Formula 1 Bahrain: Lucruri de urmărit

C9hFVw7XYAAlwCY.jpg-large

Va avea Ferrari din nou forță să se lupte pentru victorie, sau va fi totul o afacere Mercedes – cu un finlandez câștigător în premieră, poate? Acestea și alte lucruri de urmărit în cursa din Bahrain:

E capabil Bottas să câștige?

Aflat la primul pole-position din carieră, Valtteri Bottas are o șansă bună de a-și trece în cont și prima victorie în Formula 1 în Bahrain. Finlandezul a fost marginal mai rapid decât coechipierul său Lewis Hamilton în calificările de sâmbătă, dar provocarea de a-i face față pe întreaga durată a unei curse va fi cu totul diferită.

Bottas spune că se simte mult mai bine în mașina Mercedes decât în primele weekenduri de cursă după ce a făcut trecerea de la Williams între sezoane. O greșeală stupidă l-a costat locuri bune în clasament în China, iar ritmul său în marea majoritate a sesiunilor de până acum din 2017 a fost cu câteva zecimi mai lent decât cel al lui Hamilton.

Poziția pe circuit va putea face diferența în Bahrain. Un start bun i-ar permite lui Bottas să dețină inițiativa, iar cum depășirile sunt mai greu de efectuat în acest an, finlandezul are șansa de a-și trece în cont prima victorie în caz că gestionează cursa cum trebuie. Totuși, circuitul de la Sakhir prezintă și zone care favorizează depășirile – ne gândim în special la linia de start-sosire și la primul viraj, extrem de strâns. Își va păstra Bottas cumpătul?

Citește și: Formula 1 Bahrain: Bottas îl învinge pe Hamilton spre pole

C9d6sqQXoAAqSLk.jpg-large

Se va micșora distanța dintre Mercedes și Ferrari?

Primele două curse ale sezonului ne-au oferit dueluri interesante între cele două echipe din vârf. Hamilton și Sebastian Vettel și-au împărțit victoriile după ce în calificări britanicul de la Mercedes a fost în ambele rânduri mai rapid.

Tot echipa germană a deținut inițiativa în sesiunea dinaintea cursei și în Bahrain, dar distanța la care piloții Ferrari au venit este ușor îngrijorătoare pentru Scuderie. Ritmul lui Vettel a fost cu aproape o jumătate de secundă mai lent decât cel al piloților Mercedes, în timp ce Kimi Raikkonen a fost chiar depășit de una din mașinile Red Bull.

Sezonul ne-a arătat până acum că Ferrari se descurcă mai bine în cursă. Ne gândim că la fel se va întâmpla și în cursa de astăzi. Este însă diferența recuperabilă? Dintre piloții Scuderiei, Vettel are cu siguranță cea mai bună șansă de a face față celor doi piloți Mercedes din față, iar dacă mai-rapidul Hamilton va fi prins în plasa coechipierului său, cu atât mai bine pentru mașinile roșii din spate.

Citește și: Formula 1 Bahrain: Bucuria luptei dintre Vettel și Hamilton se mută în deșert

Poate Renault să intre în puncte cu ambele mașini?

Renault a avut parte de o sesiune de calificări excelentă sâmbătă. Nico Hulkenberg s-a declarat extrem de încântat de turul său care l-a propulsat pe locul 7 pe grila de start, spunând că a fost unul din cele mai bune din cariera sa. Jolyon Palmer a intrat și el în Q3, clasându-se pe 10.

Echipa a făcut progrese vizibile în acest an, iar cu un pilot de calibrul lui Hulkenberg se poate aștepta să strângă puncte constant în 2017. Până acum nu a fost cazul, un loc 11 în Australia pentru german fiind rezultatul cel mai bun al Renault, însă e greu de crezut – la cum stau lucrurile – că cele 8 puncte strânse în întreg sezonul trecut nu vor fi depășite în acest an.

Dacă pozițiile din calificări se vor păstra la finalul cursei, va fi pentru prima dată când Renault va acumula puncte prin ambii săi piloți de la achiziționarea echipei Lotus la final de 2015.

C9ek-kyXkAENkbI.jpg-large

Vor continua problemele echipelor?

Mai multe echipe au întâmpinat diferite probleme de-a lungul sesiunilor din acest weekend. De la veșnicele neplăceri cauzate de unitățile de putere Honda celor de la McLaren, până la săptămâna de coșmar întâmpinată de Carlos Sainz, dar și la problemele ambelor mașini de la Ferrari, weekendul a fost plin de evenimente.

Temperaturile din Bahrain sunt, în mod evident, mult mai mari decât cele de săptămâna trecută din China și pot contribui la mai multe abandonuri pe durata celor 57 de tururi programate, chiar dacă Marele Premiu se va încheia sub luminile reflectoarelor.

De pe urma acestui scenariu pot profita mai multe echipe de la mijlocul clasamentului, care au șanse de a obține rezultate mai bune dacă cei din față întâmpină probleme. Deși în cursele din anii trecuți numărul de abandonuri nu a fost exagerat, multiplele evenimente din acest weekend pot fi semne că pentru mulți, cursa se va încheia mai repede decât ar dori.

Citește și: FORMULA 1: ALONSO VA CONCURA ÎN INDY 500, RATÂND MP DIN MONACO

Ca ce animal va mai pilota Alonso?

Un pilot care va spera să încheie o cursă pentru prima oară în sezon va fi Fernando Alonso. Spaniolul va rula cu o nouă unitate de putere după ce prima a cedat în cursul calificărilor și este sceptic în ce privește șansele sale de a recupera prea multe poziții cu un motor proaspăt, care nu este calibrat corespunzător.

Cu toate acestea, dacă există un pilot de pe grila actuală care poate să impresioneze în a doua jumătate a clasamentului, acela este Alonso. El a pilotat „ca un animal” după spusele sale în Australia și în China, astfel că ne putem aștepta să se facă remarcat și în Bahrain.

C9dubjiXYAAetNp.jpg-large

You may also like