Formula 1 China: FP3 – Ferrari pune Mercedes în corzi

Formula 1 China: FP3 – Ferrari pune Mercedes în corzi

Sebastian Vettel a fost cel mai rapid pilot în FP3 în China, iar Ferrari a reușit să încheie cu ambele mașini în fața celor de la Mercedes într-o sesiune care ne-a oferit singurele indicii clare dinaintea calificărilor și cursei.

Ultima sesiune de antrenamente libere a weekendului a fost până la urmă și singura în care echipele și-au putut face programul după plac – una crucială atât pentru piloți cât și pentru ingineri. Faptul că ieri nu au reușit să ruleze decât 20 de minute însemna că echipele nu au reușit să adune informații despre rata de degradare a pneurilor, despre consum sau despre pragul intre pneurile wet și intermediare în cazul în care mâine ar ploua.

Au avut însă doar 60 de minute să o facă, asfel încât circuitul a fost foarte aglomerat și strategiile pentru culegerea datelor au fost diferite de la echipă la echipă și pilot la pilot.

Clasamentul a fost pentru mult timp condus de Daniel Ricciardo, până când Ferrari a efectuat primele tururi în regim de calificări. Sebastian Vettel s-a instalat la conducere cu un 1:33.336, iar răspunsul Mercedes avea să vină abia în ultimele 20 de minute.

Nu a fost tocmai cel dorit. Valtteri Bottas s-a încadrat într-o distanță de o secundă în urma lui Vettel, în timp ce Lewis Hamilton a fost la rândul său la 0.7s de german. Kimi Raikkonen a pus apoi a doua mașină Ferrari din nou pe poziția a doua. Echipa impresionase din nou.

Mercedes și-a spus ultimul cuvânt abia în ultimele cinci minute, însă din nou, Ferrari a fost de neatins. Vettel a câștigat sesiunea cu un avans de 0.053s în fața coechipierului său, în timp ce Bottas și Hamilton s-au clasat la 0.371s, respectiv 0.543s în urmă. Turul final al lui Hamilton a fost ușor compromis de o eroare în penultimul viraj, în timp ce și Bottas a ratat ieșirea perfectă înspre linia de sosire, dar chiar și nesocotind aceste evenimente, Ferrari are un ușor avans înaintea calificărilor.

Cum era de așteptat, Williams a avut monoposturi care s-au descurcat bine pe circuitul din China. Acest lucru s-a reflectat și în clasamentul final, Felipe Massa înregistrând al 5-lea cel mai bun timp al sesiunii. Lance Stroll a fost al 8-lea, cei doi piloți fiind clasați de-o parte și de alta a celor de la Red Bull, cu Max Verstappen mai rapid ca Daniel Ricciardo. Jolyon Palmer a fost – oarecum surprinzător – al 9-lea, iar Carlos Sainz s-a clasat pe 10.

Ferrari și Mercedes au arătat însă din nou că sunt într-o altă ligă. Aproximativ o secundă și jumătate a fost diferența dintre Vettel și primul pilot care nu conduce o mașină roșie sau argintie, același interval de timp despărțind tot restul plutonului, dacă ignorăm rezultatul mai slab obținut de Antonio Giovinazzi, clasat ultimul.

Sauber și McLaren s-au dovedit a fi cele mai lente mașini în FP3 și au ocupat ultimele patru poziții în clasament. Fernando Alonso a fost al 17-lea, urmat de Marcus Ericsson și Stoffel Vandoorne.

Ceva mai sus, Nico Hulkenberg a plasat cea de-a doua mașină Renault pe 11, iar monoposturile Haas și Force India au urmat. Kevin Magnussen a înregistrat al 12-lea cel mai bun timp, Sergio Perez al 13-lea, Romain Grosjean și Esteban Ocon completând primele 16 poziții, cu Daniil Kvyat pe 15 – singurul pilot care a rulat pe pneurile soft în cel mai rapid tur.

Toate indiciile arată spre o luptă în patru în calificări și cursă, restul plutonului urmând să se dueleze pentru restul punctelor puse în joc. Într-un fel, poate părea dezamăgitor, însă luate separat, ambele încleștări pot fi extrem de interesante. Cel puțin la vârf, avem în sfârșit șansa de a vedea un duel adevărat între două echipe foarte similare ca ritm.

17836853_1661843167159063_488469178_o