Bahrain 2007: Massa închide gura detractorilor

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP Bahrain_02

Învingătorii din primele două curse ale anului au fost devansați de coechipierii lor în Orientul Mijlociu, lupta pentru victorie fiind purtată între teoreticii secunzi, Massa și Hamilton. A fost al treilea succes din cariera brazilianului, care avea foarte mare nevoie de un asemenea weekend.

Poate că a fost mai bine pentru Felipe Massa că etapa din Bahrain a venit la doar o săptămână după eroarea de la Sepang. Mai puțin timp pentru declarații stânjenitoare și colți scoși de presă, răspunsuri date pe circuit. Un rol capital în acest sens l-a avut și Rob Smedley, inginerul de cursă cu care a fost asociat de Ferrari la mijloc de 2006. Britanicul a înțeles foarte bine punctele forte ale lui Felipe și asta s-a tradus prin a treia sesiune de calificări în care nativul din Sao Paulo s-a comportat excelent.

Antrenamente și calificări

Ferrari a plecat ca din tun în condiții caniculare, stabilind cei mai rapizi timpi în FP1. Cel mai apropiat adversar era, desigur, un McLaren, însă ecartul față de reperul lui Raikkonen a fost de circa o secundă. Tot finlandezul s-a dovedit cel mai rapid și în cea de-a doua sesiune de vineri, iar sâmbătă a fost învins de Hamilton pentru doar șase miimi. BMW se plasa în vecinătatea giganților, iar pe 5 în FP3 a venit Anthony Davidson cu al său Super Aguri.

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP Bahrain_07

Rarisima ploaie s-a abătut asupra circuitului înaintea calificărilor, însă pista s-a uscat în foarte scurt timp. Monoposturile au ieșit pentru prima fază într-o temperatură ambientală de 34 de grade Celsius, iar victimele Q1 au fost perechile Toro Rosso și Spyker, împreună cu David Coulthard (Red Bull – probleme la cutia de viteze) și Takuma Sato (Super Aguri), împins sub linie de Jenson Button. Perechea Honda n-a mai scăpat în secvența următoare, când cinci motoare japoneze au încheiat după-amiaza: pe lângă cele de uzină nu s-au clasat în top 10 nici Davidson și nici adversarii propulsați de Toyota – Ralf Schumacher și Alex Wurz. O zecime în favoarea lui Nico Rosberg față de coechipierul său austriac a înclinat balanța între Q3 și eliminare.

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP Bahrain_10

Felipe Massa a completat ora de dominație stabilind cel mai rapid tur și în partea crucială a calificărilor, fiind urmat de Hamilton la un sfert de secundă. Raikkonen și Alonso au populat linia a doua, doar șase sutimi fiind între ei. Pe 5 și 6 au fost (desigur) cei de la BMW Sauber în ordinea deja familiară în debutul de sezon – Heidfeld înaintea lui Kubica. Urmau performerii Fisichella, Webber și Trulli, care flatau prin viteza lor monoposturi relativ deficitare. Cel mai dramatic declin era cel al campionilor en-titre de la Renault, care acuzau plecarea lui Alonso, dispariția pneurilor Michelin și interzicerea mass damper.

Însă nici Alonso nu era prea încântat cu frânele sale, fiind nevoit să recurgă la setările lui Hamilton pentru a evita uzura pronunțată a discurilor și a plăcuțelor. Poate că în calificări fusese la fel de rapid ca și coechipierul său dacă luăm în considerare impactul kilogramelor suplimentare de combustibil aferente strategiei spaniolului, însă cursa avea să fie lungă…

By Odor - Own work, CC BY-SA 3.0,

Cursa

Comentatorii deja făceau pariuri legate de o nouă ratare a startului din partea polemanului, însă Massa nu a mai făcut vreun cadou în Bahrain și Hamilton s-a repliat în spatele său în primul viraj. Alonso a profitat însă de reacția lentă a lui Raikkonen și i-a subtilizat poziția a treia. Neutralizarea a fost necesară după alte două viraje, odată cu acroșajul ce i-a scos din joc pe Button și Speed. Kimi nu s-a trezit nici la restart, fiind surprins de cei din față și intrând în noul tur la mai bine de o secundă de Alonso. Chiar dacă ulterior s-a apropiat, o cale de a-l depăși nu s-a găsit până la momentul opririlor la boxe.

