Basmele MotoGP – Ediția Argentina 2017

Peste mări și țări a trecut motomondialul în primele două etape iar Maverick Viñales a avut un start de poveste – două curse, două victorii. De data asta a fost ajutat de vreun duh din lampă care l-a scos pe voinicul Honda din joc, dar cert e că Maverick s-a împrietenit rapid cu căluțul Yamaha și are un avans solid în drumul spre coroană. Povestea lui a fost spusă peste tot, așa ca o să sar direct la alte balade din Argentina.

Harap Alb și calul năzdrăvan: Cal Crutchlow

N-o fi Cal prima alegere a împăratului pentru prințesă, dar tot are un cal năzdrăvan de îngrijit. După cum știm deja de mult prea mulți ani, RC213V-ul nu e o motocicletă prea ascultătoare, iar aventurile piloților de fabrică continuă să ne confirme asta. Spre deosebire de ei, Crutchlow a reușit totuși să treacă provocările și să termine pe podium. O reușită de lăudat, mai ales când calul e un car de luptă într-un minut și o mașină de rodeo în următorul.

Făt-Frumos din lacrimă: Alvaro Bautista

Dacă Făt Frumos ajungea la Ileana Cosânzeana dar Muma-Pădurilor îi lua prizonieri și îi punea să dea la sapă, povestea era ceva mai similară cu cariera spaniolului. După ce s-a îndrăgostit de o Honda care s-a făcut tot mai capricioasă, a sărit din floare în floare până să-și găsească locul. Și se pare că a ajuns în sfârșit la curtea corectă. În timp ce versiunea 2017 a Ducati-ului îl trimitea pe Lorenzo prin pietriș și bea combustibilul ca pe apă la Petrucci, Bautista se menținea la marginea podiumului, ca top Ducati în Argentina.

Doi feți cu stea în frunte: Johann Zarco și Jonas Folger

Fac ce fac băieții de la Tech3 și tot apar în locuri onorabile de top 10, spre surpriderea multora care credeau că Poncharal s-a mulțumit cu prea puțin după plecarea lui Bradley și Pol. Însă, cu fiecare cursă ce trece, șeful pare tot mai mult să fi luat o decizie de geniu. Zarco a condus în Qatar, s-a luptat de la egal la egal cu Pedrosa și Petrucci în Argentina, iar Folger a fost mereu pe aproape, deși nu cap de afiș. Mai au până le strălucesc stelele ca-n poveste, dar sunt pe drumul cel bun – un podium în condiții mai neobișnuite nu ar fi o surpriză majoră anul ăsta.

Balaurul cel cu șapte capete: Repsol Honda

Oricât de voinici ar fi Marquez și Pedrosa, cum rezolvă o problemă la motocicletă, cum apare un alt cap de balaur să le facă probleme. Motorul e nou dar încă greu de controlat, electronica imperfectă, accelerația tot lipsește, pneurile sunt prea moi iar denivelările circuitului argentinian i-au doborât ca pe popice când podiumul părea garantat. Istoria ne învață că Honda până la urmă o să-i dea de capăt, dar cu ambii piloți aproape la 40 de puncte de lider, o să fie oare prea târziu?

Dănilă Prepeleac: Andrea Dovizioso

Fără nici o legătură cu năravul personajului lui Creangă, pilotul Ducati împarte totuși ceva din nenorocul lui. Doar că în loc de negustori și draci, dau peste el colegi de echipă și rivali. Argentina e scena renumitului incident din 2016, când Iannone l-a cules pe Dovi cu câțiva metri înainte de sosire, pierzând un podium valoros pentru Ducati. Povestea de anul ăsta e ceva mai acceptabilă, Aleix Espargaro pierzând controlul Aprilei și Dovi a fost din nou ghinionist să-i fie în cale. Dar rezultatul pentru Ducati a fost același: abandonuri pentru amândoi piloții, după un start dificil pentru Lorenzo.

Povestea porcului: KTM

Fabrica austriacă a sosit cu pretenții mari în MotoGP, cam ca purcelul cerând mâna fetei de împărat, dar cu câteva replici de stadion de fotbal care poate nu-și aveau locul. Pentru anul de debut, distanța față de lideri e acceptabilă, iar circumstanțele din Argentina – cu 7 piloți de uzină abandonând și Iannone penalizat – au făcut ca Pol și Bradley să înscrie primele lor puncte pe motoarele portocalii. Totuși, mai are câteva cerințe de îndeplinit, înainte să primească mâna prințesei.

Următorul basm se scrie în Texas, unde vom vedea dacă actualul campion mondial poate să mențină recordul de vis pe circuitul american sau zmeul de la Yamaha deja și-a luat zborul. Până atunci, să ne bucurăm de salata boeuf și de invazia iepurilor de plastic.

MotoGP Argentina: Puncte de discuție cu Vlad Haralambie

You may also like