca Honda să se încoroneze. Zengo vine cu două modele Civic private, însă doar un pilot maghiar va fi titular – Daniel Nagy. Pe cealaltă mașină a fost adus fiul lui Olivier Panis, Aurelien, care renunță astfel la visul monoposturilor.

IMG_0304

Volvo

Suedezii au progresat mult și par să ia toate deciziile necesare pentru a ținti titlurile din actuala campanie. Au extins operațiunea la trei mașini, l-au păstrat pe cel mai bun produs autohton (Thed Bjork) și i-au adus pe Girolami și Catsburg. Francois Ribeiro a ținut neapărat să fie un argentinian pe grilă după plecarea triplului campion mondial Pechito Lopez, iar Girolami a reușit să-și găsească un angajament permanent, spre deosebire de Esteban Guerrieri (care a impresionat anul trecut în cursa de casă), asociat cu un program parțial alături de Campos. Catsburg a fost de departe cel mai interesant pilot disponibil, iar trecerea sa de la Lada către Volvo a fost cât se poate de firească. Mai mult, Volvo i-a cerut ajutorul și recentului pensionat Yvan Muller, care a testat pentru ei la Monza și a arătat un apetit ofensiv remarcabil. E foarte posibil să-l revedem ocazional pe circuite, chiar dacă veteranul francez infirmă asemenea posibilități pentru moment.

IMG_0357

Citroen (privați)

Echipa lui Sebastien Loeb rămâne cu cele trei mașini, două dintre acestea fiind din nou încredințate lui Chilton și Bennani. Britanicul va face program dublu (WTCC și BTCC) și consideră că se poate bate pentru podiumuri în ambele serii. Demoustier nu continuă cu SLR, fiind înlocuit de alt francez – John Filippi. Rămâne de văzut dacă acesta va da randamentul scontat.

Rob Huff a părăsit uzina Honda și a semnat cu Munnich Motorsport, gruparea care a achiziționat unul dintre modelele Citroen de uzină din 2016. Asta l-a făcut pe britanic să creadă că poate viza titlul în 2017, iar semnele din pre-sezon sunt bune pentru campionul din 2012.

IMG_0285

Lada Vesta (privați)

Francezii de la RC Motorsport au reușit să perfecteze un acord de ultim moment pentru a prelua două modele Lada Vesta. Mașina rusească a fost suficient de competitivă de-a lungul stagiunii anterioare, așa că poate fi considerată un pariu interesant. Yvan Muller nu mai participă, însă Yann Ehrlacher este nepotul său și va duce mai departe renumele. În Maroc va fi singurul pilot al acestei grupări, urmând ca pe viitor să aibă și un coechipier.

Chevrolet (privați)

Tom Coronel continuă alături de echipa lui Roberto Ravaglia (ROAL Motorsport), pe același Cruze învechit cu care ocazional poate surprinde plutonul, mai ales dacă și anul acesta vom avea o vreme la fel de capricioasă precum în 2016. Și-ar fi dorit să beneficieze de al doilea C-Elysee scos la vânzare de uzină, dar prețul a fost prohibitiv.

IMG_0368

You may also like