WTCC Maroc: Guerrieri preia ștafeta de la Pechito Lopez

După încheierea perioadei de dominație a lui Jose Maria Lopez, Argentina a dat un nou învingător în WTCC. N-a fost Nestor Girolami cu Volvo-ul de uzină, ci Esteban Guerrieri cu al său Chevrolet Cruze. Honda a replicat în manșa secundă prin Monteiro și Norbi Michelisz.

În calificări, primele opt poziții au fost ocupate, în mod firesc, de piloții cu pretenții din taberele Honda, Volvo și Citroen. Cel mai rapid s-a dovedit Tiago Monteiro, unicul capabil să ruleze în 1:21 atât în Q2, cât și în Superpole. Norbi Michelisz nu a reușit să replice timpul din Q2 în ultima fază și Girolami s-a intercalat între Hondele de uzină, fiind cel mai rapid dintre piloții Polestar Cyan Racing. Linia a cincea a cursei principale (și prima a grilei inversate) a fost afectată de penalizări, Michigami și Ehrlacher fiind excluși din ședința de calificări. Asta i-a promovat pe Guerrieri și Coronel în top 10, olandezul moștenind astfel pole-ul pentru cursa de deschidere a noului sezon. Cu trei piloți rapizi contra doar doi ași ai rivalilor, Volvo a câștigat primul MAC3 al anului în fața Honda.

WTCC Marrakech

Cursa 1

Startul a fost curat pentru Coronel, care și-a păstrat prima poziție, însă John Filippi s-a pus greu în mișcare și a fost lovit din spate de Yann Ehrlacher. Chilton și Girolami au demarat lent și au căzut la coada plutonului ce s-a mai rarefiat odată cu retragerea intempestivă a lui Rob Huff, al cărui Citroen s-a supraîncălzit. Până în turul 12, grupul fruntaș a numărat șapte mașini ce rulau în mai puțin de trei secunde, doar dificultatea depășirilor pe străzile din Marrakesh asigurând un 1-2 al bătrânelor Chevrolet Cruze. Însă frânele lui Coronel au dat semne vădite de oboseală și ieșirea sa largă din virajul 3 l-a lăsat pe Guerrieri singur în fața lui Bjork și compania.

Suedezul nu și-a asumat mari riscuri, dat fiind că nu era devansat de un adversar direct pentru marile mize ale stagiunii, iar astfel Esteban Guerrieri a putut celebra energic succesul. Podiumul a fost completat de favoritul local, Mehdi Bennani, în urma căruia a venit Catsburg cu al doilea Volvo și Hondele de uzină în ordinea Michelisz-Monteiro. Tom Chilton n-a mai putut prinde acest grup, fiind întârziat o vreme de Daniel Nagy. Maghiarul însă a rupt suspensia pe vibratoarele înălțate (la fel ca Michigami), promovându-l pe coechipierul Aurelien Panis în puncte la debut. Francezul a încheiat în urma lui Girolami, care a fost frustrat de defensiva lui Coronel pe final.

58ea90e107809

Cursa 2

Nestor Girolami a plecat greu în turul de formare și nici la startul propriu-zis nu s-a descurcat prea bine, deschizându-i calea lui Michelisz către completarea unei duble facile pentru Honda, în spatele polemanului Monteiro. Portughezul nu a ezitat în niciun moment și a cules roadele, noul regulament sportiv conferind puncte mai multe pentru manșa secundă, cea care are grila definită de rezultatul calificărilor. Volvo a adus un pilot pe podium, de această dată Girolami fiind cel mai bine clasat dintre ”albaștri”.

58ea912c0287e

În urma sa, pe circuit a încheiat Mehdi Bennani, însă acesta a primit o penalizare de două secunde pentru modul în care l-a împins la start pe Catsburg. Astfel, olandezul a fost promovat pe 4, Chilton a urcat pe 5 și localnicul a luat doar punctele aferente pentru locul al șaselea. Cursa a fost animată de lupta dintre Coronel și Huff, britanicul fiind nevoit să plece din spate după ce mașina sa n-a fost gata în timpul rezervat reparațiilor. Doar patru puncte în Maroc pentru pilotul Munnich ce vizează titlul este mult prea puțin, însă urmează la finele lunii etapa de la Monza, circuit pe care Huff a etalat un ritm excelent în testele de la mijloc de martie.

Clasament piloți: Monteiro 43p, Michelisz 36p, Catsburg 28p, Bennani 26p, Guerrieri 25p.

Clasament echipe: Polestar Cyan (Volvo) 82p, Honda 78p.

17880101_1832655753426559_6972319281923160437_o

You may also like