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP Bahrain_01

În frunte, Hamilton a stat aproape de Massa (la o secundă) până în turul 19, când a intrat la standuri. Liderul a efectuat operațiunea două bucle mai târziu și a ieșit la peste 3 secunde de britanic. Din acel moment, lupta pentru victorie s-a încheiat, căci Massa a evadat la 10 secunde de-a lungul celui de-al doilea stint. Și chiar dacă Martin Whitmarsh a încercat să copie strategia de la Sepang, de această dată Hamilton nu a mai putut să fie în apropierea monopostului Ferrari pentru a recupera pe final.

Inginerii Scuderiei l-au ghidat excelent pe Massa pentru a gestiona nu doar ecartul, ci și materialul tehnic, dat fiind că motorul urma să fie folosit și în Spania. O treabă bună a fost făcută la boxe și pentru Raikkonen, scos în fața lui Alonso la prima oprire. Asta nu l-a făcut mai fericit pe finlandez pe podium, căci n-a mai avut cum să pună presiune pe Hamilton pentru locul secund din cauza nevoii de a contracara strategia lui Alonso în momentul celei de-a doua treceri pe la standuri. Însă dramele lui Kimi erau mărunte față de ceea ce îndurase adversarul său iberic, depășit de Nick Heidfeld pe exteriorul virajului 5.

Nu am fost competitiv astăzi, nu am avut ritmul potrivit. Nu am avut încredere deloc în monopost, iar aderența era scăzută. M-am confruntat ba cu supravirare, ba cu subvirare și nu am găsit soluții în nicio fază a cursei. Sper ca asta să fie singura mea zi proastă din acest campionat.

Fernando Alonso

Așadar, Heidfeld a semnat al treilea loc 4 consecutiv în primele trei curse din 2007, sărbătorind perioada fastă 13 zile mai târziu, când a rulat cu monopostul său pe Nordschleife. Kubica a fost din nou lovit de ghinion, capacul de la rezervor rămânând deschis și afectând echilibrul aerodinamic al mașinii (problemă ce l-a afectat și pe Webber). Totuși, poziția a șasea nu i-a fost periclitată de un Jarno Trulli aflat la peste jumătate de minut în urma sa. Italianul de la Toyota a trecut de ambele monoposturi Renault în drum către puncte, iar Fisichella l-a hărțuit pe final dar nu l-a putut întrece. Kovalainen a fost primul sub linie, cursa finlandezului fiind într-o notă pozitivă: progres de trei locuri față de start și doar șapte secunde în urma lui Fisichella după cele 57 de tururi de la Sakhir.

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP Bahrain_05

Reperele weekendului:

  • Al treilea învingător diferit în 2007 așadar și trei piloți aflați la egalitate de puncte în fruntea clasamentului – publicitate fantastică pentru Formula 1 după retragerea lui Schumacher;
  • Dieter Mateschitz a avut un weekend negru, toate cele patru monoposturi Red Bull/Toro Rosso abandonând;
  • Ralf Schumacher a fost încă o dată eclipsat net de către coechipierul Trulli: P12 la un tur de învingător și un reper cu șapte zecimi mai lent decât Jarno;
  • Speranțele Super Aguri s-au năruit pe urma cedării ambelor motoare;
  • Luca Filippi și Nicolas Lapierre au câștigat manșele din GP2, în deschiderea stagiunii. Timo Glock a încheiat ambele curse pe locul secund.

Clasament piloți: 1.Alonso 22p, 2.Raikkonen 22p, 3.Hamilton 22p, 4.Massa 17p

Clasament echipe: 1.McLaren 44p, 2.Ferrari 39p.

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP Bahrain_13

You may also like