Formula 1 Bahrain: Vettel câștigă în ciuda atacului târziu al lui Hamilton

Sebastian Vettel și-a trecut în cont a doua victorie a sezonului în Bahrain, rezistând în partea finală a unui Mare Premiu entuziasmant în fața unui Lewis Hamilton împiedicat de o penalizare.

Vettel a pornit bine de pe poziția a treia a grilei de start, depășindu-l pe Hamilton chiar în primul viraj – un moment simbolic ce avea să semnifice ordinea de final în cursă.

Hotărâtor a fost însă momentul primei opriri la boxe, când britanicul a fost penalizat pe bună dreptate cu 5s pentru încetinirea în fața lui Daniel Ricciardo pe linia boxelor în momentul în care ambele mașini Mercedes au oprit simultan pentru primul schimb de pneuri.

Hamilton va privi în urmă și spre calificări, dat fiind că poziția de pe circuit a lui Bottas – plecat din pole – nu l-a ajutat pe britanic în cursă. Finlandezul a obținut locul al treilea pe podium în Bahrain, în timp ce conaționalul său Kimi Raikkonena încheiat în urma sa, pe patru.

Ricciardo a fost singurul pilot Red Bull care a trecut linia de sosire. Australianul a făcut-o pe locul cinci, mai devreme Max Verstappen abandonând din cauza unei defecțiuni tehnice întâmpinată în prima parte a cursei.

Situația a fost similară pentru cei de la Williams. Felipe Massa a avut o zi bună și a terminat pe poziția a șasea, iar Lance Stroll a abandonat după ce un accident în care a fost implicat și Carlos Sainz i-a scos pe ambii din Marele Premiu.

Force India a reușit să treacă linia de sosire cu ambii piloți în puncte – Sergio Perez s-a clasat al șaptelea, depășindu-l pe Nico Hulkenberg în prima parte a cursei, iar Esteban Ocon a strâns ultimul punct pus în joc. Între cei doi au încheiat Hulkenberg și Romain Grosjean, cu francezul în față.

C9jFwUrXUAEof5_.jpg-large

Bottas a plecat bine de pe grilă, iar în urma sa Vettel a reușit să treacă de Hamilton pe exteriorul primului viraj. Cel mai bine dintre cei din frunte a pornit Verstappen. Olandezul a sărit două locuri și s-a infiltrat în fața coechipierului său, în timp ce Raikkonen a pierdut o poziție și în detrimentul lui Massa. Brazilianul trecuse de Hulkenberg înainte de primul viraj.

Cursa a fost calmă în perioada următoare, iar primii cinci piloți s-au desprins ușor de restul plutonului. În spatele acestora, Raikkonen a revenit și l-a depășit pe Massa, iar coechipierul brazilianului de la Williams, Stroll, a intrat primul la boxe în turul 9.

Două bucle mai târziu, dintre cei din frunte, Vettel a schimbat primul setul de pneuri, optând pentru gume noi supersoft. Verstappen l-a urmat, însă doar un tur mai târziu olandezul a ieșit din cursă datorită unor probleme cu frânele. Ferrari și-a chemat al doilea pilot la boxe, iar ceva mai în spate un acroșaj între Stroll și Sainz a scos mașina de siguranță pe circuit. Spaniolul a percutat mașina Williams în primil viraj după ce a ieșit de pe linia boxelor.

O serie de opriri tactice a urmat, cu Mercedes împărțind strategia mașinilor sale în ce privește pneurile – Bottas ieșind pe supersofturi. Momentul a fost crucial, dat fiind că Bottas și Hamilton au fost aduși simultan pentru schimb, iar britanicul a părut să-l împiedice în spate pe Ricciardo din dorința de a creea un ecart între el și coechipier. Penalizarea cu 5 secunde pe care a primit-o mai târziu Hamilton avea să fie în mare parte hotărâtoare.

Pe gume soft, Ricciardo a pierdut trei poziții imediat după restart. Pneurile de compoziție mai moale au făcut diferența și ceva mai în spate, unde Perez l-a întrecut pe Hulkenberg. Mexicanul avea să încheie cursa în fața germanului drept urmare, între cei doi intervenind mai apoi și Grosjean.

Aflat în urma lui Bottas pe circuit, Hamilton a fost lăsat să treacă în primul viraj al turului 27, ritmul său fiind mai bun pe pneurile soft. A fost doar prima dintre cele două ocazii în care Mercedes a ales să facă schimb de poziții între cei doi piloți ai săi, a doua petrecându-se spre finalul cursei. De fiecare dată, Bottas s-a conformat.

C9iypXuW0AI8rQf.jpg-large

Raikkonen și Ricciardo au reușit să-l depășească pe mai-lentul Massa înainte ca a doua fereastră de intrări la boxe să apară. Descurcându-se tot mai greu pe pneurile supersoft, Bottas a oprit în turul 31. În frunte, Vettel pierdea timp în fața lui Hamilton, iar Ferrari a luat decizia corectă la momentul potrivit, chemându-l la boxe cu 24 de tururi înainte de final.

Germanul a trecut facil de Raikkonen înainte ca finalndezul să schimbe la rândul său pneurile, ritmul lui Vettel fiind unul extrem de bun pe noul set de soft-uri. Hamilton a fost ultimul dintre cei din frunte care a trecut pe la boxe, în turul 41 el pornind în urmărirea lui Bottas și Vettel, germanul la aproape 20s în fața sa.

Dacă Bottas a fost pradă ușoară, pilotul Ferrari s-a dovedit a fi prea departe pentru a mai scăpa victoria din mână. În ciuda forțării din final, Hamilton a terminat la peste șase secunde în urmă.

Primele zece mașini au fost singurele care au trecut linia de sosire în același tur cu câștigătorul, iar Pascal Wehrlein a încheiat pe 11 fiind unicul pilot care a terminat cursa făcând o singură oprire la boxe.

Daniil Kvyat a terminat pe poziția a 12-a, reușind să-l depășească în final pe Jolyon Palmer după o serie de încercări riscante în virajul întâi care l-au făcut pe britanic să și piardă o parte din aripa sa față.

C9i6flNWAAEfrLn.jpg-large

Fernando Alonso a avut parte de o nouă cursă amară, rulând foarte aproape de puncte o perioadă, înainte ca unitatea sa de putere să-l tragă în spate ca o ancoră în duelurile cu cei din jurul său. Motorul Honda a cedat în final cu două tururi înainte de sosire nu înainte ca Alonso să-și verse fruatrarea prin radio.

Problemele au fost și mai mari pentru coechipierul său, Stoffel Vandoorne, care nici nu a plecat în cursă – belgianul va folosi cel mai probabil o a patra unitate de putere în viitoarea cursă, cea din Rusia.

Kevin Magnussen a abandonat la rându-i din motive tehnice, cum a făcut-o și Marcus Ericsson în finalul cursei.

Victoria lui Vettel îl pune pe prima poziție în clasamentul piloților și certifică încă o dată lupta dintre Ferrari și Mercedes din acest sezon. Cele două echipe sunt despărțite doar de 3 puncte după primele trei curse – în favoarea celor de la Ferrari. În Bahrain a fost ziua lor.

You may also like